Duminică,
14.09.2025
Partial Noros
Acum
21°C

Monstrii de pe soselele Sibiului

Audi cu motor de şase litri. Phaeton cu un litru şi ceva mai puţin la cilindree. Tot mai multe Hummere. Dar şi BMW-uri cu sute de cai putere. Maşini aparent "cuminţi", dar care ascund sub capotă adevărate uzine. Acestea sunt doar câteva din cele mai recente achiziţii ale unor sibieni cu dare de mână. Înainte de a vă dori astfel de maşini merită să vă amintim că numai asigurarea tip Casco porneşte de la aproximativ 5.000 de euro în sus.

Una din cele mai recente apariţii pe străzile din Sibiu este un Audi A8 W12. Dacă îl veţi căuta pe site-ul oficial al companiei în România, nici că veţi găsi urmă de el. Are un motor de şase litri. Producătorii de la Ingolstadt nu au vrut să facă diferenţa la exterior, aşa că musai să fiţi extrem de atenţi dacă vreţi să remarcaţi maşina pe străzile Sibiului, printre "puzderia" de modele Audi care populează oraşul lui Hermann. Cei 446 de CP ai maşinii sunt puternic susţinuţi de giganticul cuplu de 580 Nm, care îşi fac simţită prezenţa pe ditamai plaja cuprinsă între 2300 şi 5300 de rotaţii pe minut. Dacă mai luăm în calcul şi structura de aluminiu a maşinii, e de înţeles de ce viteza este limitată la 250 şi ceva de km pe oră. Consumul este mai mult decât rezonabil la ditamai capacitatea - aproximativ 17 litri în oraş şi nici zece în afara oraşului.

Chiar dacă mulţi ar fi tentaţi să creadă aşa, nu limuzina BMW seria 7 condusă de primarul Sibiului are cei mai mulţi cai sub capotă. În Sibiu mai există cel puţin un BMW 760Li. Capacitatea motorului este de şase litri (faţă de cei 4.400 de cmc ai limuzinei oferită de BMW primarului Klaus Johannis). Sibianul aflat la volanul celui mai puternic model BMW din oraş poate atinge o sută de kilometri plecând de pe loc în 4,6 secunde. Cu toată electronica specifică unei astfel de limuzine, consumul în oraş nu va scădea sub 19 litri. La drum întins, cel mai economic rulaj va goli câte zece litri de benzină la fiecare sută de kilometri. Cei 544 de cai putere ai maşinii sunt bine struniţi, însă, astfel că viteza este limitată electronic la 250 de km pe oră. Preţul în euro, cu tot cu TVA, porneşte de la 150.000 de euro.

Una dintre cele mai elegante apariţii pe drumurile din Sibiu este cea a unui VW Phaeton, cu un motor de 4,2 litri. Preţul de pornire al maşinii, fără TVA, fără niciun fel de dotare supimentară, este de peste 70.000 de euro. În schimb, veţi primi 335 de CP, limitaţi şi aceştia la o viteză maximă de 250 de km pe oră. Consumul de carburant este, de asemenea, decent - cel mult 13 litri la suta de kilometri, consum mixt.
După ce am descris câteva din minunăţiile care rulează zilele acestea pe şoselele din Sibiu, poate că deja "fumatele" modele Hummer H3 nu vor mai impresiona. Şi nici nu prea mai au cum - motor de 3,7 litri cu cinci cilindri în linie, care generează nici 250 de CP. Dar consumă "cu nesimţire" 20 de litri la suta de kilometri.


Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Vizualizari: 328

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

3 comentarii

unul fara masina

Acum 15 ani

mda, exact ce lipseste pe strazile Sibiului, masini care consuma 20 de l la suta de km si accelereaza la 250 km/h in x sec. E ca si cand ti s-ar servi intr-o farfurie de aur macare stricata. Dar dati mai departe cu reclama poate cumpara cineva. A mentiona ca puterea si pretul masinii se ascund sub un aspect " normal" nu-i stimuleza pe romani, la ei din contra, trebuie sa arate si ce nu are.
Raspunde

un sibian

Acum 15 ani

trist este ca cel care a scris aiurelile din articolul de mai sus chiar crede ca este ceva cu ce se poate mandri si isi chiar doreste asa ceva...
Raspunde

Marius

Acum 15 ani

Autorul articolului traieste doar cu centimetri cubi, cai putere, kilometri pe ora, secunde la suta, newton metru??? Asta conteaza la o masina? Daca da (si articolul de fata mi-o dovedeste) inseamna ca nu a inteles deloc ce inseamna o masina. La fel ca si producatorii, care se incapataneaza sa produca "monstri", sau "compensare" pentru cei cu "stiuca" mica. Toate masinile prezentate in acest articol mi se par inutile si periculoase, mai ales.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus