Scandalul lucrărilor cofinanțate de UE și acordate dubios afectează și județul Sibiu, unde pe Axa 2 din cadrul Regio sunt în derulare cinci proiecte de reabilitări de drumuri, proiecte cu o valoare totală eligibilă de peste 42 de milioane de euro.
Patru din cele cinci proiecte sunt ale Consiliului Județean Sibiu, iar cel de-al cincilea are drept beneficiar orașul Agnita. Este vorba de lucrări de reabilitări de drumuri, cel mai vechi proiect fiind cel de reabilitare a drumului județean Sibiu – Agnita.
Deocamdată, reprezentanții beneficiarilor nu se arată îngrijorați, atâta timp Comisia Europeană a anunțat că blochează plățile pe proiectele accesate pe Axa 2 timp de ”doar” 60 de zile. ”Deocamdată, nu se vor opri lucrările, nu cred să fie vreo problemă. Dar dacă se blochează plățile pe o perioadă mult mai lungă de timp, atunci s-ar putea să apară problemele”, recunoaște Martin Bottesch, președintele CJ Sibiu.
La Agnita, proiectul de reabilitare a arterei principale care străbate întreg orașul tocmai ce a fost demarat. ”În momentul de față nu avem emoții, avem resurse în continuare din avansul încasat. Este posibil să ne afecteze, dar nu prea curând, având în vedere că pe proiectele europene plățile se fac la 90 de zile. Este vorba de două luni în care se blochează plățile, deci putem depăși această perioadă”, spune Radu Curcean, primarul orașului Agnita.
Comisia Europeană a anunțat această măsură după ce a descoperit suspiciuni în atribuirea unor lucrări pe proiectele cofinanțate la Teleorman (două proiecte) și Ilfov și Buzău (câte un proiect). Prin urmare, a cerut autorităților române ca în perioada iulie-august 2011 să verifice toate contractele de lucrări încheiate pe Axa 2 – este vorba de 124 de contracte, la nivel național. ”Nu cred să fie niciun fel de probleme în verificarea proiectelor noastre”, adaugă Martin Bottesch.
În tot acest timp, constructorii rabdă. ”Cum suportăm oricum condiții vitrege, asta e, dacă se va ajunge la amânări la plată, vom suporta și asta. Dar nu e corect ca noi să tragem și pentru alții. Căci, în altă parte, în jos, se pare că acolo este altă țară”, spune Ioan Tușinean, manager al grupului Construcții SA – Sinecon SRL, această ultimă societate fiind angajată în proiectul de reabilitare a drumului Sibiu – Agnita. Potrivit lui Tușinean, pentru constructori, unele din aceste proiecte nu sunt tocmai o sursă de profit. ”Așa era perioada când a fost licitația (2009 – n.r.), am mers cu prețuri mici și cu un profit de 1-2%, pe care nu știu dacă o să îl mai realizăm. Așfi renunțat la acel contract de vreun an și jumătate, dar am zis să continuăm, cu toate «frecușurile» unui astfel de proiect. Am zis să continuăm și, în altă parte, sunt alți oameni care iată ce fac”, mai spune Tușinean.
Proiecte cu plățile blocate Buget (milioane lei)
Modernizarea DJ 106 Sibiu – Agnita 59,22
Reabilitarea DJ 106E Jina - Șugag* 22,12
Reabilitarea arterei principale, Agnita 25,47
Modernizarea DJ 105G Sadu – Sădurel 52,96
Modernizarea DJ 106D Rășinari – Orlat 16,88
*Proiect derulat în parteneriat cu CJ Alba
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Comisia Europeană , Consiliului Județean Sibiu , Martin Bottesch , La Agnita , Radu Curcean , Ioan Tuşineanu
Vizualizari: 316
Ultimele comentarii
Acum 3 ore
Cornel Sibianul
Acum 3 ore
Ada
Acum 4 ore
Ioan Rotar
Acum 4 ore
Rotar
Acum 5 ore
EVREU