Un an și trei luni i-au trebuit Companiei naționale de căi ferate să găsească fondurile necesare reabilitării Podului de la Cârța, afectat de apele cu debit ridicat din iulie 2009. Alți trei ani vor mai fi necesari pentru proiectare și lucrări.
Firma Sopmet din București a fost angajată, în urma unei licitații publice, să efectueze expertiza tehnică, proiectarea și reabilitarea podului de cale ferată aflat la km 99+396, între localitățile Arpașu de Jos și Scoreiu. Oferta celor de la Sopmet a fost aleasă din totalul de șapte depuse în cadrul licitației organizată la începutul lui septembrie, de către Companie de căi ferate. Valoarea inițială a lucrărilor și documentațiilor necesar de întocmit era estimată de CFR la 7,8 milioane de lei, fără TVA. Cei de la Sopmet au participat la licitație cu o ofertă de 3,58 de milioane de lei, fără TVA. Potrivit anunțului licitației, termenul de finalizare al lucrărilor este de 36 de luni de la data atribuirii contractului.
Firma bucureșteană Sopmet s-a desprins în 1993 de Întreprinderea Metroul Bucureşti şi este specializată în prezent în subtraversări de drumuri şi căi ferate. Până să înceapă efectiv lucrările de reabilitare, societatea bucureșteană va avea de întocmit o listă lungă de documentații: expertiză tehnică, documentaţie de avizare a lucrărilor de reparaţie, proiect tehnic, caiet de sarcini, detalii de execuţie, documentaţii pentru obţinerea certificatului de urbanism, a avizelor şi acordurilor legale şi a autorizaţiei de construire şi etapa de execuţie a lucrării de reparaţie în baza proiectului întocmit. Modalitatea a fost aleasă pentru a scurta timpul de dare în folosință a podului ridicat în 1940. ”În scopul urgentării trecerii la execuția lucrărilor de reparație capitală a podului, s-a prevăzut scoaterea la licitație, la pachet într-o singură procedură, a tuturor acțiunilor necesare (expertiză tehnică + proiectare + execuție)”, se arată într-o adresă semnată de conducerea Companiei CFR.
Sursa financiară pentru susținerea lucrărilor la podul CFR de la Cârța este bugetul de stat.
Nu au fost bani
Una din cele două pile al podului CFR cosntruit în 1940 a fost ”subspălată” în noaptea dintre zilele de 12 și 13 iulie 2009. Pila s-a înclinat, astfel încât toată structura podului a devenit inutilizabilă. Pe tot parcursul lui 2009, la podul respectiv nu au putut fi făcute intervenții, din lipsă de bani, susțineau reprezentanții CFR în primăvara acestui an. În aceeași perioadă, reprezentanții CFR susțineau că termenul de finalizare a lucrărilor este unul mult mai scurt. ”Traficul feroviar pe ruta Sibiu-Brașov va putea fi reluat după recepția la terminarea lucrărilor de reparație capitală la pod, la sfârșitul trimestrului III 2011”, promitea CFR în mai 2010.
Pentru anul în curs au fost alocați 1,16 milioane de lei, plus TVA, pentru lucrările necesare la podul de la Cârța, a anunțat în iunie Radu Berceanu, ministru al Transporturilor în acea vreme. Din acești bani se vor realiza ”expertiza, proiectarea și se va începe, în limita timpului disponibil, executarea lucrărilor”, se arăta într-un document semnat de Berceanu ca răspuns al unei interpelări adresate lui de deputatul FDGR, Ovidiu Ganț.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 322
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Ioan
Acum 1 oră
Emil
Acum 2 ore
Daf
Acum 2 ore
Sparrow
Acum 2 ore
Aci Duțu