Proiectul trenului interurban lansat de Clubul Economic German Transilvania (DWS) a atras primii investitori. SC Railway SRL din Sibiu a achiziţionat prima garnitură care va fi pusă în funcţiune în aproximativ patru luni. "Sperăm ca în patru luni să pornim cursele în primă fază între Cisnădie şi Sibiu, unde calea ferată a fost lăsată în paragină. Am refăcut terasamentul, în total investiţiile au fost de peste şase miliarde de lei vechi. Acum aşteptăm aprobările de la Autoritatea Feroviară, care o să dureze aproximativ două luni. După aceea vom şti exact când vor începe cursele regulate", spune Kolozsi Jozsef, directorul general al SC Railway. În primă fază, trenul va fi destinat navetiştilor. "Aproximăm că această primă garnitură se va afla pe traseu aproximativ 12 ore pe zi, la început. Ulterior o să vedem cum putem extinde traseele". Una din principalele probleme ale traseului o reprezintă intersecţia la nivel cu DN1/DN7. "Aici va fi montat un semafor. Încă nu ştim dacă va fi acţionat cu telecomanda din tren sau vor fi montaţi senzori în calea ferată", mai spune Kolozsi.
Proiect importat din Germania
Trenul interurban - "S-bahn" - este un proiect iniţiat de Jens Kielhorn, cetăţean german stabilit la Sibiu. În ţara lui natală a lucrat exact la astfel de proiecte. Alături de colegii din DWS, a identificat şase trasee care ar putea duce şi aduce călători pe distanţe scurte. Pe ruta Sălişte – Sibiu, în momentul de faţă sunt şase curse pe zi, dinspre Tălmaciu sunt şapte, dinspre Turnu Roşu, şase, dinspre Loamneş, nouă, iar căile ferate care leagă Sibiul de Cisnădie şi centrul oraşului de Aeroport/Zona Industrială Vest nu sunt utilizate. "În momentul de faţă, lipsa centurii ocolitoare a îngreunat traficul din Sibiu, inclusiv transportul în comun. Necesarul de forţă de muncă este luat din ce în ce mai mult din localităţile învecinate ale Sibiului, localităţi înspre care migrează oamenii din Sibiu, pentru a locui acolo deoarece este mai ieftin. Tocmai de aceea este nevoie de mijloace de transport alternative, iar transportul pe distanţe scurte pe căile ferate existente este o astfel de soluţie”, a declarat Jens Kielhorn. Primul traseu pentru care grupul de lucru din cadrul DWS a elaborat mai multe detalii este cel care conectectează Zona Industrială Vest de Cisnădie, via gara mare a Sibiului. Pentru acest traseu a fost elaborată o documentaţie amplă, de către o companie din Germania. Printre investiţiile solicitate de un astfel de traseu se numără şi reabilitarea terasamentului, acolo unde situaţia o cere. Punctele de oprire, şaisprezece în total, sunt importante, în viziunea iniţiatorilor. Aceştia susţin că acestea ar urma să creeze un cadru plăcut, cu acces comod în tren, un design uniformizat care să permită urcarea în tren fără trepte. Toate peroanele ar trebui prevăzute cu acoperiş protector, bănci, iluminare şi tăbliţe de informare a pasagerilor. Accesul la staţii s-ar realiza prin intermediul rampelor, fără trepte. Pe aceste trasee ar urma să circule automotoare Diesel, de tipul „săgeţii albastre”. „Aceste automotoare sunt folosite şi în Germania pentru transportul regional. Nu ştiu de ce aici, în România, au fost puse pe trasee lungi şi sunt considerate trenuri de lux, pentru că nu sunt”, aminteşte Jens Kielhorn.
Un euro, cel mai scump bilet
Proiectul amintit are şi o secţiune dedicată efortului economic pe care îl presupune o astfel de investiţie. Astfel, în linii mari, refacerea şi adaptarea infrastructurii ar necesita aproximativ 7,6 milioane de euro. Achiziţionarea automotoarelor, alte opt milioane de euro. Evident, un astfel de serviciu de transport ar trebui subvenţionat de autorităţi, dar ar aduce şi venituri. Iniţiatorii proiectului prevăd un tarif al biletelor corespunzător actualelor tarife practicate de societăţile de transport în comun. Astfel, în oraşul Sibiu, biletul pentru o călătorie cu trenul regional ar fi de aproximativ 0,5 euro, între Sibiu şi Şelimbăr, 0,75 euro, iar între Sibiu şi Cisnădie, un euro. Abonamentele pe aceste trasee ar fi de 10, 15 respectiv 20 de euro.
Mai rapid decât maşina
Anul trecut, iniţiatorii proiectrului au şi efectuat primele curse "de probă". Distanţa Sibiu - Şelimbăr a fost parcursă în doar şapte minute. De aici, trenul a mers încet, cu 10-15 km pe oră, din cauza stării terasamentului, iar după aproximativ încă 11 minute a ajuns la trecerea peste DN1. După 22 de minute de la pornirea din gara principală a Sibiului trenul a ajuns în gara din Cisnădie, după o oprire de un minut pe traseu.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Turnu Roșu , Kolozsi Jozsef , Zona Industrială Vest , Distanța Sibiu , Autoritatea Feroviară Română , Jens Kielhorn
Vizualizari: 1698
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Kukuruku
Acum 1 oră
Vlad christian
Acum 2 ore
Victor
Acum 2 ore
Steve
Acum 3 ore
Gabytza Gabor