Sâmbătă,
14.09.2024
Innorat
Acum
10°C

Trenul interurban, prima cursa: Sibiu - Cisnadie

Proiectul trenului interurban lansat de Clubul Economic German Transilvania (DWS) a atras primii investitori. SC Railway SRL din Sibiu a achiziţionat prima garnitură care va fi pusă în funcţiune în aproximativ patru luni. "Sperăm ca în patru luni să pornim cursele în primă fază între Cisnădie şi Sibiu, unde calea ferată a fost lăsată în paragină. Am refăcut terasamentul, în total investiţiile au fost de peste şase miliarde de lei vechi. Acum aşteptăm aprobările de la Autoritatea Feroviară, care o să dureze aproximativ două luni. După aceea vom şti exact când vor începe cursele regulate", spune Kolozsi Jozsef, directorul general al SC Railway. În primă fază, trenul va fi destinat navetiştilor. "Aproximăm că această primă garnitură se va afla pe traseu aproximativ 12 ore pe zi, la început. Ulterior o să vedem cum putem extinde traseele". Una din principalele probleme ale traseului o reprezintă intersecţia la nivel cu DN1/DN7. "Aici va fi montat un semafor. Încă nu ştim dacă va fi acţionat cu telecomanda din tren sau vor fi montaţi senzori în calea ferată", mai spune Kolozsi.

Proiect importat din Germania

Trenul interurban - "S-bahn" - este un proiect iniţiat de Jens Kielhorn, cetăţean german stabilit la Sibiu. În ţara lui natală a lucrat exact la astfel de proiecte. Alături de colegii din DWS, a identificat şase trasee care ar putea duce şi aduce călători pe distanţe scurte. Pe ruta Sălişte – Sibiu, în momentul de faţă sunt şase curse pe zi, dinspre Tălmaciu sunt şapte, dinspre Turnu Roşu, şase, dinspre Loamneş, nouă, iar căile ferate care leagă Sibiul de Cisnădie şi centrul oraşului de Aeroport/Zona Industrială Vest nu sunt utilizate. "În momentul de faţă, lipsa centurii ocolitoare a îngreunat traficul din Sibiu, inclusiv transportul în comun. Necesarul de forţă de muncă este luat din ce în ce mai mult din localităţile învecinate ale Sibiului, localităţi înspre care migrează oamenii din Sibiu, pentru a locui acolo deoarece este mai ieftin. Tocmai de aceea este nevoie de mijloace de transport alternative, iar transportul pe distanţe scurte pe căile ferate existente este o astfel de soluţie”, a declarat Jens Kielhorn. Primul traseu pentru care grupul de lucru din cadrul DWS a elaborat mai multe detalii este cel care conectectează Zona Industrială Vest de Cisnădie, via gara mare a Sibiului. Pentru acest traseu a fost elaborată o documentaţie amplă, de către o companie din Germania. Printre investiţiile solicitate de un astfel de traseu se numără şi reabilitarea terasamentului, acolo unde situaţia o cere. Punctele de oprire, şaisprezece în total, sunt importante, în viziunea iniţiatorilor. Aceştia susţin că acestea ar urma să creeze un cadru plăcut, cu acces comod în tren, un design uniformizat care să permită urcarea în tren fără trepte. Toate peroanele ar trebui prevăzute cu acoperiş protector, bănci, iluminare şi tăbliţe de informare a pasagerilor. Accesul la staţii s-ar realiza prin intermediul rampelor, fără trepte. Pe aceste trasee ar urma să circule automotoare Diesel, de tipul „săgeţii albastre”. „Aceste automotoare sunt folosite şi în Germania pentru transportul regional. Nu ştiu de ce aici, în România, au fost puse pe trasee lungi şi sunt considerate trenuri de lux, pentru că nu sunt”, aminteşte Jens Kielhorn.

Un euro, cel mai scump bilet

Proiectul amintit are şi o secţiune dedicată efortului economic pe care îl presupune o astfel de investiţie. Astfel, în linii mari, refacerea şi adaptarea infrastructurii ar necesita aproximativ 7,6 milioane de euro. Achiziţionarea automotoarelor, alte opt milioane de euro. Evident, un astfel de serviciu de transport ar trebui subvenţionat de autorităţi, dar ar aduce şi venituri. Iniţiatorii proiectului prevăd un tarif al biletelor corespunzător actualelor tarife practicate de societăţile de transport în comun. Astfel, în oraşul Sibiu, biletul pentru o călătorie cu trenul regional ar fi de aproximativ 0,5 euro, între Sibiu şi Şelimbăr, 0,75 euro, iar între Sibiu şi Cisnădie, un euro. Abonamentele pe aceste trasee ar fi de 10, 15 respectiv 20 de euro.

Mai rapid decât maşina

Anul trecut, iniţiatorii proiectrului au şi efectuat primele curse "de probă". Distanţa Sibiu - Şelimbăr a fost parcursă în doar şapte minute. De aici, trenul a mers încet, cu 10-15 km pe oră, din cauza stării terasamentului, iar după aproximativ încă 11 minute a ajuns la trecerea peste DN1. După 22 de minute de la pornirea din gara principală a Sibiului trenul a ajuns în gara din Cisnădie, după o oprire de un minut pe traseu.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

36 comentarii

@Ariton-PD-L.ro

Acum 14 ani

of iara un neamt,sa ne lase dracului sa ne facem noi treaba,ca stim ce sa facem.
Raspunde

joe

Acum 14 ani

ba, aia-s sasi prosti, nu nemti! cum naiba o sa traverseze trenul DN 1, in conditiile in care nu sunt bariere si traficul auto este foarte mare? se va da jos sasul sef si va merge cu steguletul sau lampasul in fata trenului?
Raspunde

Strambe

Acum 14 ani

Stim toti sa bagam strambe dar sa facem treaba mai putin. Iesiti cu comentarii constructive ca altfel remanem la buda de lemn.
Raspunde

sachs

Acum 14 ani

o chestie care n-are cap si coada ...o facut cineva v-un studiu de fezabilitate? sau se mai bazeaza pe ,navetisti, si ce..........bariera?
Raspunde

x

Acum 14 ani

Nu cunosc tarifele practicate de trnasmixt deoarece locuiesc in Sibiu, insa Tursib are abonament unic 50lei care este ceva mai mult de 10euro. E drept ca tursibul e praf si laud actiunea acestui jens Kielhorn care vrea din pasiune sa implementeze asa ceva la sibiu. Transmixtul are nevoie de o alternativa adevarata si eu cred in ea.
Raspunde

degringolada

Acum 14 ani

bineinteles ca suspiciunea e mare, pentru ca asa se poarta in Romania si insusi primarul e sceptic, dar daca stati o clipa si va ganditi ca omul e de meserie, ca in strainatate sistemul functioneaza , ca e ecologic, ca ar aduce in perspectiva un enorm avantaj chiar si de imagine Sibiului, poate v-ati mai potoli cu barfa si v-ati felicita ca a venit iar un neamt sa va faca treaba. Sper numai sa poata obtine bani de la EU sa duca proiectul la bun sfarsit.
Raspunde

sibian

Acum 14 ani

tot cu bani de la EU se putea imbunatati transportul electric din oras, sibiul avand cel mai dezvoltat sistem raportat la numarul de locuitori, dar tot un neamtz a desfiintat ceea ce inseamna TROLEIBUZUL! Semneaza un simpatizant
Raspunde

sasofilu

Acum 14 ani

o laudabila initiativa. felicitari
Raspunde

pt 1 si 2

Acum 14 ani

niste prosti
Raspunde

Lu

Acum 14 ani

chiar ma bucur ca proiectul nu a murit. sper din tot sufletul sa aiba succes! Viel Erfolg!
Raspunde

un sibiu

Acum 14 ani

pentru toti cei care au scris comentarii negative - vorbeste prostia si ignoranta din voi...si nu vorbeste urla. Pentru cei care cred si investesc in asa ceva...MULT SUCCES si multumim pentru ca ati venit aici sa faceti ceva ce noi din pacate nu suntem in stare nici macar sa visam. Pentru cel cu Ariton (primul comentariu)...ar fi bine ca Ariton cu toate jigodiile din jurul lui sa ne mai lase!
Raspunde

sibian

Acum 14 ani

Este cea mai buna idee"aparuta"in acesti 20 de ani de dupa "revolutie".In Germania aceste trenuri(S-bahn)circula perfect si descongestioneaza circulatia pe strazi.E mai mare dragul sa vezi parcarile din gari pline de biciclete lasate de cei care iau s-bahnul.Nu mai vorbesc de scaderea gradului de poluare!Felicitari initiatorilor si mult succes,desi cred ca vor avea probleme:primarul nu va fi(nici n-a fost)de acord.Si asta doar pentru ca n-a fost ideea lui!
Raspunde

MB

Acum 14 ani

astia care critica proiectul cred ca nu au iesit in viata lor din tzara. Omul asta vine si incearca sa implementeze o solutie care in alte tari functioneaza cu succes, dar romanii isi dau cu parerea. Cu alte cuvinte, oamenii astia incearca sa ne civilizeze, dar noi nu vrem.
Raspunde

Transira

Acum 14 ani

Felicitari! Asteptam extinderea proiectului! Vasile Aron - Gara - Terezian - Strand - Turnisor. Felicitari Traian Deleanu pt. faptul ca ai incredere in acest proiect!
Raspunde

B.V

Acum 14 ani

In loc sa ne bucuram ca se face asa ceva pentru sibieni nio venim cu jignir este destul de rusinos ,mai iesiti si voi peafara sa vedeti cum se circula in tarile civilizate .sa auzim de bine felicitari pentru investitia care se face.
Raspunde

j

Acum 14 ani

Bai Joe, mare dobitoc esti tu ori ai 2 ani ori nu ai carnet acolo este trecere la nivel de cale ferata si trebuie sa opresti
Raspunde

alex

Acum 14 ani

se poate prelungii in multe cartiere chiar si pana in Dumbrava.
Raspunde

pt. j

Acum 14 ani

tu esti bou, ca soseau trece peste calea ferata!scriu si berbecii in articol ca vor sa puna semafor...
Raspunde

PT.J18

Acum 14 ani

Mai documenteazate putin pentru ca calea ferata spre Cisnadie traverseaza soseaua nu fa bou inainte ca sa fi pus la punt.
Raspunde

Dorin

Acum 14 ani

Felicitari pentru initiativa! Mult succes in continuare.
Raspunde

RR

Acum 14 ani

Decat sa torpilezi un proiect, ar fi mai util sa propui o alta alternativa.
Raspunde

mim

Acum 14 ani

Bravo!!!!! Mult succes . O initiativa minunata. Bravo. Carcotasii nu vor disparea niciodata -sper insa sa se civilizeze ,iar atunci cand critica ceva sa o faca in mod civilizat si cu argumente -fara jigniri de neam prost si fara sa amestece politicul in chestiuni care tin de bunul mers la treburilor locale.
Raspunde

oldmann

Acum 14 ani

prostilor in frunte cu desteptul din PD-L ,daca sun- teti asa de luminati la idei de nu gasiti voi ceea ce aduce capul de sas-asa si este ca carcotasii nu vor disparea si tot mereu croncanesc din umbra dar le place si se umfla in pene fata de alte orase.
Raspunde

oldjidan

Acum 14 ani

mai itzic nu ne umflam in pene ca nu avem motive. sibiul arata deplorabil si nu ma refer doar la drumuri, ci la tot: cultura pornografica promovata de chiriac, teatrul de balet pe banii sibienilor cu deplasari in japonia, mentalitatea sibienilor ca sasii sunt cinstiti, chit ca johannis este un bandit etc.............
Raspunde

nicunostalgicu

Acum 14 ani

Mult succes in realizarea proiectului .Asteptam inaugurarea si realizarea altor trasee.
Raspunde

David

Acum 14 ani

trebuia de mult facuta treaba asta.BRAVO!!
Raspunde

Mircea

Acum 14 ani

Peste DN1 se poate face un pod ,felicitari celuia care in timp de criza are curajul la un astfel de proiect.
Raspunde

vlad a

Acum 14 ani

ati vazut cum arata 6mil euro ? hotii astia vor minim 6 mil euro ! ha ha de unde ... de la bugete locale !
Raspunde

vlad a

Acum 14 ani

neamtul asta cred ca e un hot din germania si a gasit o mare de prosti istetul trebuia sa faca bani in germania acolo unde e considerat specialist sa ma lase cu intentiile lui bune el vrea cascavalul
Raspunde

decebal

Acum 14 ani

ce ne trebuie noau S BAHN?lasa k eu DECEBAL fac un tren din carutze si dau si de lucru la 100 de carutzasi.nu ne vindem noi tara!mai bn sa ne o fure MITICII !ha ha ha.ce comentarii destepte fratiolor daci............
Raspunde

gemini

Acum 14 ani

Felicitari . Continuati .
Raspunde

sibian modest

Acum 14 ani

voi sunteti contra cl lingeti in cur pe carampulea
Raspunde

doru

Acum 14 ani

Stie toata lumea ca la Sibiu e monpol pe transport. Ideea aceasta cu trenul e binevenita. Pana va fi pusa in aplicare traficul de tranzit deja va fi pe centura care speram sa fie gata asa ca un semafor la trecerea liniilo nu ar fi o problema prea mare. Iar in legatura cu troleibuzele parerile sunt impartite. Nu polueaza dar energia aceea electrica ar putea costa mai mult decat motorina... sau poate ca cineva doreste sa se vanda mai multa motorina in Sibiu si de acea a tras sfori ca sa ingroape reteaua de troleibuz.
Raspunde

olimpiu

Acum 14 ani

celui de la 32: iar tu, oligofrenule, ai face bine sa-i sugi pixul celui pomenit de tine, un accident genetic, pe care mai bine te lepada ma-ta in oceanul inghetat de tot. eu, ca sa fiu sincer, nu te-as lasa nici sa-mi sugi pixul si nici sa ma lingi acolo unde-ti place tie, lepadatura!
Raspunde

olimpiu

Acum 14 ani

trebuie sa clarificam situatia baronilor locali, si a relatiei mele cu ei si mai ales relatia mea cu oamenii de rand. de aceea recunosc ca le sug puIa haiduceste la absolut toti cei doritori, imi satifac perfect clientela fidela. in schimb primesc jeturi prin gura si pe la magazia cu caccat.
Raspunde

arbitru

Acum 14 ani

se vede de la o posta ca cel de la 35 este acelasi cu cel de la 32... oricum, cel de la 34 pare a avea mai multa motivare in reactia sa, dar limbajul nu-i onoreaza pe nici unul dintre cei doi. mai putina "pasiune", domnilor!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus