Mihai. Bun mecanic. A îndrăznit de ceva ani de şi-a făcut un service privat, "nededicat". Acum, are printre cele mai căutate service-uri din Sibiu. Pentru că, aidoma şi meşterilor de cartier, sunt mai ieftini. Prin urmare, în curtea lui Mihai, la finele săptămânii trecute puteai găsi de la Dacia 1310, până la Porsche Cayenne sau BMW seria cinci.
Spre diferenţă de Mihai, majoritatea mecanicilor auto din Sibiu se feresc de a-şi face cunoscută oferta. Lucrează după program, la limita legii. Dar fac un maaare serviciu şoferilor afectaţi de criză. Exemplu: schimbul kitului de ambreiaj. La un service dedicat, agăţat de vreo reprezentanţă auto cu pretenţii medii, preţul porneşte de la 500 de lei. Durează o zi, de dimineaţa până seara. Asta, dacă nu sunt probleme şi la volantă şi aşa mai departe. Suni apoi la Claudiu, mecanic de cartier. În primul rând, îţi trebuie şi aici programare. Atât de mult are de lucru, încât îşi cere să aştepţi aproape două săptămâni. Îţi promite lucrarea gata în două, cel mult trei după-amieze. Preţul e la jumătate, adică 250 de lei.
Şoferii despre serviceurile autorizate
Obligaţi în perioada de leasing să îşi facă reviziile şi eventualele reparaţii doar la service, şoferii sibieni au în aceste vremuri numai dureri de cap. Exemplu: service Skoda, ora tehnologică e de 90 de lei plus TVA. Autoklass (dealeri Mercedes, Chrysler, Dodge, Ford), ora tehnologică este de 154 de lei plus TVA. Cu noroc, prin Sibiu poţi găsi şi alte serviceuri cu preţuri mai mici. Exemplu, Schunn Service, ora tehnologică e 90 de lei, cu TVA inclus. Iar dacă maşina are o problemă pe care nu ştiţi de unde să o luaţi, simplu, plătiţi 150 de lei la serviceul dealerului Peugeot, să aflaţi care e hiba. Apoi, de vreţi să rezolvaţi problema, aveţi, evident, de plătit contravaloarea lucrărilor şi a pieselor înlocuite.
Cu toate acestea, mulţi şoferi nu sunt tocmai mulţumiţi de serviceurile dedicate. "La Skoda lucrează un mecanic auto un fost instalator de pe şantier. Cică s-a recalificat. Eu zic să mergeţi să vă reparaţi maşinile în altă parte. Nici vecinii de la Tess nu-s mai pricepuţi", şopteşte Maurice. Iar Mircea, posesor de VW Golf IV, trage concluzia. "E foarte nasol să îţi iei maşină nouă în România, tocmai din cauza serviceurilor".
Tot şoferii. Despre serviceurile meşterilor privaţi
Sibiul, oraş mic, a ajuns să-şi facă renumite locaţiile apreciate pentru repararea maşinilor prin intermediul numelor mecanicilor care lucrează. E deja celebru service-ul lui Leo, dar la fel de recomandaţi sunt Sandu Herciu sau Gabi Curuia. Adrian Ciorogar e recomandat în special pentru lucrările la frâne, iar unii şoferi sibieni recomandă să cumpăraţi piesele tot de la ei. "Leo are discount de la cei care vând en-gros, deci piesele sunt mai ieftine decât într-un magazin de piese auto en-detail". Iar pentru chestiunile legate de tinichigerie, mai toţi şoferii cad de acord - turcii din Ţiglari sunt cei mai buni. "Sincer, eu nu simt criza", concluzionează Claudiu, mecanic la fel de renumit.
Cu toate acestea, printre şoferii de sibieni începe din nou să se împământenească ideea lucrului făcut "cu propria mână". Mai ales la chestiunile simple. "Subscriu şi eu la ideea schimbului de consumabile în spatele blocului, deoarece la multe serviceuri, pe lângă faptul că dai grămadă de bani, fac şi lucru de mântuială. Aş vrea să văd şi eu un service care atunci când îţi schimbă filtrele curăţă şi locaşurile, iar la schimbul ulei îţi extrage uleiul din motor cu o pompă specială".
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Iar Mircea Crețu , Adrian Ciorogar , La Skoda , Sandu Herciu , Porsche Cayenne , Schunn Service , Gabi Curuia
Vizualizari: 3991
Ultimele comentarii
Acum 9 ore
Dragan Cristina
Acum 9 ore
Emil
Acum 10 ore
Hermannstädter
Acum 10 ore
Valentino Versace
Acum 10 ore
John