Este adevărat că sunt probleme cu drenarea apei din Aeroportul Sibiu, însă problema este ca şi rezolvată. Este adevărat că au existat incidente aviatice în care au fost implicate păsări în zona aeroportului, dar în 2010 nu s-a mai întâmplat niciunul. Este adevărat că aeroportul nu are un rezervor de combustibil, dar lipseşte din cauza lipsei banilor. Este adevărat că o parte din instalaţiile electrice sunt sub apă, dar sunt garanţii că pot funcţiona şi aşa. Este adevărat că pe cinci uşi nu pot intra maşinile de pompieri, dar sunt aşte două pe unde pot circula. Probleme la Aeroportul Sibiu există, însă acestea sunt în rezolvare, susţine directorul Aeroportului Sibiu, Augustin Sava. În plus, sibienii ar trebui să facă “ciocu mic”, dacă vor aeroport internaţional este mesajul emis de directorul Sava.
Augustin Sava a ieşit cu aceste explicaţii după ce fostul consilier judeţean Corneliu Bucur a vorbit într-o conferinţă de presă despre problemele de la Aeroportul Sibiu. Bucur a vorbit despre faptul că oricând se poate întâmpla o tragedie la aeroport din cauza apei din zonă. Bucur spune că în zona aeroportului există la mică suprafaţă un strat de argilă care nu permite trecerea apei pluvial, drept consecinţă, o parte din instalaţiile electrile ale aeroporturilui stau sub apă. Augustin Sava spune că problema este ca şi rezolvată. “Aeroportul Sibiu are pus în operă un proiect de drenare pluvial al terenului în bazinul de retenţie şi, mai departe, în râul Cibin şi nu a fost vorba de o perforare a straturilor de argilă. S-au mai efectuat drenaje care să rezolve problema acumulărilor, din păcate insuficiente, şi la această dată se pune în operă drenajul, care să rezolve definitiv problema acumulărilor de apă", a explicat Augustin Sava, dând asigurări că apa acumulată nu reprezintă un pericol nici pentru avioane, nici pentru pasageri sau echipajele companiilor aeriene.
O altă problemă semnalată de Bucur: păsările care şi-au găsit asăpost lângă aeroport, pe lacurile formate tocmai din cauza lipsei unui sistem de drenare. “Există opt rapoarte ale unor companii aviatice care semnalează incidente în care au fost implicate aceste păsări. Nu vrem ca în Sibiu să avem parte de un incident asemănător celui petrecut la New York, când din cauza unei păsări aspirate de unul din motoarele unei aeronave, doar iscusinţa desâvârşită a unui pilot a făcut să nu apară o mare tragedie”, a semnalat Bucur. Răspunsul a venit imediat: “În anul 2010, până în prezent, nu a mai avut loc nici un incident de acest fel. Apreciem că nu există nici un pericol la această oră pe Aeroportul Sibiu”, a declarat Augustin Sava.
Lipsa unui terminal de combustibili a fost o altă problem sesizată de Bucur. “Depozitul de carburanţi a dispărut. Apare în fişe, însă nu îl putem vedea în teren, pentru că este. Trebuia iniţial construit unul de o capacitate de 3.000 de tone de kerosene, însă nu este nimic în evidenţă”. Răspunsul: terminalul de combustibil pentru aviaţie nu a mai fost construit deoarece, în limita banilor putea fi construit doar la dimensiuni insuficiente.
O altă problemă, mult mai hazlie face referire la maşinile de intervenţie ale pompierilor care nu pot intra în garajele construite la aeroport. Motivul: uşile sunt prea mici pentru aceste maşini. A venit şi soluţia: din şapte uşi să facem măcar două mai mari. “Referitor la terminalul de pompieri, două din şapte uşi au fost reconfigurate, astfel încât să se poată efectua accesul în condiţii de siguranţă, urmând ca celelalte cinci să fie şi ele modificate”, a venit răspunsul directorului aeroportului.
Bucur semnala şi faptul că o parte din cablurile care asigură sistemul de iluminare a pistei aeroportului pe timpul nopţii se află sub apă şi există pericolul ca un scurt-circuit să blochezeaeroportul sau chiar să producă un accident aviatic. Augustin Sava recunoaşte problema, însă spune că aceste cabluri pot funcţiona foarte bine şi sub apă. În plus, sunt garantat de constructor, proiectant şi consultant. “Cablurile de balizaj sunt în apă, dar există garanţia dată de către constructor / proiectant / consultant, că aceste cabluri au capacitatea să funcţioneze în apă”, a mai spus Sava.
În încheiere, directorul aeroportului susţine că toate vocile care susţin că se pricep la toate ar trebui să tacă. “Comunitatea sibiană poate fi mândră de realizarea acestui obiectiv, dar observăm că mai nou, toată lumea se pricepe nu numai la fotbal şi politică ci şi la aviaţie. În încheiere, fac un apel tuturor celor implicaţi, să oprim acest proces de distrugere şi mai degrabă să încercam cu toţii să ne dăm mâna şi să construim în permanenţă pentru viitor”, concluzionează directorul Aeroportului Internaţional Sibiu.
Turnul Sfatului a publicat de-a lungul timpului mai multe articole cu problemele apărute la construcţia Aeroportului Sibiu. Nici până acum, Consiliul Judeţean nu a semnat protocolul de predare-primire, tocmai din cauza acestor probleme, dar şi din cauza altora, mai mici sau mai mari. Finalizat la sfârşitul lui 2008, terminalul prezintă în acest moment o serie întreagă de fisuri atât în pardoseală, cât şi în plafon. La nivel oficial lucrarea nu este însă terminată, din moment ce recepţia finală a lucrării începută în 2006 încă nu a fost făcută. Refuzul de a semna recepţia se datorează tocmai problemelor sesizate nu numai în interiorul terminalului, ci şi pe pistă, la turnul de control, dar şi în parcare. Primul termen de finalizare al aeroportului a fost sfârşitul lui 2006, apoi noiembrie 2007 şi august 2008. Investiţia de 70 de milioane de euro a avut ca scop nu doar modernizarea infrastructurii existente, ci şi prelungirea pistei cu un kilometru, pentru a permite aterizarea şi decolarea aeronavelor de mari dimensiuni, precum şi construcţia unui nou turn de control şi a unui terminal.
Prezent la ultima şedinţă de Consiliu Judeţean, directorul Aeroportului Internaţional Sibiu, Augustin Sava a spus că problemele nu sunt la aeroport. “La noi nu sunt problem, aici sunt”, a declarat Sava făcând aluzie la consilierii judeţeni.
Nu e nimic grav
"Nu mi se par probleme semnificative. Este mai mult un interes mediatic, pentru că au apărut la un obiectiv nou, construit cu bani publici, şi pentru că s-a lucrat ca la noi. Până la urmă, pe mine nu mă surprinde că s-a lucrat ca la noi. Indiferent că facem un aeroport sau o stradă, până la urmă tot apare o fisură acolo unde nu ar trebui să apară. (…) Avem foarte puţini specialişti în construcţii de orice fel şi ceea ce ne lipseşte aproape cu desăvârşire sunt specialiştii în verificarea calităţii, iar constructorii profită. Nu avem oameni care să verifice cum trebuie fiecare lucrare, fiecare etapă şi se ajunge aici. Ne lipsesc tehnicienii şi aceştia nu o să apară peste noapte, pentru că la noi se plăteşte foarte prost. Chiar dacă apare câte unul, primeşte repede o ofertă de afară şi pleacă pentru un salariu de cinci ori mai mare", primarul Klaus Johannis.
Lista defecțiunilor și termenele de execuție
Ușa rotativă de la sosiri terminal nu funcționează. Se va remedia.
Termen de execuție: 26 iunie 2010
Două geamuri termopan la cala de bagaje sunt fisurate și un geam securizat la spațiul închiriat a căzut. Se vor înlocui aceste geamuri
Termen de execuție: 26 iunie 2010
Există condens la luminatoarele din terminal. Acestea trebuie etanșeizate
Termen de execuție: 26 august 2010
Zăvoarele electro-magnetice de la două uși (sosiri interne și handling-in vestiar) prezintă zgomot în funcționare. Se va verifica posibila decalibrare a surselor de alimentare și se vor remedia deficiențele.
Termen de execuție: 26 august 2010
Aplicația de afișare a zborurilor nu are o documentația corespunzătoare sau nu funcționează conform documentației existente. Se vor inspecta și se vor remedia deficiențele.
Termen de execuție: 26 august 2010
Aplicația de anunțare vocală a zborurilor nu are o documentație corespunzătoare pentru programarea anunțurilor. Se va pune la dispoziție documentația de exploatare.
Termen de execuție: 26 august 2010
Nu s-au furnizat parolele master pentru programarea switch-urilor de rețea și nu s-au pus la dispoziție copie după facturile cu care au fost achiziționate acestea pentru a le obține de la producător. Să se furnizeze parolele și să se pună la dispoziție facturile de achiziție.
Termen de execuție: 26 august 2010
Există infiltrații de apă meteorică în zona vest a terminalului deasupra biroului SRI. Se vor inspecta și remedia deficiențele.
Termen de execuție: 26 august 2010
Instalațiile din cabinetul zoo-fito-sanitar nu funcționează. Se vor inspecta și se vor remedia deficiențele.
Termen de execuție: 26 august 2010
Instalația de avertizare incendiu afișează un defect. Se vor inspecta și se vor remedia deficiențele.
Termen de execuție: 26 august 2010
Capacele căminelor de tragere din zona terminal-sosiri interne nu sunt la nivelul terenului și platformei amenajate și trebuie aduse la cota terenului și platformei amenajate.
Termen de execuție: 26 august 2010
Există o serie de fisuri în pereții de rigips din terminal. Se vor remedia.
Termen de execuție: 26 august 2010
Căminele de tragere sunt inundate. Executantul va realiza hidroizolația căminelor și etanșeizarea intrării cablurilor în cămine.
Termen de execuție: 26 august 2010
Turn de control. Sticla de la vigie va fi înlocuită cu o nouă sticlă (reprezentanții Aeroportului s-au plâns că aceasta ar fi fost montată ”invers”, astfel că în loc să reflecte lumina ”în afară”, aceasta era reflectată ”în interior” – n.r.).
Termen de execuție: 26 august 2010
La clădirea de pompieri există infiltrații de apă în șaht. Executantul va remedia deficiența, executând o hidroizolație corespunzătoare.
Termen de execuție: 26 august 2010
La clădirea de pompieri pătrunde apa în camera de curenți slabi. Executantul va remedia deficiența, executând o hidroizolație corespunzătoare.
Termen de execuție: 26 august 2010
La centrala termică există infiltrații de apă pe peretele sudic și în plafon. Executantul va remedia deficiența, executând o hidroizolație corespunzătoare.
Termen de execuție: 26 august 2010
La rezervorul de apă există infiltrații în camera pompelor. Executantul va remedia deficiența, executând o hidroizolație corespunzătoare.
Termen de execuție: 26 august 2010
La postul trafo există infiltrații pe peretele vestic. Executantul va remedia deficiența, executând o hidroizolație corespunzătoare.
Termen de execuție: 26 august 2010
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Aeroportului Sibiu , Turnul Sfatului , Klaus Johannis , Consiliul Județean , Augustin Sava , New York , Consiliu Judeţean , Aeroportul Sibiu , Corneliu Bucur
Vizualizari: 589
Ultimele comentarii
Acum 5 ore
Periscop
Acum 6 ore
Excelent +1
Acum 6 ore
Bastiu
Acum 6 ore
Aci Duțu
Acum 7 ore
Emil