Raportul Băncii Mondiale referitor la infrastructura de transport din România indică faptul că o autostradă care să treacă pe lângă Sibiu către Piteşti nu este un proiect lucrativ. În vară, Comisia Europeană a anunţat că prioritar ar fi tocmai tronsonul pe care Banca Mondială nu îl vede cu ochi buni. Banca Mondială este o instituţie de credit controlată de Statele Unite.
"Implementarea proiectului Sibiu - Piteşti nu va fi sustenabilă pentru România", citează gândul.info din raportul amintit. Reprezetanţii Băncii argumentează această concluzie prin costurile mari de execuţie, aproximate de Compania de autostrăzi din România la 3,2 miliarde de euro.
Loc de joacă pentru străini
În august anul acesta, însă, autorităţile române au anunţat faptul că, de fapt, Coridorul IV pan-european (din care face parte şi Sibiu - Piteşti) este considerat prioritar de Comisia Europeană, ai cărei lideri au anunţat susţinere financiară pentru acest traseu. Mai puţin pentru cei aproape 120 de km de autostradă de la Sibiu la Piteşti, pentru care autorităţile române au lansat ideea unui parteneriat public privat. Doar că atenţia mărită asupra coridorului IV pan-european scade interesul asupra autostrăzii Braşov – Comarnic, porţiunea de autostradă ce ar urma să continue proiectul Autostrăzii Transilvania, încredinţat firmei americane Bechtel.
Autorităţile române au respectat, însă, solicitarea europeană, şi la finele acestui an au fost lansate licitaţiile de proiectare şi execuţie pentru toate tronsoanele încă libere din traseul care ar urma să lege Marea Neagră de Nădlac, via Sibiu. La licitaţie nu a fost scos, încă, traseul Sibiu – Piteşti. La deschiderea centurii ocolitoare a Sibiului (parte a coridorului susţinut de UE), premierul Emil Boc a anunţat, însă, că reprezentanţii Comisiei Europene au fost, totuşi, de acord să cofinanţeze aproximativ 20 de km de autostradă din Sibiu către Piteşti.
Autostrada Sibiu – Piteşti trece pe teritoriul administrativ al localităţii Veştem şi intră pe Valea Oltului pentru o scurtă porţiune, până la Racoviţa. De aici, traseul proiectat intră pe Valea Băiaşului, de unde se îndreaptă către Curtea de Argeş. De aici, autostrada ar urma ridicată către Piteşti pe cursul râului Argeş.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: valea oltului , Comisiei Europene , Statele Unite , Emil Boc , Marea Neagră , Comisia Europeană , Banca Mondială , Valea Băiaşului , autostrada Sibiu - Pitești , Raportul Băncii Mondiale , Autostrăzii Transilvania , Reprezetanţii Băncii
Vizualizari: 447
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Adi
Acum 1 oră
Omul invizibil
Acum 1 oră
Cisnădian din Cartierul Arhitecților
Acum 1 oră
Sibianul
Acum 1 oră
Zeno Popovici