Compania low cost Wizz Air a anunţat, joi, că din 5 mai va reduce cu 26 la sută capacitatea de transport de la Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca, operaţiunile urmând să fie mutate la Aeroportul din Târgu Mureş, din cauza introducerii unor noi taxe de aeroport şi creşterea unora existente.
Vicepreşedintele companiei Wizz Air, John Stephenson, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, că decizia a fost luată în urma divergenţelor cu conducerea aeroportului clujean, care a deschis discuţia referitoare la contractul existent şi a anunţat introducerea unor noi taxe de aeroport şi creşterea unora existente.
"Wizz Air va reduce cu 26 la sută, din 5 mai, capacitatea de transport de la Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca, operaţiunile urmând să fie mutate la Aeroportul Târgu Mureş. Decizia a fost luată în urma divergenţelor cu managementului aeroportului clujean care a deschis discuţia referitoare la contractul existent şi a anunţat introducerea unor noi taxe de aeroport şi creşterea unora existente. Noile condiţii vor determina reducerea operaţiunilor din Cluj şi alocarea capacităţilor de transport la Târgu Mureş", a spus Stephenson.
El a precizat că nu înţelege de ce aeroportul clujean "creşte cu 50 la sută taxele în mijlocul crizei economice în România, pierzând un sfert de milion de pasageri şi punând în pericol sute de locuri de muncă din regiune".
Potrivit acestuia, Wizz Air va reduce flota compusă din trei aeronave de la baza operaţională de la Cluj cu un aparat Airbus A320 începând cu 5 mai, pe care îl va muta la aeroportul din Târgu Mureş şi va muta cursele de la Cluj spre Dusseldorf, Roma şi Dortmund la Târgu Mureş şi va reduce frecvenţa zborurilor spre Milano şi Londra.
Vicepreşedintele Wizz Air a subliniat că dacă un aeroport va creşte taxele pentru orice motive, compania va reacţiona pentru a-şi proteja călătorii de costuri şi tarife mari.
"Au spus cei de la Aeroportul Cluj că trebuie să majoreze taxele din cauza unor costuri foarte mari pe care le au. Noi nu le-am cerut un terminal mai mare sau o nouă pistă. Taxele de la Cluj erau şi până acum mari şi le-am cerut să le reducă. Puteau acoperi costurile prin alte servicii oferite. Din 15 aprilie, taxele pe pasager vor creşte la Cluj cu doi euro pe pasager. În funcţie de ce se va întâmpla, am putea lua decizia de a muta şi celelalte două avioane de la Cluj la Târgu Mureş şi am putea ajunge şi în instanţă pentru că se încalcă prevederile contractului legat de taxe", a afirmat Stephenson.
De asemenea, din 5 mai, Wizz Air va lansa de pe Aeroportul din Târgu Mureş zboruri spre Paris, Dortmund, Londra, Dusseldorf şi Roma, aici urmând să fie deschisă cea de-a 15-a bază operaţională a companiei.
Contactat de corespondentul Mediafax, preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe, a declarat că dezabrobă practica Wizz Air, iar autorităţile judeţene care administrează Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca nu vor ceda şantajului companiei.
"Dezaprob practica Wizz Air şi nu vom ceda şantajului. Orice operator aerian trebuie să plătească Aeroportului din Cluj-Napoca tarife care să acopere cel puţin cheltuielile pe care aeroportul le are. Tarifele plătite de Wizz Air către Aeroportul din Timişoara, de 11 euro pe persoană, trebuie să fie plătite şi către Aeroportul Cluj-Napoca. Nu vom accepta să plătim din buzunarul clujenilor costurile pe care operatorii nu le achită pentru serviciile oferite de aeroport. Nu cerem taxe mai mari decât sunt pe alte aeroporturi", a spus Tişe.
El a cerut public Wizz Air să îşi achite datoriile pe care le are faţă de aeroportul clujean şi să plătească aceleaşi tarife pe care le practică orice aeroport din România.
Directorul Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, David Ciceo, a declarat, la rândul său, corespondentului Mediafax, că decizia Wizz Air "este nejustificată".
"Aeroportul trebuie să aplice tarife nediscriminatorii faţă de toate companiile aeriene şi trebuie să ne acoperim costurile. Decizia Wizz Air de a reduce cursele de la Cluj şi a muta o serie de zboruri la Târgu Mureş este nejustificată", a spus Ciceo.
Compania opera la Cluj-Napoca din anul 2007, oferind curse spre 18 oraşe europene.
În anul 2010, Wizz Air a transportat de la Cluj-Napoca peste 400.000 de pasageri.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri:
Târgu Mureș ,
Aeroportul Internaţional Cluj ,
Aeroportul Cluj ,
Decizia Wizz Air ,
John Stephenson ,
David Ciceo ,
Wizz Air Sport Arena Streetbal ,
Vicepreşedintele Wizz Air ,
Aeroportul Târgu Mureş ,
Consiliului Județean Cluj ,
Alin Tişe
Ultimele comentarii
Acum 5 ore
Sibian
Acum 5 ore
Muresan
Acum 5 ore
Rob
Acum 6 ore
Asdfasdf
Acum 6 ore
Pixelul albastru