”Mașina asta o aveam ca poster pe perete încă de când eram copil. Acum o am în garaj! Dacă ești consecvent și îți dorești cu adevărat, visele se mai și împlinesc!”, spune Andy Fazekas, fost sportiv de performanță, acum profesor de sport la Colegiul Național ”Samuel von Brukenthal”, printre altele. Iar mașina despre care vorbește este un Cadillac Deville din 1968.
În garajul lui Andy Fazekas sălășluiește una dintre dintre cele mai frumoase priveliști din Sibiu. Începând cu Cadillac-ul de mai sus, trecând pe la un Mercedes S 250 din 1967, o Dacia 1100 complet originală, un microbuz VW T2A și ajungând la câteva motocilete, dintre care unele au prins ambele Războaie Mondiale. ”Când te plimbi cu o mașină de epocă practic te întorci în timp, în epoca respectivă. În zilele noastre mașinile au ajuns să fie niște gadgeturi, accesorii care nu mai exprimă nimic. O mașină de epocă îți dă o stare de spirit. Când am timp, și am tot mai rar, ies la o plimbare, pe drumul spre Agnita sau altul, este o adevărată plăcere”, spune, cu pasiune, domnul profesor.
Pasiunea pentru mașini și motoare o moștenește de la tatăl lui. I-a intrat în sânge de mic. ”Am avut cel puțin 15 motociclete până acum. Unele le-am reparat și le-am vândut, altele și acum așteaptă să le repar. Tata avea o motociletă IJ cu ataș, foarte frumoasă, și îmi amintesc și acum că încălzea niște cărămizi pe care apoi le învelea într-o pătură și le punea în ataș, să îmi fie mie cald. Așa plecam la drum. De atunci mi-au plăcut. Însă epoca mașinilor vechi a început pentru mine după Revoluție. Eram tânăr și am plecat să muncesc în Germania să mai fac un ban. Am lucrat ca un fel de zugrav, la o firmă care punea tapet, era muncă destul de grea. Cu banii câștigați mi-am cumpărat, ceea ce credeam eu că e, un Opel Olympia din 1938. Țin minte că am dat 2000 de mărci pe ea, o mulțime de bani, îmi puteam lua un apartament în Sibiu cu bani ăia. Sau o casă. Am constatat după că avea foarte multe piese de Moskvich în ea. Am mai băgat încă o mie de mărci în mașina aia și am vândut-o după vreo cinci ani cu 800 de euro”, povestește Andy Fazekas.
Cadillac-ul Deville este cea mai recentă achiziție. L-a costat cam cât o mașină de clasă medie nouă, are un motor gigantic de 7,7 litri și peste cinci metri lungime. ”Să circul cu ea nu este foarte greu, am unele probleme cu parcarea pentru că depășește cam orice norme pe la noi. Am fost spre exemplu în Piața Mică cu ea și nu am avut vreo problemă”. Partea bună este că fiind o mașină de epocă, iar Andy Fiind membru în Retro Mobil Club România, nu plătește pentru ea impozite sau taxe, ci doar benzina. ”Altfel nu mi-aș permite-o”.
În prezent Andy Fazekas lucrează din greu la Arena Platoș pentru deschiderea noului sezon de schi. Andy este fost campion național la snowboard. Are tot mai puțin timp pentru mașini. ”Dacă ar fi după mine, mi-aș dori să am toate mașinile din garajul lui Jay Leno (râde n. r.). Iar pe el mi-aș dori să-l am ca mecanic. Serios vorbind, următoarea mașină pe care mi-o doresc cu adevărat este un Jaguar E Type, primul model, o mașină de legendă și de o frumusețe unică. Din păcate are și un preț pe măsură, acum sigur nu mi-o permit, însă pe viitor cine știe, eu visez la ea. Și visele se mai și împlinesc”, mai spune Andy Fazekas.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Andy Fazekaș , Piața Mică , Colegiul Național Pedagogic , Andy Fiind , Arena Platoș , Cadillac Deville , Opel Olympia , Retro Mobil Club România , Jay Leno , Războaie Mondiale
Vizualizari: 1430
Ultimele comentarii
Acum 2 ore
Adi Gliga
Acum 2 ore
Calitate nu cantitate
Acum 3 ore
Pastor Marginas
Acum 3 ore
Nemo
Acum 3 ore
Ion Iliescu