În graba de „a da peste bot” celor din Opoziţie, actualul ministru al Economiei a anunţat că îşi asumă proiectul centurii ocolitoare a Mediaşului: din toamna aceasta, într-un an de zile, e gata. Ceea ce ar fi o supriză, chiar şi pentru Compania de drumuri, care a anunţat pentru Turnul Sfatului că nu are bani de centură ocolitoare pentru Mediaş.
„Îmi asum, pentru următoarea etapă, realizarea centurii ocolitoare a Mediașului. Am încredere că acolo totul se va desfășura mult mai repede (lucrările încep în această toamnă; 1 an perioadă de execuție), chiar dacă cei care au încurcat lucrurile la Sibiu, au în zonă o organizație cu care se mândresc”, declara acum o lună, Ion Ariton, sub titlul de ”declarație politică”.
Turnul Sfatului a solicitat Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) informații despre stadiul proiectului centurii. Răspunsul acestora este fără echivoc: nu sunt bani. Nici pentru exproprieri, nici pentru execuție. ”Documentația tehnică faza SF pentru acest obiectiv a fost întocmită în anul 2004, indicatorii tehnico-economici fiind aprobați prin HG nr. 1638/2004. Lipsa alocației bugetare a făcut imposibilă demararea achiziției de terenuri necesare realizării obiectivului, a procedurilor de achiziție publică în vederea încheierii contractului de execuție, respectiv a contractului de supervizare a lucrărilor”, se arată în răspunsul semnat de Daniela Drăghia, director al CNADNR. Potrivit ei, ”în prezent se încearcă identificarea surselor de finanțare necesare demarării procedurilor, cât și a lucrărilor”.
Odată au fost bani
Turnul Sfatului a cerut și o nouă declarație din partea lui Ariton, în urma răspunsului primit de la CNADNR. Până la închiderea ediției, acest răspuns nu a venit.
Culmea este că, în urmă cu câțiva ani, autoritățile guvernamentale au accesat un împrumut de la Banca internațională pentru reconstrucție și dezvoltare, împrumut din care aproximativ 50 de milioane de euro ar fi trebuit folosiți pentru cei opt kilometri de centură ai Brașovului. În 2009, însă, contractul de finanțare a expirat, fără ca autoritățile să reușească să facă exproprieri, licitații și contracte de execuție și supervizare. Banii au fost pierduți, prin urmare,
Sibiu – Mediaș - Sighișoara, deja în întârzieri
De la finele lunii august, pe DN 14 (Sibiu – Mediaș - Sighișoara) ar fi trebuit să înceapă lucrările de reabilitare, în urma contractului semnat între CNADNR și Strabag AG în 23 februarie 2013. Primele șase luni din contract însemnau realizarea proiectului tehnic, iar restul de timp, până pe 23 februarie 2013, este rezervat lucrărilor de execuție a reabilitărilor. Lucrările, însă, nu au început, cei de la Strabag încă fiind la nivelul proiectelor. Daniela Drăghia, însă, nu pare îngrijorată. ”Este un concept de proiectare cu execuție. O parte din proiectare a fost terminată, nu toată. O să înceapă, stați liniștiți”, a spus Drăghia.
Reabilitarea DN14 înseamnă 80 de km de drum și 23 de poduri. Iar primele poticneli au apărut deoarece ”s-a uitat” de podețe. Valoarea totală a contractului cu Strabag AG este de 162,8 milioane de lei, fără TVA.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 311


Ultimele comentarii
Acum 9 ore
Gelu
Acum 9 ore
Lucian
Acum 9 ore
Emil
Acum 9 ore
Poze, poze, poze -vedetisme si sefii
Acum 9 ore
Emil