Proiectele tehnice ale reţelelor de utilităţi, modificate în câteva rânduri, şi criza economică ce a început în 2009 sunt principalele două cauze ale întârzierilor înregistrate în proiectul de modernizare a străzii Viitorului. Inaugurarea acestei străzi a fost făcută, oficial, marţi. Ca noutate, pistele de biciclete amenajate pe o singură parte a străzii cu o lungime de 1,7 km sunt delimitate de carosabilul destinat traficului rutier şi de trotuare.
"Important este că s-a putut finaliza. Întregul sistem de circulaţie din zonă va funcţiona mai bine după ce vor fi finalizate şi celelalte lucrări din zonă. O să înceapă lucrările la strada Moara de Scoarţă, lucrare foarte amplă. Tot în zonă vor începe şi lucrările la strada Abrud", a declarat Klaus Johannis, la inaugurarea străzii.
Oamenii din zonă sunt mulţumiţi că faţă de tranşeele de acum câţiva ani, în sfârşit au în faţa casei un asfalt drept. Dar şi această situaţie generează probleme. "Trebuie impusă cumva o limită de viteză, pentru că de când e asfaltul bun merg unii cu o viteză foarte mare. Ne e frică pentru copii. Dar, în rest, totul arată foarte bine", spune unul dintre locuitorii de pe strada Viitorului.
Strada face legătura între cartierul Reşiţa şi strada Târgul Fânului, în cartierul amintit fiind ridicate şi în curs de construire mai multe blocuri ANL.
Lucrările au început în 2009, fiind atribuite prin licitaţie publică firmei Sca.Mo.Ter. Între timp, lucrarea a fost subcontractată şi către ItalRom şi DPC. Valoarea finală a contractului este de 3,5 milioane de lei, cu tot cu TVA.
"A apărut şi criza economică, iar în 2009 nu am putut finanţa toate proiectele începute. Am considerat că această stradă nu este super-urgent de finalizat şi am găsit înţelegere din partea constructorului", primarul Klaus Johannis.
Reţeaua de canalizare a fost reabilitată pe întreaga lungime a străzii, fiind introduse noi conducte, guri de scurgere, cămine de vizitare şi guri de descărcare. Reţeaua de apă a fost reabilitată doar parţial, pe o porţiune de aproximativ 400 de metri, fiind introduse aici noi ţevi. Au fost realizate şi branşamentele la reţeaua de apă existentă şi au fost amenajate căminele pentru apometre.
Reabilitarea carosabilului s-a executat pe o suprafaţă de aproximativ 16.000 mp. S-au aşezat noi straturi de balast şi piatră spartă, precum şi straturile asfaltice. Carosabilul a fost încadrat cu borduri prefabricate din beton.
Sursa: Primăria Sibiu
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 431
Ultimele comentarii
Acum 9 ore
Q
Acum 9 ore
Newman
Acum 10 ore
Ron
Acum 11 ore
Eu
Acum 11 ore
Emil