Sâmbătă,
13.09.2025
Ceata
Acum
13°C

Spion comercial pentru 30 de lei

”Te afli în fața magazinului… ești pregătit să faci o vizită de mystery shopping… intri în magazin… și … începe operațiunea “clientul misterios”. Este foarte important ca materialele de pregătire a vizitei să fie citite cu atenție, cu seriozitate și bineînteles că poți să îți faci și un mic scenariu a tot ceea ce urmează să se întâmple respectând și cerințele primite în materialele de pregatire”. Cam așa sună unul dintre primele îndemnuri ale unei dintre firmele de mystery shopping care activează și în Sibiu.
Pe scurt, să fii client misterios înseamnă să mergi în anumite magazine, trimis cu un anumit scenariu, iar apoi – în baza unui formular standard – evaluezi modul în care ai fost fost tratat ca și client. O vizită durează, de obicei, cam o jumătate de oră, și ești plătit în medie cu 30 de lei. În majoritatea orașelor mari din România există clienți misterioși recrutați de firme precum: Gfk Romania, Phantom Shopping sau Shoppers. În Sibiu își desfășoară activitatea firme de genul acesta din București și Cluj-Napoca.


Să devii client misterios e destul de simplu. Intri pe site-ul de internet al firmei respective și completezi un formular în baza căruia cei care organizează vizitele își dau seama cum te încadrezi ca profil. Durează zece minute însă atenție la cerințele de confidențialitate. Apoi primești periodic pe mail diferitele vizite care trebuie realizate, fără a fi obligat să preiei una anume. În general, marile companii apeleză la astfel de vizite pentru a-și evalua periodic angajații. Totul se realizează în baza unui scenariu stabilit în prealabil. De exemplu, în luna decembrie, înaintea sărbătorilor mai multe lanțuri de bricolaj, de tipul Ambient, Baumax sau Obi, au solicitat efectuarea unor astfel de vizite. Să zicem că mergi cu ideea de a cumpăra un anumit corp de mobilă care să se încadreze în designul casei tale și nu ești prea hotărât așa că vrei să vezi mai multe variante, prin urmare le dai ceva de muncă angajaților. În timp ce ei iau măsurători și vin să-ți prezinte culori și materiale tu trebuie să reții numele angajatului care te servește și cât de atent e el la diferitele tale ”mofturi”. Poți să-ți notezi într-un carnețel detalii ”oficiale” precum ”aragaz la 750 de lei” sau ”colțar capitonat din piele gri închis”, dar ”neoficiale”, de genul ”i-am cerut de trei ori o altă varinată și el insistă pe primul produs”. Toate aceste detalii sunt importante la finalul întâlnirii, când ajuns acasă, trebuie să completezi formularele cu ce ți se cere. Există posbilitatea, cel puțin teoretic, ca din cauza ta angajatul cu pricina să fie dat apoi afară sau, dimpotrivă, să primească o primă de Crăciun. Indiferent de urmare, nimeni din magazin nu trebuie să afle că a fost evaluat și nimic din acțiunile tale nu trebuie să trădeze faptul că ai fost cu o misiune și nu să cumperi o masă de bucătărie. Sau un telefon mobil, sau să închiriezi o mașină, sau să iei un credit sau câte și mai câte.
La câteva zile după finalizarea vizitei și trimiterea datelor banii îți vor fii virați pe card. Ca să poți face însă un salariu decent din asta ți-ar trebui cel puțin o vizită pe zi, iar în Sibiu ele se organizează cam una la două săptămâni.


Practicarea Mystery Shopping-ului dateză de la începutul anilor 1940 şi a inceput pe teritoriul Statelor Unite ale Americii ca o activitate de evaluare a integrităţii angajaţilor unei companii. Odată cu anii 1980 acest instrument a fost imbrăţişat de tot mai multe companii şi antreprenori din întreaga lume, dornici să controleze şi să îmbunătăţească calitatea serviciilor oferite clienţilor. Pe teritoriul României serviciile de mystery shopping sunt solicitate  de firme din domenii variate, de la hoteluri la dealeri auto, farmacii sau instituţii bancare”, Gfk Romania

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

4 comentarii

Unul

Acum 12 ani

Am fost si eu client misterios si cand ma plictiseam, ii ziceam aluia ca sunt client misterios si ca trebuie sa se poarte frumos cu mine ca sa-si ia banii. El lua 100 de lei, eu luam 30 de lei. Punct.
Raspunde

bravo

Acum 12 ani

romanul tot roman. de ce sa-mi fac treaba cand putem \"sa ne intelegem\", sa o invartim si sa ne plangem apoi ca treaba nu merge bine. felictiari!
Raspunde

aaaad

Acum 12 ani

Nu mai dati exemplu GfK Romania sau GfK eurisko(sediul din Iasi). Desi se lauda ca sunt numarul unu in tara si printre primii din Europa, lucru real, in ce priveste angajati sunt printre ultimii. Din acest motiv isi schimba personalul mereu. Desigur oficial stau bine, asta pentru ca majoritatea persoanelor nu au contract individual de munca. Nu va pierdeti timpul in aceasta companie!
Raspunde

Sebastian

Acum 11 ani

Trimiteti adresa dvs de e-mail la [email protected] si va pot recomanda unor firme de profil cu care lucrez din 2010.Si sunt serioase.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus