Vineri,
12.09.2025
Ceata
Acum
14°C

Viitorul Deutsche Bahn contra CFR-ului la Sibiu

Am călătorit de la Sibiu la Mediaș cu Regiotrans și m-am întos cu CFR-ul, pentru a vedea care sunt diferențele între compania națională de căi ferate și operatorul privat care tocmai a fost preluat de Deutsche Bahn, cea mai mare companie de căi ferate din Europa.

Trenul Regio pleacă dimineața, de la 9:28 din Sibiu către Odorhei. A fost anunțat la linia patru, cu zece minute întârziere, și așa am descoperit că în gangul subteran din Gara Sibiu pute de urină și fecale de la o poștă. Exact după cele zece minute întârziere trenul a poposit. La urcare am avut prima surpriză: în vagon era foarte cald – afară fulguia ușor – numai scaune tapițate și curățenie lună. Totuă arată chiar bine. Și cel mai important, nu se simțea niciun miros greu, așa cum mă așteptam eu din amintiri să fie în tren. Din păcate, în momentul în care a pornit din Sibiu a apărut și primul inconvenient. Au pus muzică. Nu orice fel de muzică, ci un ardelenească la saxofon, plină de triluri de îmi vâjâia capul după cinci minute. ”Neamul să îl ții deoparcie... La, lai, la, la... Și de vecini să n-ai parcie... La, lai, la, la...”. Apoi intra saxofonul... În apropiere de halta Ocna Sibiului a venit controlorul. Cu un ecuson mare în piept, pe care scria Florin Șerbu, și care a ținut să spună ”Bună ziua, domnule!” fiecărui călător în parte. Am fost atent și absolut toți călătorii au cumpărat bilet, nici măcar unul n-a încercat să meargă ”cu nașul”. Biletul a costat 7,30 de lei și domnul Șerbu mi-a dat rest până la ultimii zece bani. Drumul a durat cam o oră și zece minute până la Mediaș, în condiții cât se poate de decente.
 
După ce am băut o cafea în centrul Mediașului am luat trenul CFR înapoi spre Sibiu. Biletul l-am cumpărat din gară, a costat exact 7,30 de lei, și mi l-a înmânat o doamnă care scuipa semințe la ghișeu. Trenul ajuns la timp în Gara Mediaș – cred că cea mai urâtă gară din lume – însă a mai stat vreun sfert de oră pe loc până să se urnească. Lumea deja începea să vocifereze. ”De ce, Doamne iartă-mă, nu-i dă drumul odată!”. În ciuda întârzierii, trebuie să recunosc faptul că am fost iarăși plăcut surprins. Mă așteptam la banchete soioase din vinilin maron și miros de jeg. Dimpotrivă, am avut parte tot de scaune tapițate și curățenie. Iar când a venit controlorul, ceva mai plictisit și mai puțin politicos decât omologul lui de la firma privată, din nou am fost atent să văd dacă circulă cineva ”cu nașul”. Nimeni, dar nimeni, chiar și cei care nu aveau bilet cumpărat și-au luat unul.  M-am lămurit de ce pe la Loamneș, când a fost supracontrol. Doar două femei cu un braț de mături după ele au încercat să facă scandal. ”Jos din tren, imediat!”, au fost liniștite, scurt. Am ajuns la Sibiu cu CFR-ul după puțin mai mult de o oră și 20 de minute, fără muzică în vagon, și în condiții chiar decente. A fost cea mai plăcută surpriză.
 
Un singur lucru ar mai fi de adăugat. Sunt atâtea gunoaie aruncate pe marginea căii ferate dintre Sibiu și Mediaș încât nici zăpada de un lat de palmă nu le poate acoperi. Păcat. Iar haltele de prin satele sibiene seamănă mai mult cu decorurile apocaliptice din jocurile pe calculator decât cu stațiile de tren.
 
Deutsche Bahn, cea mai mare companie feroviară din Europa, se va extinde pe piaţa românească prin preluarea unui pachet de 70% din operatorul de transport de călători Regiotrans Braşov, pentru 67 milioane euro. Regiotrans, cu 760 de angajaţi, a avut anul trecut o cifră de afaceri de 225,5 milioane lei, în urcare cu 28,4% faţă de 2010, iar profitul companiei s-a dublat, la 8,66 milioane lei, potrivit datelor raportate către Ministerul Finanţelor. Conform site-ului oficial, în acest moment Regiotrans are două rute zilnice cu stație de plecare din Sibiu: Sibiu – Sighișoara – Odorhei și Sibiu – Blaj – Praid.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

11 comentarii

alex

Acum 12 ani

Ai avut noroc ca a intarziat trenul doar 10 minute,weekendul trecut a avut 30 minute intarziere CFR-ul in Medias si pana la Sibiu a facut aproape 2 ore trenul.Degeaba e cald in tren daca pe 60 de KM faci 2 ore.
Raspunde

Gara Copsa

Acum 12 ani

EU sunt cea mai urata Gara din Lume!
Raspunde

SIBIan

Acum 12 ani

garile din judetul sibiu sunt printre cele mai urate trebuie cj sa faca ceva cu ele prin fonduri europene sa le modernizeze cu totul nu se poate o capitala culturala europeana sa aiba asa gara cu ganguri imputite sa ti se faca rau.TREBUIE TOATE GARILE DIN JUD SIBIU RENOVATE.
Raspunde

siby

Acum 12 ani

Pana mergi cu trenul de la Sibiu la Medias in 90-120 minute mai bine luai microbuzul de pe ruta Sibiu-Tg. Mures sau Sibiu-Bistrita! Costa putin mai mult (10 lei ) dar ajungeai intr-o ora si cred ca era cel putin la fel de confortabil! Vor mai trece 10 ani pana sa putem calatori decent cu trenul in Romania, aici ma refer nu doar la confort ci si la o viteza medie de 100km/h!! Poate pana atunci se vor termina si nesfarsitele lucrari la autostrazi si uite asa dintr-o data vom avea si sosele si cai ferate!!!Visam frumos.
Raspunde

Ocean

Acum 12 ani

Privind noul mers al trenurilor am ramas dezamagit sa vad ca \"Deutsche Bahn \" nu o sa mai opereze de la Sibiu nici o ruta........ pacat
Raspunde

Filu

Acum 12 ani

Eu numa de o saptamana in urma faceam comparația. Din pacate trenurile Regiotrans nu au prioritate la fel ca cele ale CFR. Dacă trebiue sa astepte doua trenuri cele CFR vor avea prioritate deocamdata. Vom vedea poate se schimba ceva. ***www.filu.ro/1066/detoate/cu-trenul/
Raspunde

Filu

Acum 12 ani

Oricum ruta Sibiu - Sighisoara e in lucru. Se lucreaza tare si chiar avanseaza serios lucrarile. Unele portiuni nu mai merge linia pe unde e acum ci incearca sa \"indrepte\" toate curbele. Speram sa calatorim la viteze demne de secolul 19 macar, in curand.
Raspunde

x

Acum 12 ani

Normal ca nu merge CFR , nici nu o sa mearga pana nu se va vinde , e un dezinteres total , si mai ales trenul sibiu -sighisoara e penibil sa stai in gara la ora 18:00 si sa astepti trenul care intarzi in timp ce la difuzor se anunta ca trenul va pleca la timp si te mai si pofteste cineva in vagoane . Si asta se repede de ceva vreme , cel putin cand vine cel privat . Pana nu se vinde nu e rentabil in RO Vezi petrom-OMV - etc.
Raspunde

Q`10

Acum 12 ani

la noi in judet toate sunt anapoada si nimeni nu doraste sa faca ceva,deaceea si aeroportul ,gari , linii de tren condamnate la viteze de melc,neelectrificate,nedublate,trenul urban si mo- canita=utopii,electrica,posta trecute la cei ce nu dorm in papuci si se misca,etc. trenul urban,electrica,mocanita ,posta,etc.au fost pierdute sau transferate in alte parti........de noi e lauda si fala in rest Z E RE O.
Raspunde

posta romana

Acum 12 ani

O sa introducem de anul viitor caleasca postala cu cate 2 cai, va merge peste tot in judet. asa o sa inbunatatim serviciile noastra...)))
Raspunde

postasu

Acum 12 ani

arunca fiare din vest si le fac mertane vopsite ..cind era ceasca facea 55 minute ..acum 125 ani ,58 minute ..pe vremea postalioanelor ,circa 2 ore ..la japonezi si chinezi ,60 km; 300/ora ,egal 5 minute ..comentati oierilor ..
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus