Joi,
02.02.2023
Innorat
Acum
2°C

Ulii dau tarcoale la Mecanica Marsa

Puţin peste 100 de oameni mai lucrează acum la ceea ce a rămas din Mecanica Mârşa. Numărul acestora ar mai putea scădea, însă conducerea are nevoie de angajaţi pentru paza bunurilor firmei, către care au întors privirea hoţii de fier din zonă. De la momentul declanşării procedurei insolvenţei, în urmă cu mai bine de trei luni, firma a renunţat la circa 100 de angajaţi.
Perspectivele sunt cât se poate de incerte, după cum arată administratorul special al Mecanica, Ioan Laufceac, numit în această funcţie după ce compania a intrat în procedura insolvenţei. La finele lunii septembrie, afacerile firmei scăzuseră la jumătatea nivelului de anul trecut, iar numai datoria către stat ajungea la circa 2,8 milioane lei. În momentul declanșării procedurii insolvenței, Mecanica Mârșa avea datorii totale de 15,2 milioane de lei. Din acestea, datoriile care trebuie plătite într-o perioadă mai mică de un an erau de 14,5 milioane de lei.
"Situaţia firmei este precum situaţia ţării, grea. Avem multe materiale pe stoc şi bani care ar trebui să vină dar nu se încasează. Ce este interesant e că tot statul este cel care ne pune probleme", spune Ioan Laufceac, care precizează că Mecanica Mârşa are de încasat circa 300.000 de lei de la o companie din Reşiţa, care, la rândul ei, are de încasat bani de la stat.
Problemele Mecanica Mârşa merg însă mult mai departe de atât. La finele lunii septembrie, firma a afişat o pierdere record, de 6,3 milioane de lei, de aproape zece ori mai mare decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. "Important este că activitatea continuă. Avem un program de reorganizare, pe care îl urmăm. O parte din acest program se referă la vânzarea de active, din care se poate obţine circa 2,5 milioane euro. Dacă există cumpărători", mai spune Ioan Laufceac. Potrivit lui, sunt şanse reale ca firma să îşi revină şi să fie chiar mai eficientă ca înainte. Dacă există înţelegere din partea creditorilor şi dacă rotiţele economiei româneşti se vor pune din nou în funcţiune. Ioan Laufceac estimează că primele semnale pozitive în activitatea firmei ar putea veni abia spre sfârşitul trimestrului trei al anului viitor. Până atunci, Mecanica Mârşa va trece printr-o iarnă prelungită. Care începe din ianuarie 2010 cu un concediu forţat de trei săptămâni pentru angajaţii care au mai rămas la firmă. "Activitatea este aproape îngheţată în ianuarie, aşa că am propus să se vină la lucru numai o săptămână", spune administratorul special.
Ioan Laufceac se arată optimist și spune că spră ca cei care au bani de recuperat de la Mecanica Mârșa să înțeleagă că solicitarea falimentului nu ajută pe nimeni. "Interesul firmelor şi băncilor este ca societatea să îşi continue activitatea, pentru a îşi recupera banii. Falimentul nu ajută pe nimeni", spune Ioan Laufceac, care adaugă că şi el arată înţelegere către firmele cu care are o comunicare bună şi cu care încă menţine relaţii contractuale active, în măsura în care se poate.


Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus