Cum anul 2011 nu s-a dovedit a fi prea profitabil pentru unii sibieni, cei care au demarat afaceri şi au observat că nu le merge pe atât de bine pe cât se aşteptau, speră să mai recupereze din investiții în ultimul moment. Și vând. Ca în marile magazine, și pe piața ”afacerilor la cheie” poți găsi de la cafenele, până la magazine alimentare, ferme, pensiuni şi saloane de coafură.
Domnul Blezu are un magazin alimentar la Piaţa Cibin. La început credea că e vad mare de clienţi şi o să-şi scoată învestiţia în câteva luni. Dar a descoperit că există o concurenţă puternică, iar cei care vin la piaţă se limitează la achiziţionarea de legume şi fructe.
„Este un magazin alimentar şi sincer nu merge, că am fost mai mult pe pierdere, adică am fost tot pe pierdere în fiecare lună. În timp mi-am dat seama că nici poziţionarea lui nu este avantajoasă. De când încerc să vând magazinul lumea sună, dar încă nu am primit o ofertă concretă” spune proprietarul.
Nici afacerile cu imobiliare nu mai aduc bani. Proprietarii de agenții imobiliare sunt dispuşi să vândă şi la jumătate de preţ, pentru că cumpărători se găsesc destul de greu. „Vând pentru că nu mai este o afacere profitabilă. Am deschis-o în 2007 când a mers bine piaţa imobiliară. După vreo doi ani s-a prăbuşit piaţa imobiliară şi s-a prăbuşit şi afacerea mea. Acum nu am primit prea multe oferte. Eu le-am spus un preţ, dar sincer sunt dispus să negociez până la jumătate pentru că vreau să vând până la sfârşitul anului” povesteşte Ioan B.
Cafenelele se vând cel mai rapid
În Sibiu, cel mai bine se vând cafenele şi saloanele de coafură. Denisa spune că a reuşit să-şi vândă cafeneaua într-o săptămână, iar Cătălin spune că la câteva zile de când a dat anunţ că vinde, a primit mai multe oferte serioase.
„Am o cafenea în Piaţa Mică şi sincer poţi să trăieşti de pe urma ei, dar o vând pentru că suntem mai mulţi asociaţi şi nu ne prea înţelegem între noi. Lumea sună, am primit oferte şi cred că în curând o să vând”, crede Cătălin, unul dintre proprietari.
Cel care vinde acum un salon de coafură, are un alt motiv decât cel legat de cifra de afaceri și profit. „Eu plec din ţară şi sunt nevoit să vând, dar îmi pare rău pentru că un salon nu presupune o investiţie enormă şi câştigul este chiar satisfăcător. Am mai avut deschise şi afaceri cu transport de marfă şi de persoane, dar aceasta e mai uşor de manageriat şi îmi aducea profit destul de uşor”.
Afacerile pe termen lung sunt greu de ”măritat”
Anul acesta, de Florii, s-a deschis în Sibiu singurul magazin concept- Kazza. Timp de câteva săptămâni sibienii i-au trecut pragul şi păreau dornici să „deguste” din această idee de „altceva”. Dar proprietarul povesteşte că greşelile de administrare şi de proiectare a business-ului, precum şi comportamentul foarte închistat al publicului au dus la închiderea afacerii.
„Din păcate, nu am găsit un investitor interesat să preia afacerea, oferta este încă valabilă, până la începutul anului viitor. Lucrul acesta mă surprinde într-o oarecare măsură, pentru că ideea Kazza este una absolut originală şi, evident, unică în Sibiu. Potenţialul cumpărător ar beneficia de toate avantajele unui business la cheie, care începuse să se impună şi să devină cunoscut, cu o piaţă de desfacere de 100%! În lipsa unui cumparător, am fost nevoit să închid pur şi simplu magazinul, asumându-mi o pierdere financiară însemnată”, povesteşte Bogdan Costache, proprietarul fostului magazin „Kazza”.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 875
Ultimele comentarii
Acum 7 ore
Periscop
Acum 7 ore
Excelent +1
Acum 7 ore
Bastiu
Acum 7 ore
Aci Duțu
Acum 8 ore
Emil