Duminică,
17.08.2025
Cer Senin
Acum
17°C

CFR SA a primit 11 oferte pentru modernizarea liniei Sighisoara-Atel, contract de 257 milioane euro

CFR SA a primit 11 oferte pentru modernizarea tronsonului Sighişoara-Aţel (judeţele Mureş şi Sibiu) de pe linia de cale ferată Coşlariu-Sighişoara, parte a Coridorului IV Pan-european, valoarea estimativă a contractului fiind de 1,09 miliarde lei (257,26 milioane euro), fără TVA, transmite Mediafax.

Ofertele au fost depuse de consorţiile Strabag (Austria) - Straco Grup (România), Astaldi (Italia) - Porr (Germania) - Tehnologica Radion (România) şi Sociedad Anonima De Obras Y Servicios - Copasa-Ortiz Construcctiones Y Proyectos - Contratas Y Servicios Ferovirios (Spania), Aktor (Grecia) - Arcada (România).
Alte asocieri care participă la licitaţie sunt OHL - OHL ZS (Cehia) - Confort (România) - Puentes (Spania), FCC Construction (Spania) - Alpine Bau (Austria) - Azvi (Spania), Hochtief Solutions (Austria) - H.F. Wiebe (Germania) şi Corsan Corviam Construccion - Comsa (Spania).
Totodată, s-au mai arătat interesate firmele Terna (Romania), Impresa Pizzarotti (Italia) şi Impregilo (Italia).
Contractul va consta în modernizarea infrastructurii şi suprastructurii liniei pe o lungime de 28,2 km, consolidarea terasamentelor, protejarea albiilor, lucrări la pasaje şi tuneluri, construcţia a 15 poduri şi 24 de podeţe noi, montarea de panouri fonoabsorbante şi lucrări la electrificarea liniei şi de telecomunicaţii feroviare.
Perioada de execuţie va fi de minimum 36 de luni şi maximum 42 luni de la data atribuirii contractului (la care se adaugă perioada de garanţie de 24 de luni, de la terminarea lucrărilor).
Sursa de finanţare este asigurată din fonduri de coeziune nerambursabile de la Comisia Europeană în proporţie de 85% şi contribuţia de la bugetul de stat în proporţie de 15%.
După încheierea lucrărilor, trenurile de călători vor putea circula cu viteza de 160 km/h, iar cele de marfă cu 120 km pe oră.
Coridorul IV Pan-european include linia feroviară Constanţa - Bucureşti - Braşov - Alba Iulia - Curtici.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

2 comentarii

curiosu\'

Acum 13 ani

Si la Bucuresti - Constanta s-au lucrat 8 ani iar acum se parcurge distanta de 230 km in 2,5 ore adica cu o medie orara de 90km/h. Degeaba se poate circula cu 160 km/h ptr. ca materialul rulant este obosit si nesigur!!! Si in anii 1980/1981 cand a fost electrificata linia Bucuresti - Contanta ajungeai in 2,5 ore cu un tren accelerat! NE-AM INTORS IN TIMP CU 30 DE ANI, ASTA DA RECORD
Raspunde

ha ha

Acum 13 ani

cea mai tare e poza cu locomotiva si tilica ala langa ea.cred k iarasi vinein ro sascha baron sa faca filmul BORAT 3 cand vede poza.pfui ce tara moderna.numai in africa mai circula dealea............si media de 80km e f buna cand te gandesti k minim 180km este in restul lumii........ha ha........mergem inainte tovarasi mitci.ce tare sta tilica cu steguletzul impaturat.ha ha.....
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus