Imaginile inscripţionate pe pachetele de ţigări din iulie 2008 creează dezgust fumătorilor, dar nu se poate vorbi de renunţare la viciu, ci, în majoritatea cazurilor, de îngrijorare şi nelinişte faţă de consecinţele fumatului, arată două studii finanţate de Ministerul Sănătăţii (MS). Potrivit studiilor, aproximativ jumătate dintre adolescenţi au atitudini şi comportamente de respingere faţă de ţigări din cauza imaginilor înscrise pe pachetele de ţigări.
În cazul adulţilor, înainte de introducerea pictogramelor, 21% manifestau dezgust, chiar scârbă față de pachetul de țigări.
După şase luni, ponderea acestora a crescut la 35%, iar după 12 luni, aproape jumătate dintre fumători (44%) manifestă această stare, potrivit studiilor. Medicii recomandă tuturor comercianților de produse din tutun să expună pachetele de țigări astfel încât imaginile să poată fi observate de cumpărători. În acest mod, doctorii vor să descurajeze copiii şi adolescenții să înceapă să fumeze şi, totodată, să îi încurajeze pe adulţi să renunțe la fumat.
Începând din 1 iulie 2008, pachetele de tutun comercializate în România sunt inscripționate cu avertismente de sănătate ce conțin imagini (pictograme).
În perioada iulie 2008 - octombrie 2009, au fost derulate în România două studii ample care evaluează impactul pictogramelor de pe pachetele de ţigări asupra populaţiei. Studiul realizat la nivelul adolescenţilor - "Impactul pictogramelor de pe pachetele de ţigări asupra adolescenţilor din România" - a arătat că aproximativ jumătate dintre adolescenţi au atitudini și comportamente de respingere faţă de ţigări din cauza imaginilor înscrise pe pachetele de ţigări.
Studiul arată că pictogramele influențează decizia adolescenţilor de a se apuca sau nu de fumat. 51% dintre tineri au declarat că sunt influenţaţi în foarte mare sau mare măsură în acest sens. Sunt influenţaţi şi tinerii care deja fumează, astfel că jumătate dintre ei declară că au încercat să renunțe la fumat din cauza avertismentelor de sănătate.
Ca urmare a inscripționării, tinerii adoptă un comportament de evitare a mesajelor, astfel că 30% acoperă imaginea atunci când sunt luate țigările din pachet, 28% nu privesc pachetul atunci când iau o țigară şi 23% cumpără sau cer vânzătorului un anumit tip de pachet de ţigări cu un anumit text. Studiul arată totodată că, în prezent, un adolescent din cinci (19%) este fumător zilnic, 17% sunt fumători ocazionali, iar aproape două treimi (64%) sunt nefumători. Introducerea pictogramelor a influențat și atitudinea fumătorilor adulți.
Dacă înainte de introducerea pictogramelor, 21% manifestau dezgust/scârbă față de pachetul de țigări, după 6 luni, procentul acestora a crescut la 35%, iar după 12 luni, aproape jumătate dintre fumători (44%) manifestă dezgust/scârbă. Similar, procentul celor care resimt teamă/neliniște crește de la 26,2% la 30,6%, iar la un an se ridică la 34%.
După şase luni, ponderea acestora a crescut la 35%, iar după 12 luni, aproape jumătate dintre fumători (44%) manifestă această stare, potrivit studiilor. Medicii recomandă tuturor comercianților de produse din tutun să expună pachetele de țigări astfel încât imaginile să poată fi observate de cumpărători. În acest mod, doctorii vor să descurajeze copiii şi adolescenții să înceapă să fumeze şi, totodată, să îi încurajeze pe adulţi să renunțe la fumat.
Începând din 1 iulie 2008, pachetele de tutun comercializate în România sunt inscripționate cu avertismente de sănătate ce conțin imagini (pictograme).
În perioada iulie 2008 - octombrie 2009, au fost derulate în România două studii ample care evaluează impactul pictogramelor de pe pachetele de ţigări asupra populaţiei. Studiul realizat la nivelul adolescenţilor - "Impactul pictogramelor de pe pachetele de ţigări asupra adolescenţilor din România" - a arătat că aproximativ jumătate dintre adolescenţi au atitudini și comportamente de respingere faţă de ţigări din cauza imaginilor înscrise pe pachetele de ţigări.
Studiul arată că pictogramele influențează decizia adolescenţilor de a se apuca sau nu de fumat. 51% dintre tineri au declarat că sunt influenţaţi în foarte mare sau mare măsură în acest sens. Sunt influenţaţi şi tinerii care deja fumează, astfel că jumătate dintre ei declară că au încercat să renunțe la fumat din cauza avertismentelor de sănătate.
Ca urmare a inscripționării, tinerii adoptă un comportament de evitare a mesajelor, astfel că 30% acoperă imaginea atunci când sunt luate țigările din pachet, 28% nu privesc pachetul atunci când iau o țigară şi 23% cumpără sau cer vânzătorului un anumit tip de pachet de ţigări cu un anumit text. Studiul arată totodată că, în prezent, un adolescent din cinci (19%) este fumător zilnic, 17% sunt fumători ocazionali, iar aproape două treimi (64%) sunt nefumători. Introducerea pictogramelor a influențat și atitudinea fumătorilor adulți.
Dacă înainte de introducerea pictogramelor, 21% manifestau dezgust/scârbă față de pachetul de țigări, după 6 luni, procentul acestora a crescut la 35%, iar după 12 luni, aproape jumătate dintre fumători (44%) manifestă dezgust/scârbă. Similar, procentul celor care resimt teamă/neliniște crește de la 26,2% la 30,6%, iar la un an se ridică la 34%.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Ministerul Sănătății
Vizualizari: 447
Ultimele comentarii
Acum 3 ore
Eu
Acum 3 ore
Sibian
Acum 3 ore
Barosanu
Acum 4 ore
PETRICA
Acum 4 ore
Sibiu.adrian