Cam 380 de camioane de piatră spartă au fost furate din materialele achiziționate pentru reabilitarea DN 14, Sibiu – Mediaș – Sighișoara, lucrare atribuită de către CNADNR firmei austriece Strabag, susțin transportatorii care au protestat săptămâna trecută la Sibiu. Situația tensionată scoate la iveală alte probleme: ”ca să lucrezi pentru Strabag trebuie să dai șpagă: 100 de euro pentru camion”, se arată într-o scrisoare trimisă conducerii Stabag din Viena.
Săptămâna trecută au ieșit la iveală o serie de probleme apărute pe șantierul reabilitării DN 14, după ce o parte din transportatorii angajați pe antreprenorul general – Strabag AG – au protestat pentru că nu și-au încasat facturile scadente în unele cazuri încă din noiembrie anul trecut. Conducerea Strabag i-a acuzat pe aceștia de complicitate la furturile de material din șantier și a anunțat că sumele vor fi plătite doar după descoperirea celor vinovați pentru furturi.
Ce a precedat scandalul
Despre situația de la Sibiu a fost informată și conducerea centrală a Strabag, printr-un email transmis mai multor directori. Urmare a acestor sesizări, zilele trecute s-a realizat un audit intern, iar plățile de la Sibiu au fost deocamdată blocate pentru transportatori. Interesant este că e-mailul transmis conducerii Strabag sunt atașate și fotografii cu proprietățile private unde a ajuns materialul furat: în grădini, curți și pe drumurile către cabanele unor sibieni din Brateiu, Șeica Mare sau Slimnic, de exemplu. ”Cât s-a furat? Păi, din piatra spartă, cam 380 de camioane cu o capacitate de 42 de mc fiecare. Acest lucru s-a realizat cu complicitatea unor persoane care lucrează la Strabag, vă dați seama”, au declarat pentru Turnul Sfatului surse din interiorul companiei.
Oficialii Strabag susțin că ce apare în fotografii nu reflectă realitatea. ”În Sibiu sunt doar două locuri de unde poate fi luată piatră de calitate: de la Turnu Roșu – piatră spartă și de la Geiger – balast. Ce apare în acele fotografii nu este piatră de la noi, este piatră cumpărată din cele două locuri, de unde ne aprovizionăm și noi”, a declarat Cornel Ziman, manager economic de proiect din cadrul Strabag.
El a aproximat valoarea materialului sustras la 500.000 de euro și spune că metodele au fost ”ingenioase”. ”De exemplu, la ultimul transport, bena camioanelor era umplută doar până la limita de sus, astfel încât de jos nimeni nu observa că este încărcată. Camionul trăgea pe dreapta, șoferul se făcea că doarme, iar seara, piatra era vândută la negru”, explică Ziman. Sursele Turnul Sfatului îl contrazic. ”Nici vorbă. Toate aceste mari cantități s-au vândut la negru cu știința unor persoane din conducerea Strabag de aici. Unele din aceste persoane au plecat între timp și acum se încearcă recuperarea prejudiciului de la transportatori. Nu exista un bun management al materialelor la Strabag”.
Șpăgi de 70.000 de euro
În e-mailul trimis conducerii Strabag AG, transportatorii locali au mai sesizat un aspect grav: cei care vor să aibă contract cu Strabag trebuie să mituiască. ”Contractele noastre sunt reziliate dacă nu plătim bani «la negru» pentru a munci. Ca să lucrezi pentru Strabag trebuie să plătești 100 de euro pe camion. Noi, companiile mici de transport, am plătit mai bine de 70.000 de euro până acum”. ”Toată această acțiune este instrumentată din interiorul Strabag, transportatorii fiind doar niște executanți pe care urmează să se arunce vina”, au mai declarat surse bine informate pentru Turnul Sfatului.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro
Ultimele comentarii
Acum 13 ore
Emil
Acum 13 ore
Gogu
Acum 13 ore
X-ulescu
Acum 13 ore
Gogu
Acum 13 ore
Kokos