De la 1 iulie 2012, Casă de Asigurări de Sănătate Sibiu va demara procedura de predare către Direcția Generală a Finanțelor Publice Sibiu a documentelor și informațiilor privind creanțele reprezentând contribuțiile obligatorii de asigurări sociale de sănătate datorate de persoanele fizice, altele decât cele pentru care colectarea se realizează de către ANAF.
Obiectul predării de la CAS Sibiu către DGFP Sibiu îl constituie înscrisurile în care sunt individualizate creanțele datorate și neachitate până la data predării și care reprezintă titluri executorii; declarațiile individuale de asigurare; situația soldurilor contribuțiilor stabilite până la data de 30 iunie 2012; titlurile în care sunt individualizate plățile anticipate stabilite pentru anul 2012; dosarele aflate pe rolul instanțelor de judecată pentru litigiile având că obiect contestațiile la executarea silită; și alte documente și înscrisuri necesare urmăririi și verificării sumelor datorate la Fondul Național Unic de Asigurări Sociale de Sănătate.
“În acest context, începând de luni 9 aprilie 2012, până la finalizarea procedurii de predare a colectării contribuției la FNUASS către DGFP Sibiu, facem apel către toți furnizorii de servicii medicale aflați în relație contractuală cu CAS Sibiu să utilizeze variantă centralizată a Sistemului Informatic Unic Integrat cu ajutorul căruia pot verifică online, în timp real calitatea de asigurat a ficarui pacient care se adresează cabinetelor de medicină de familie, policlinicilor ori instituțiilor medicale spitalicești. Practic, utilizând portalul CNAS care poate fi accesat și pe site-ul CAS Sibiu - www.cassb.ro la rubrică “Verificare calitate asigurat” și înscriind CNP-ul pacientului, fiecare medic care primește la consultație sau internează un pacient poate verifica dacă persoana este sau nu asigurată. Prin accesarea aplicației menționate furnizorul de servicii medicale poate vizualiza pe loc calitatea de asigurat a pacientului, nemaifiind necesar să-i solicite pacientului adeverință de asigurat. Doar în cazul în care în urmă interogării aplicației informatice mesajul generat de aplicație este ,,persoană neasigurată”, iar situația pacientului prezentat la medic nu este urgență medicală, numai în această condiție pacientul va fi îndrumat către CAS Sibiu pentru a a-și clarifica situtaţia privind calitatea de asigurat”, spune Lăcrămioară Bogdan, purtător de cuvânt al CAS Sibiu.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Sănătate Sibiu , Lăcrămioara Bogdan , Direcția Generală , Finanțelor Publice Sibiu , Sistemului Informatic Unic Int , Fondul Naţional Unic , Asigurări Sociale
Vizualizari: 663
Ultimele comentarii
Acum 20 minute
Mariana Deacu
Acum 23 minute
BittDanman
Acum 24 minute
Gheo Poplaceanul
Acum 29 minute
Gheo Poplaceanul
Acum 34 minute
Gabi