Miercuri,
05.10.2022
Cer Senin
Acum
7°C

Podul CFR de la Carta intra in reabilitari. Peste trei ani e gata

Un an și trei luni i-au trebuit Companiei naționale de căi ferate să găsească fondurile necesare reabilitării Podului de la Cârța, afectat de apele cu debit ridicat din iulie 2009. Alți trei ani vor mai fi necesari pentru proiectare și lucrări.
Firma Sopmet din București a fost angajată, în urma unei licitații publice, să efectueze expertiza tehnică, proiectarea și reabilitarea podului de cale ferată aflat la km 99+396, între localitățile Arpașu de Jos și Scoreiu. Oferta celor de la Sopmet a fost aleasă din totalul de șapte depuse în cadrul licitației organizată la începutul lui septembrie, de către Companie de căi ferate. Valoarea inițială a lucrărilor și documentațiilor necesar de întocmit era estimată de CFR la 7,8 milioane de lei, fără TVA. Cei de la Sopmet au participat la licitație cu o ofertă de 3,58 de milioane de lei, fără TVA. Potrivit anunțului licitației, termenul de finalizare al lucrărilor este de 36 de luni de la data atribuirii contractului.
Firma bucureșteană Sopmet s-a desprins în 1993 de Întreprinderea Metroul Bucureşti şi este specializată în prezent în subtraversări de drumuri şi căi ferate. Până să înceapă efectiv lucrările de reabilitare, societatea bucureșteană va avea de întocmit o listă lungă de documentații: expertiză tehnică, documentaţie de avizare a lucrărilor de reparaţie, proiect tehnic, caiet de sarcini, detalii de execuţie, documentaţii pentru obţinerea certificatului de urbanism, a avizelor şi acordurilor legale şi a autorizaţiei de construire şi etapa de execuţie a lucrării de reparaţie în baza proiectului întocmit. Modalitatea a fost aleasă pentru a scurta timpul de dare în folosință a podului ridicat în 1940. ”În scopul urgentării trecerii la execuția lucrărilor de reparație capitală a podului, s-a prevăzut scoaterea la licitație, la pachet într-o singură procedură, a tuturor acțiunilor necesare (expertiză tehnică + proiectare + execuție)”, se arată într-o adresă semnată de conducerea Companiei CFR.
Sursa financiară pentru susținerea lucrărilor la podul CFR de la Cârța este bugetul de stat.

Nu au fost bani

Una din cele două pile al podului CFR cosntruit în 1940 a fost ”subspălată” în noaptea dintre zilele de 12 și 13 iulie 2009. Pila s-a înclinat, astfel încât toată structura podului a devenit inutilizabilă. Pe tot parcursul lui 2009, la podul respectiv nu au putut fi făcute intervenții, din lipsă de bani, susțineau reprezentanții CFR în primăvara acestui an. În aceeași perioadă, reprezentanții CFR susțineau că termenul de finalizare a lucrărilor este unul mult mai scurt. ”Traficul feroviar pe ruta Sibiu-Brașov va putea fi reluat după recepția la terminarea lucrărilor de reparație capitală la pod, la sfârșitul trimestrului III 2011”, promitea CFR în mai 2010.
Pentru anul în curs au fost alocați 1,16 milioane de lei, plus TVA, pentru lucrările necesare la podul de la Cârța, a anunțat în iunie Radu Berceanu, ministru al Transporturilor în acea vreme. Din acești bani se vor realiza ”expertiza, proiectarea și se va începe, în limita timpului disponibil, executarea lucrărilor”, se arăta într-un document semnat de Berceanu ca răspuns al unei interpelări adresate lui de deputatul FDGR, Ovidiu Ganț.

 

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

10 comentarii

Ce cred eu

Acum 11 ani

Eu cred ca acest foarte important pod nu este reparat din interesul ca toate calatoriile CFR sa fie preluate de cel mai mare transportator pe roti. Hai ca am ghicit!
Raspunde

negru de fum

Acum 11 ani

felicitari deputatului PSD!! LUP!!
Raspunde

@1 - Asa e

Acum 11 ani

...dar asta nu mai e de mult o noutate. Toata lumea stie. Mai mare rusinea...
Raspunde

@2

Acum 11 ani

Bravo lui!
Raspunde

mihai

Acum 11 ani

Peste trei ani va fi gata ? Asa de repede ? Ceva nu e curat la mijloc !
Raspunde

3 ani ?

Acum 11 ani

chinezii in 3 ani umplu tzara de poduri si autostrazi. Rusine
Raspunde

@6

Acum 11 ani

dupa care vin 10 pe un pasaport si ne napadesc. Lasa ca am vazut altii ce au patit cu ciuma galbena! Nu ne e destul ce-am patit cu tiganii? Si astia au venit sa faca 3 oale si uite cum am ajuns sa fim vazuti in Europa din cauza lor!
Raspunde

bogdan

Acum 11 ani

Sa le fie rusine... Pai daca lor le ia 3 ani sa repare un amarat de pod, ce ne mai miram ca pe linia Bucuresti - Constanta se lucreaza din 2006 si inca nu s-au terminat lucrarile? In ritmul asta o sa mai ajungem intr-un timp decent cu trenu de la Sibiu la Bucuresti la pastile cailor...:|
Raspunde

Student

Acum 11 ani

In 3 ani de zile plecam toti afara si nu mai asteptam podurile...
Raspunde

BN

Acum 11 ani

daca se intampla asta pe vremea lu \"Ceasca, daca nu-l reparau intr-o saptamana lucrand 24h non stop, LE TAIA CAPU\'
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus