Miercuri,
20.08.2025
Cer Senin
Acum
20°C

Aeroportul va fi terminat pe 26 august

Toate cele 21 de puncte ”în neregulă” cuprinse în procesul verbal de la recepția finală a lucrărilor de construcții civile la Aeroportul Sibiu au drept termen de remediere 26 august. După expertize și contraexpertize, la doi ani de la finalizarea lucrărilor, fisurile din terminal au rămas să fie remediate prin chituirea cu rășini epoxidice.
Cele mai ample discuții de la recepția finală a lucrărilor au rămas cele referitoare la fisurile apărute la noul terminal. ”Dintre deficiențele constatate în timpul executării recepției, două au necesitat efectuarea unor expertize și anume: fisurile apărute atât în pardoseala terminalului de pasageri, cât și în grinzile transversale la structura de beton armat tot din terminalul aeroportului”, se arată într-un raport redactat de Constantin Șovăială, vicepreședinte al Consiliului Județean Sibiu și președinte al Comisiei de recepție de la Aeroport.
Referitor la fisurile din pardosele, acestea au fost considerate microfisuri (cu deschiderea sub 0,5 mm) și soluția de remediere propusă a fost ”injectarea lor cu rășină epoxidică”. În ceea ce privește fisurile din grinzi, ”primul expert nu a elucidat cauzele care au condus la apariția acestora, propunerile de consolidare nu au putut fi fundamentate, nu sunt convingătoare și sunt excesive, iar proiectantul contestă raportul de expertiză, susținând proiectul său ca fiind executat conform normelor în vigoare”, mai arată Constantin Șovăială. Contraexpertiza care a urmat dă tot soluțiile rășinoase drept soluții. ”Expertul arată în raportul său că grinzile transversale principale și secundare ale planșeului în discuție prezintă o capacitate de rezistență cu cel puțin 10% mai mare decât rezistența necesară conform normelor de proiectare și, în consecință, fisurarea grinzilor nu se datorează unor insuficiențe de proiectare”. Chituirea cu rășini este soluția propusă și în acest caz, metodă prin care „se asigură blocarea corodării armăturilor grinzilor transversale, iar prin injectare se asigură continuitatea betonului, afectata de prezența fisurilor”. Remedierea acestora defecțiuni va fi asigurată de constructorii Dafora – ConA și Lindner AG (aceasta din urmă s-a ocupat în special de dotarea cu aparatură tehnică specifică aeroporturilor). Termenul de remediere a acestor defecțiuni este 26 august 2010.
”Decontarea finală a lucrărilor recepționate și garanția de bună execuție se vor regulariza între părțile contractante în cadrul Certificatului Final de plată ce va fi emis de Inginerul FIDIC, conform contractului FIDIC așa cum au fost acestea stabilite prin contractul de lucrări Extindere și modernizare Aeroport Sibiu – Terminal, turn de control și clădiri tehnice.

Lista celorlalte defecțiuni și termenele de execuție

Ușa rotativă de la sosiri terminal nu funcționează. Se va remedia.
Termen de execuție: 26 iunie 2010

Două geamuri termopan la cala de bagaje sunt fisurate și un geam securizat la spațiul închiriat a căzut. Se vor înlocui aceste geamuri
Termen de execuție: 26 iunie 2010

Există condens la luminatoarele din terminal. Acestea trebuie etanșeizate
Termen de execuție: 26 august 2010

Zăvoarele electro-magnetice de la două uși (sosiri interne și handling-in vestiar) prezintă zgomot în funcționare. Se va verifica posibila decalibrare a surselor de alimentare și se vor remedia deficiențele.
Termen de execuție: 26 august 2010

Aplicația de afișare a zborurilor nu are o documentația corespunzătoare sau nu funcționează conform documentației existente. Se vor inspecta și se vor remedia deficiențele.
Termen de execuție: 26 august 2010

Aplicația de anunțare vocală a zborurilor nu are o documentație corespunzătoare pentru programarea anunțurilor. Se va pune la dispoziție documentația de exploatare.
Termen de execuție: 26 august 2010

Nu s-au furnizat parolele master pentru programarea switch-urilor de rețea și nu s-au pus la dispoziție copie după facturile cu care au fost achiziționate acestea pentru a le obține de la producător. Să se furnizeze parolele și să se pună la dispoziție facturile de achiziție.
Termen de execuție: 26 august 2010

Există infiltrații de apă meteorică în zona vest a terminalului deasupra biroului SRI. Se vor inspecta și remedia deficiențele.
Termen de execuție: 26 august 2010

Instalațiile din cabinetul zoo-fito-sanitar nu funcționează. Se vor inspecta și se vor remedia deficiențele.
Termen de execuție: 26 august 2010

Instalația de avertizare incendiu afișează un defect. Se vor inspecta și se vor remedia deficiențele.
Termen de execuție: 26 august 2010

Capacele căminelor de tragere din zona terminal-sosiri interne nu sunt la nivelul terenului și platformei amenajate și trebuie aduse la cota terenului și platformei amenajate.
Termen de execuție: 26 august 2010

Există o serie de fisuri în pereții de rigips din terminal. Se vor remedia.
Termen de execuție: 26 august 2010

Căminele de tragere sunt inundate. Executantul va realiza hidroizolația căminelor și etanșeizarea intrării cablurilor în cămine.
Termen de execuție: 26 august 2010

Turn de control. Sticla de la vigie va fi înlocuită cu o nouă sticlă (reprezentanții Aeroportului s-au plâns că aceasta ar fi fost montată ”invers”, astfel că în loc să reflecte lumina ”în afară”, aceasta era reflectată ”în interior” – n.r.).
Termen de execuție: 26 august 2010

La clădirea de pompieri există infiltrații de apă în șaht. Executantul va remedia deficiența, executând o hidroizolație corespunzătoare.
Termen de execuție: 26 august 2010

La clădirea de pompieri pătrunde apa în camera de curenți slabi. Executantul va remedia deficiența, executând o hidroizolație corespunzătoare.
Termen de execuție: 26 august 2010

La centrala termică există infiltrații de apă pe peretele sudic și în plafon. Executantul va remedia deficiența, executând o hidroizolație corespunzătoare.
Termen de execuție: 26 august 2010

La rezervorul de apă există infiltrații în camera pompelor. Executantul va remedia deficiența, executând o hidroizolație corespunzătoare.
Termen de execuție: 26 august 2010

La postul trafo există infiltrații pe peretele vestic. Executantul va remedia deficiența, executând o hidroizolație corespunzătoare.
Termen de execuție: 26 august 2010


 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

2 comentarii

si sa nu uitam

Acum 15 ani

in cladirea de pompieri pot intra autospecialele pe toate usile ? :)
Raspunde

caterpilar

Acum 15 ani

infiltrarea cu rasini la fisuri in sapa de ciment se foloseste curent si in vest, la grinzi nu are nici un sens daca fisurile au ajuns la armatura. Acoperirea cu beton a armaturii in partea de extensie trebuie sa fie dupa normele europene de 5 cm, ( banuiesc ca s-a lucrat dupa normele europene) daca fisurile sunt atat de adanci trebuie cautata cauza in alta parte. Marja de cel putin 10% supliment de incarcare in calcul nu spune nimic, e uzuala in proiectare.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus