Vineri,
12.09.2025
Partial Noros
Acum
17°C

De ce-si impart Consiliul Judetean si Primaria milioanele din Aeroport? Datorita Curtii de conturi

După ce plenul CJ Sibiu a adoptat o hotărâre referitoare la împărțirea cotelor de investiții în proiectul de extindere și modernizare a Aeroportului Internațional Sibiu, în valoare de 254,7 mil. de lei în acest moment, același lucru va fi supus și votului consilierilor locali, în ultima ședință programată în actuala componență. Motivul pentru care această ”împărțeală” are loc acum - chiar dacă recepția finală a tuturor lucrărilor nu a avut loc - este, potrivit președintelui CJ Sibiu, Martin Bottesch o cerință a Curții de conturi. ”Noi am fi dorit să amânăm acest proiect până după finalizarea recepției finale. Însă Curtea de conturi, în urma unui control, a sesizat că municipiul Sibiu a făcut o investiție care nu se reflectă în patrimoniul municipalității. De aceea am propus acest proiect. Dacă noi nu îl votăm, o să fie probleme la municipiu”, a explicat Martin Bottesch, înaintea votului din cadrul CJ Sibiu.
După cum a recunoscut și Bottesch, după recepția finală a lucrărilor (având în vedere și problemele existente la pista aeroportului), cotele de investiții vor fi modificate.

60 la 40

În urma calculelor făcute, din cele 254,7 milioane de lei investiți în extinderea și modernizarea Aeroportului internațional Sibiu, 60,24% reprezintă participarea în bani a Consiliului Județean. Restul de 39,76 la sută sunt banii împrumutați și alocați de Municipiul Sibiu.
Pentru realizarea noului Aeroport, CJ și CL au adoptat o convenție în 2004, prin care cele două instituții au hotărât să finanțarea lucrărilor să fie făcută în proporții egale. Asocierea între CJ și CL Sibiu în acest scop a dus la un prim împrumut de 140 de milioane de lei în 2007, împrumut împărțit în mod egal de cele instituții. Un an mai târziu, tot de la Dexia KommunalKredit Bank au mai fost împrumutate alte 40 de milioane de lei.
Cele 180 de milioane de lei împrumutate (90 de milioane de către CJ și 90 de milioane de către CL) reprezintă puțin peste 70% din costul total al lucrărilor. Perioada de rambursare este de 25 de ani, cu o perioadă de grație de cinci ani. Această perioadă de grație ”expiră” în octombrie anul acesta, perioadă din care va începe rambursarea creditelor.

N-are legătură cu privatizarea

Împărțirea cotelor de proprietate în urma investițiilor nu are nicio legătură cu o eventuală privatizare a Aeroportului. Acest lucru a fost stipulat și în hotărârea adoptată de CJ Sibiu, la cererea consilierului județean Adrian Besoiu. El a cerut introducerea acestei precizări în textul hotărârii, pentru că, amintește el, la întreg proiectul actualului Aeroport, CJ Sibiu a avut un aport considerabil mai substanțial, având în vedere terenul și vechile dotări.
Președintele CJ Sibiu, Martin Bottesch, spune că, oricum, transformarea actualei Regii Autonome a Aeroportului Internațional într-o societate pe acțiuni nu este posibilă. Acest lucru se datorează situației aeroportului care, pentru a ieftini taxele, a solicitat o subvenție anuală de trei milioane de lei, de la Consiliul Județean, subvenție aprobată. ”Aeroportul va fi transformat într-o societate pe acțiuni abia când acesta va deveni rentabil”, spune Bottesch.

Partea municipiului, dată în administrarea județului

Proiectul de hotărâre referitor la împărțirea cotelor de proprietate va fi dezbătut în ședința Consiliului Local de joi. Textul proiectului prevede ca bunurile municipiului Sibiu din cadrul Aeroportului să fie transmise în administrarea CJ Sibiu. ”În situația privatizării Regiei Autonome Aeroportul Internațional Sibiu, administrarea încetează de drept”, se mai arată în proiectul amintit.


Citește și Sutele de milioane ale Aeroportului Sibiu se împart înainte de alegeri. Stricăciunile, după
 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

12 comentarii

imunitate saseasca

Acum 13 ani

Pentru banii aruncati pe apa Sambetei nu plateste nimeni, cei doi sasi vinovati (Bottesch si Johannis) au imunitate saseasca?
Raspunde

@1

Acum 13 ani

bai xenofobule , cum sunt banii aruncati ? ai orbul gainii si nu vezi aeroportul ? Pana una alta , printre altii , si sasii sunt \"vinovati\" ca avem acum bijuteria asta de aeroport , pe care multe alte orase ar dori sa-l aiba ! Ma gandesc ca vei fi vre-un ofticat care crapa ca nu poate ajunge la ciolan ?:)Sau vre-un contracandidat ?:) Stai sa vezi cand in mandatul urmator vor reusi sasii astia ai nostri sa incheie proiectul Aqualand si statiunea de schi Paltinis ( Hohe Rinne .. sic) . Atunci sa te vad ce vei rage de oftica si vei da in apoplexie!
Raspunde

@2

Acum 13 ani

Aeroportul s-a facut in asa fel incat sa-l ocoleasca majoritatea companiilor? Sau s-a facut ca sa se repare intr-una alunecarea de teren si sa se verse necontenit banii sibienilor catre firmele germane care repara, mai in teren, mai pe hartie? Vad ca echipa saseasca de dat replici pe forum este foarte harnica. Daca-i critici pe sasii incorecti Johannis si Bottesch, esti xenofob? Cat va mai permiteti sa-i ofensati pe romani, sa-i tratati drept prosti si sa-i jupuiti?
Raspunde

Taratorule

Acum 13 ani

Votati UDMR-ul, daca in romani nu puteti avea incredere.
Raspunde

@2

Acum 13 ani

pt,@1,care de fapt a fost scopul realiuării acestui OBIECTIV ?
Raspunde

pt. 2

Acum 13 ani

Asculta, sas propagandist, vad ca ati preluat tactica tiganilor si daca va critica cineva pe buna drepte, va dati loviti ca sunteti discriminati etnic, in timp ce voi aveti dreptul sa spuneti toate porcariile despre romani si sa ne jigniti la permanenta. Da, ba tarane, cu jaful ala de aeroport cu doar trei curse pe zi si alea numai in Germania, care arata ca naiba si in interior si in exterior unde pista s-a dus in pista ma-sii!, s-au furat bani din greu de catre sasii vostri iubiti, Klaus Johannis si Martin Bottesch, care au incasat comisioanele si de catre firmele germane care si-au batut joc de lucrare. Daca asta-i seriozitate germana, ma pish pe ea si pe tine!
Raspunde

ion

Acum 13 ani

Execrabil,cum isi bat joc de banii sibienilor de parca creditele nu le-ar plati sibienii.Nu-i intereseaza de sibieni ,singurul lucru care ii intereseaza este ca banii sibienilor sa ajunga la ei
Raspunde

salistean

Acum 13 ani

nu e treaba primarului sau a lui Bottesch sa convinga companii aeriene sa vina la Sibiu, e treaba de management al aeroportului si de rentabilitate, respectiv de numarul de clienti posibili. Cum tot taranul roman isi viziteaza rudele din Italia sau Spania sau \"prietenii\" din Franta cu masina mica, pentru cei 10 sibieni care zboara 1 x pe an in Dubai la cumparaturi sau fac concediu in Norvegia pe fiorduri, probabil ca nu renteaza, iar legatura cu Germania functioneaza pentru ca sunt oamenii de afaceri care circula des. Ia sa fi dat banii de aeroport pe strazi unde sa va dati cu masina in prostie, ar fi fost cei mai buni sibieni sasii.
Raspunde

realist

Acum 13 ani

bai pt.2 daca nu ai habar mai bine taci nu johannis si nu sasi au facut prijectul. si nu el a constuit airoportul. vinovati sunt projectanti si constructori si cei vinovati o sa fie trasi la raspundere ce vorbesti prosti. esti batut in cap. Consiliul Judetean Sibiu i-a dat in judecata, anul trecut, pe toti cei care au fost implicati in lucrarile de la Aeroport. mai citeste si tu ziarele inainte sa vorbesti. Daca nu erau sasi nu aveam nimic bai dobitocule si daca nu aducea Johannis atatea firme mari in sibiu care aduc bani in bugetul local nu aveam nimic bai intunecatule la minte.
Raspunde

realist

Acum 13 ani

Bai oameni buni mai informativa si voi cum este situatia cu Airoportul sibiului. Spre exemplu, procesul intentat de Consiliul Judetean Sibiu si Aeroportul Sibiu celor doi proiectanti, IPTANA si Obermeyer a ajuns la Tribunalul Cluj. Saptamana aceasta a fost un nou termen si Tribunalul Cluj a dispus amanarea solutiei pentru septembrie 2012. Un alt proces, in care Consiliul Judetean si Aeroportul se judeca cu constructorul Max Boegl, IPTANA, Obermeyer, Dornier Consulting se afla pe rolul Tribunalului Comercial Mures, care a stabilit un nou termen pentru prezentarea solutiei in data de 22 iunie.
Raspunde

@8

Acum 13 ani

mai nene habar nu ai cine finanteaza aieroportul o fi oameni de afaceri germani dar mai sunt olandezi, francezi ,belgieni etc care ocolesc sibiul si ardealul nu sunt curse un aieroport nou cum e in sibiu s-au pompat miliarde cu 2-3 curse de tot pisu lumi
Raspunde

realist

Acum 13 ani

Si acum va explic aici cine este si cine conduce Firma IPTANA care nu siau facut Treaba bine la Airoportul Sibiului. mafioti din Bucuresti. 1953 - S.C. IPTANA S.A. a fost infiintata prin decizie guvernamentala sub denumirea initiala de Institutul de Proiectari Hidrotehnice si Drumuri (IPHD) – unitate centrala specializata, aflata in subordinea directa a conducerii Ministerului Transporturilor Navale si Aeriene. 1966 - Formatiunile de proiectare pentru infrastructura transporturilor rutiere, navale si aeriene din cadrul diferitelor administratii de profil au fost reorganizate sub denumirea de Institutul de Proiectari Transporturi Auto, Navale si Aeriene (IPTANA) in subordinea ministerului omonim. In anii care au urmat institutul si-a dezvoltat si diversificat activitatea pentru a fi in masura sa intocmeasca intregul volum de documentatii tehnice necesar ministerului. 1991 - Institutul de Proiectari Transporturi Auto, Navale si Aeriene , unitate economica centrala a Ministerului Transporturilor a fost transformat in societate comerciala pe actiuni in baza HG nr 1336/21 decembrie 1990. 1999 - In urma unei licitatii, pachetul majoritar de actiuni al societatii a fost dobandit de catre Asociatia Salariatilor si Conducerii, IPTANA SA devenind o companie independenta, cea mai puternica si capabila firma de proiectare si consultanta in domeniul sau de activitate. Sediul lor este in Bucuresti. Asa ca numai dati voi vina pe sasu Johannis sau Botesch.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus