Marţi,
06.12.2022
Innorat
Acum
7°C

Wizz Air reduce cu 26 la suta operatiunile de la Cluj si muta zboruri la Targu Mures

Compania low cost Wizz Air a anunţat, joi, că din 5 mai va reduce cu 26 la sută capacitatea de transport de la Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca, operaţiunile urmând să fie mutate la Aeroportul din Târgu Mureş, din cauza introducerii unor noi taxe de aeroport şi creşterea unora existente.

Vicepreşedintele companiei Wizz Air, John Stephenson, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, că decizia a fost luată în urma divergenţelor cu conducerea aeroportului clujean, care a deschis discuţia referitoare la contractul existent şi a anunţat introducerea unor noi taxe de aeroport şi creşterea unora existente.
"Wizz Air va reduce cu 26 la sută, din 5 mai, capacitatea de transport de la Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca, operaţiunile urmând să fie mutate la Aeroportul Târgu Mureş. Decizia a fost luată în urma divergenţelor cu managementului aeroportului clujean care a deschis discuţia referitoare la contractul existent şi a anunţat introducerea unor noi taxe de aeroport şi creşterea unora existente. Noile condiţii vor determina reducerea operaţiunilor din Cluj şi alocarea capacităţilor de transport la Târgu Mureş", a spus Stephenson.
El a precizat că nu înţelege de ce aeroportul clujean "creşte cu 50 la sută taxele în mijlocul crizei economice în România, pierzând un sfert de milion de pasageri şi punând în pericol sute de locuri de muncă din regiune".
Potrivit acestuia, Wizz Air va reduce flota compusă din trei aeronave de la baza operaţională de la Cluj cu un aparat Airbus A320 începând cu 5 mai, pe care îl va muta la aeroportul din Târgu Mureş şi va muta cursele de la Cluj spre Dusseldorf, Roma şi Dortmund la Târgu Mureş şi va reduce frecvenţa zborurilor spre Milano şi Londra.
Vicepreşedintele Wizz Air a subliniat că dacă un aeroport va creşte taxele pentru orice motive, compania va reacţiona pentru a-şi proteja călătorii de costuri şi tarife mari.
"Au spus cei de la Aeroportul Cluj că trebuie să majoreze taxele din cauza unor costuri foarte mari pe care le au. Noi nu le-am cerut un terminal mai mare sau o nouă pistă. Taxele de la Cluj erau şi până acum mari şi le-am cerut să le reducă. Puteau acoperi costurile prin alte servicii oferite. Din 15 aprilie, taxele pe pasager vor creşte la Cluj cu doi euro pe pasager. În funcţie de ce se va întâmpla, am putea lua decizia de a muta şi celelalte două avioane de la Cluj la Târgu Mureş şi am putea ajunge şi în instanţă pentru că se încalcă prevederile contractului legat de taxe", a afirmat Stephenson.
De asemenea, din 5 mai, Wizz Air va lansa de pe Aeroportul din Târgu Mureş zboruri spre Paris, Dortmund, Londra, Dusseldorf şi Roma, aici urmând să fie deschisă cea de-a 15-a bază operaţională a companiei.
Contactat de corespondentul Mediafax, preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe, a declarat că dezabrobă practica Wizz Air, iar autorităţile judeţene care administrează Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca nu vor ceda şantajului companiei.
"Dezaprob practica Wizz Air şi nu vom ceda şantajului. Orice operator aerian trebuie să plătească Aeroportului din Cluj-Napoca tarife care să acopere cel puţin cheltuielile pe care aeroportul le are. Tarifele plătite de Wizz Air către Aeroportul din Timişoara, de 11 euro pe persoană, trebuie să fie plătite şi către Aeroportul Cluj-Napoca. Nu vom accepta să plătim din buzunarul clujenilor costurile pe care operatorii nu le achită pentru serviciile oferite de aeroport. Nu cerem taxe mai mari decât sunt pe alte aeroporturi", a spus Tişe.
El a cerut public Wizz Air să îşi achite datoriile pe care le are faţă de aeroportul clujean şi să plătească aceleaşi tarife pe care le practică orice aeroport din România.
Directorul Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, David Ciceo, a declarat, la rândul său, corespondentului Mediafax, că decizia Wizz Air "este nejustificată".
"Aeroportul trebuie să aplice tarife nediscriminatorii faţă de toate companiile aeriene şi trebuie să ne acoperim costurile. Decizia Wizz Air de a reduce cursele de la Cluj şi a muta o serie de zboruri la Târgu Mureş este nejustificată", a spus Ciceo.
Compania opera la Cluj-Napoca din anul 2007, oferind curse spre 18 oraşe europene.
În anul 2010, Wizz Air a transportat de la Cluj-Napoca peste 400.000 de pasageri.

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Comentarii

4 comentarii

un sibian

Acum 11 ani

pacat ca WizzAir nu e interesat de Sibiu
Raspunde

aiurel

Acum 11 ani

are dreptate - 1 -dar cred ca totul este dependent de cele locale ce nu se implica a recupra banii in- vestiti la ais.
Raspunde

cineva

Acum 11 ani

Wizzair sunt ff. interesati de SB. Dar de ce nu vin la SB? poate ne raspunde Cons. Jud., Prefectura sau mai bine Primaria (prietenii stiu de ce!!!)
Raspunde

piticu

Acum 11 ani

de ce nu vin aici?....pt ca nu este de acord LUFTHANSA ....ei au zboruri zilnic spre germania ...si nu accepta concurenta
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus