Miercuri,
25.11.2020
Cer Senin
Acum
3°C

Pentru ca nu putea fi altfel! Mikkelsen a castigat sapte probe din sapte posibile in prima zi a Raliului Sibiului

21 Iulie 2012 13:58

Andreas Mikkelsen, campionul din Intercontinental Rally Challenge, a început ziua a doua a Raliului Sibiului România cu un avans de peste două minute și jumătate fata de urmatorul clasat, după ce a câștigat toate probele primei zi a competiției.

Mikkelsen, campionul IRC în 2011, a fost cel mai rapid pe toate cele șapte probe speciale programate ieri. Pilotul ŠKODA UK are un avans de 2m:44,1 secunde față de urmatorul clasat, după o zi în care multi dintre rivalii sai au avut probleme. Mathieu Arzeno, François Delecour, Patrik Flodin și Sepp Wiegand au fost doar câțiva dintre pilotii care au abandonat sau au pierdut timp pe probele speciale.

 Arzeno a fost nevoit să abandoneze pe speciala a doua, după ce suspensia dreapta față a mașinii sale, Peugeot 207 Super 2000, a cedat. Flodin se afla la doar patru secunde în spatele liderului, la începutul specialei a doua, dar a pierdut timp după ce janta mașinii sale Ford Fiesta S2000 a cedat, ceea ce a facut ca suedezul să piardă foarte mult timp. Sepp Wiegand a pierdut un minut, pe aceeași probă, din cauza unei pene la roata stânga spate, în timp ce Francois Delecour, pe un Peugeot 207 S2000, a pierdut timp pe speciala a patra din cauza prafului. Organizatorii au decis ca pentru cele două speciale de noapte să marească intervalul de start dintre concurenți de la două la patru minute pentru a preîntâmpina problemele cauzate de praf.

 “Nu am făcut nicio greșeală și am încercat să evităm bolovanii. Știam că aceasta este cea mai bună tactică înca de dinaintea startului”, a spus Mikkelsen, liderul din IRC. „Sunt foarte atent pe viraje și încerc să menajez mașina. A fost dificil să merg așa de la început pentru că știam că toți ceilalti vor merge tare, dar o dată ce ne-am distanțat a fost mai ușor. Dacă nu se mai întamplă nimic sâmbătă, cred ca avem un avans suficient de mare pentru a câștiga, dar să nu uităm că nu poți câștiga, dacă nu termini raliul”, a mai spus acesta.

Sepp Wiegand este pe doi la general,iar pilotul ŠKODA Auto Deutschland și-a propus să termine pe podium. Germanul are un avantaj de doar 24,7 secunde față de Francois Delcour, ceea ce cu siguranță va duce la o luptă extrem de disputată pentru un loc pe podium între cei doi. Gergo Szabó a fost pe doi la un moment dat, cu noua mașină Skoda Fabia S2000, dar a pierdut timp din cauza unor pene de cauciuc și trebuie să se mulțumească doar cu locul patru.

După prima zi, pe poziția a cincea la general se află  Vali Porcisteanu, campionul national din 2011 fiind și lider în IRC Production Cup. Pilotul român a făcut senzație când a reușit să termine super speciala de pe circuitul de rally cross în același timp cu Mikkelsen.

Încercarea austriacului Andreas Aigner de a obține cea de-a treia victorie consecutivă în IRC Production Cup s-a terminat pe speciala a doua, când a rupt o roata la mașina sa, Subaru Impreza R4 STI. În IRC 2WD Cup, Harry Hunt a reușit să treacă de Robert Consani și a încheiat ziua pe locul 10 la general.

ÎIn competiția internă, Gergo Szabo este lider, urmat de Valentin Porcisteanu și Marco Tempestini. În competiția dedicată automobilelor cu două roți motrice Vlad Cosma, pe Citroen C2 R2 Max, este lider, el fiind urmat de Sebastian Barbu pe Citroen DS3 R3.  

Astăzi, în ultima zi a raliului, pilotii mai au de parcurs încă cinci probe speciale cu o lungime de 100 kilometri. Programul a început la ora 11:12 cu Gâtu Berbecului, cea mai lungă specială a raliului, iar sosirea și festivitatea de premiere este programată la ora 19:00 în Piața Mică din Sibiu.

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus