Joi,
24.06.2021
Cer Senin
Acum
21°C

"Ca sa lucrezi pentru Strabag trebuie sa dai spaga"

Cam 380 de camioane de piatră spartă au fost furate din materialele achiziționate pentru reabilitarea DN 14, Sibiu – Mediaș – Sighișoara, lucrare atribuită de către CNADNR firmei austriece Strabag, susțin transportatorii care au protestat săptămâna trecută la Sibiu. Situația tensionată scoate la iveală alte probleme: ”ca să lucrezi pentru Strabag trebuie să dai șpagă: 100 de euro pentru camion”, se arată într-o scrisoare trimisă conducerii Stabag din Viena.

 
Săptămâna trecută au ieșit la iveală o serie de probleme apărute pe șantierul reabilitării DN 14, după ce o parte din transportatorii angajați pe antreprenorul general – Strabag AG – au protestat pentru că nu și-au încasat facturile scadente în unele cazuri încă din noiembrie anul trecut. Conducerea Strabag i-a acuzat pe aceștia de complicitate la furturile de material din șantier și a anunțat că sumele vor fi plătite doar după descoperirea celor vinovați pentru furturi.
 
Ce a precedat scandalul
 
Despre situația de la Sibiu a fost informată și conducerea centrală a Strabag, printr-un email transmis mai multor directori. Urmare a acestor sesizări, zilele trecute s-a realizat un audit intern, iar plățile de la Sibiu au fost deocamdată blocate pentru transportatori. Interesant este că e-mailul transmis conducerii Strabag sunt atașate și fotografii cu proprietățile private unde a ajuns materialul furat: în grădini, curți și pe drumurile către cabanele unor sibieni din Brateiu, Șeica Mare sau Slimnic, de exemplu. ”Cât s-a furat? Păi, din piatra spartă, cam 380 de camioane cu o capacitate de 42 de mc fiecare. Acest lucru s-a realizat cu complicitatea unor persoane care lucrează la Strabag, vă dați seama”, au declarat pentru Turnul Sfatului surse din interiorul companiei.
Oficialii Strabag susțin că ce apare în fotografii nu reflectă realitatea. ”În Sibiu sunt doar două locuri de unde poate fi luată piatră de calitate: de la Turnu Roșu – piatră spartă și de la Geiger – balast. Ce apare în acele fotografii nu este piatră de la noi, este piatră cumpărată din cele două locuri, de unde ne aprovizionăm și noi”, a declarat Cornel Ziman, manager economic de proiect din cadrul Strabag.
El a aproximat valoarea materialului sustras la 500.000 de euro și spune că metodele au fost ”ingenioase”. ”De exemplu, la ultimul transport, bena camioanelor era umplută doar până la limita de sus, astfel încât de jos nimeni nu observa că este încărcată. Camionul trăgea pe dreapta, șoferul se făcea că doarme, iar seara, piatra era vândută la negru”, explică Ziman. Sursele Turnul Sfatului îl contrazic. ”Nici vorbă. Toate aceste mari cantități s-au vândut la negru cu știința unor persoane din conducerea Strabag de aici. Unele din aceste persoane au plecat între timp și acum se încearcă recuperarea prejudiciului de la transportatori. Nu exista un bun management al materialelor la Strabag”.
 
Șpăgi de 70.000 de euro
 
În e-mailul trimis conducerii Strabag AG, transportatorii locali au mai sesizat un aspect grav: cei care vor să aibă contract cu Strabag trebuie să mituiască. ”Contractele noastre sunt reziliate dacă nu plătim bani «la negru» pentru a munci. Ca să lucrezi pentru Strabag trebuie să plătești 100 de euro pe camion. Noi, companiile mici de transport, am plătit mai bine de 70.000 de euro până acum”. ”Toată această acțiune este instrumentată din interiorul Strabag, transportatorii fiind doar niște executanți pe care urmează să se arunce vina”, au mai declarat surse bine informate pentru Turnul Sfatului.

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

19 comentarii

liu

Acum 8 ani

tara plina de hoti
Raspunde

Andrei

Acum 8 ani

42 m3 pe un camion? :) Se stie ca merg transportatorii supraincarcati dar nici chiar asa.
Raspunde

sibian

Acum 8 ani

Cati romani fura ?? Pai mai toti au in genele lor hotia si ticalosia. Acest neam de talhari...
Raspunde

victor

Acum 8 ani

Şi acum în fiecare seară dinspre Sighişoara spre Mediaş coloane de maşini încărcate acoperite la nivelul benelor să nu se vadă ce transportă, sunt văzute trecând, ceea ce bate la ochi este felul cum sunt încărcate fără să se observe încărcătura şi acest lucru se face numai noaptea. Cât trebuie să se fure să se ia vreo măsură? Acelaşi lucru se întâmplă cu o serie de utilaje lăsate cu lunile pe marginea drumului fără să facă nimic bineînţeles păzite, cu siguranţă acestea sunt pontate ca efectiv în lucru ştiind câtă chirie şi carburant se scoate pe nemunca acestora. Bine că statul plăteşte, odată cu el şi noi fraierii cât şi Comunitatea Europeană. Halal să vă fie de o aşa încrengătură de tip mafiot!
Raspunde

xxx

Acum 8 ani

pe un camion se pot pune maxim 18 mc,iar asta inseamna sa fie cu varf si poate avea si 46 t,deci nu incurcati tonajul cu mc. incat despre ce spune victor cred ca confunda camioanele,cele de la strabag nu au cu ce sa vina incarcate de la sighisoara spre medias,incat despre utilajele de pe marginea drumului sunt de la unele firme de rahat care au bagat toate ciururile la lucru si si-au dat duhul iar acum nu au cu ce le cara la fier vechi,asa ca nu mai vorbi in necunostinta de cauza.
Raspunde

fost transportator

Acum 8 ani

furturile de materiale sau facut cu buna stinta a domnului director cornel zimman inpreruna cu autosib slimnic au facut parcari si drumuri inpreuna si au inpartit banii se intalneau inpreuna la restaurante in sibiu dar cine sal verifice pe dl director iar firma autosib a ramas la lucru iar celelalte firme sau reziliat contractele DE CE iar acum mai nou sa adus firma din BUCURESTI CU 30 CAMIOANE cine ia spaga pt ele deci cine este DL CORNEL ZIMMAN
Raspunde

ANONIM

Acum 8 ani

LA FIRMA STRABAG au fost doi fosti sefi la inceput unul PICLER si unul ALEX iar domnul DIRECTOR CORNEL ZIMMAN ia dat afara pt ca dl PICLER FURA PREA MULT CU O FIRMA DIN FAGARAS ASP se poate verifica facturi iar camioanele ASP FAGARAS nici nu treceau pe cantarul STRABAG VENEAU SI FACTURAU fara sa verifice nimeni veneau pe MEDIAS IAR balastrul trebuia sa treaca pe cantarul strabag cand sia dat seama dl CORNEL la dat afara deci va dati seama cum inparteau banii si acum dau vina pe transportatori dl ZIMMAN a facut avere la STRABAG nu se putea fura asa mare valoare fara acceptul sefului
Raspunde

Malaguty

Acum 8 ani

Vorbiti fratilor deschis . Spune-ti tot . Daca va e frica sau jena sa reclamati la politie , macar scrieti pe net. Sa stie lumea cum tara asta e jecmanita de nemti si austrieci si cum fura ei de la noi si apoi striga in gura mare ca le dam carne de cal ....
Raspunde

unu\'

Acum 8 ani

Oare cit se fura la autostrazi???
Raspunde

unu

Acum 8 ani

pentru xxx esti bolovan ca nu cunosti masinile pe cele cu 5 axe poti sa pui mult peste 40 mc.
Raspunde

NICU

Acum 8 ani

pentru unu depinde cu ce incarci ca daca pui nisip in bena si sa mai fie si umed la 40 metri cubi iti mai trebuie un utilaj sa tracteze masina !
Raspunde

CONSTRUCTOR

Acum 7 ani

Lucrez pentru compania STRABAG de mai bine de 2 ani si nu am dat spaga la nimeni doar fraieri care nu au capacitate de munca un raport calitate-pret se preteaza sa deie spaga asa ca nu mai vorbiti de spaga la STRABAG ,cred ca multe firme ar vrea sa lucreze cu bani la timp asa cum face STRABAG.
Raspunde

CONSTRUCTOR

Acum 7 ani

Uitativa in domenile de stat care se da spaga sa prinzi un contract mare sau sa lucrezi pentru niste primarii care umfla licitatiile publice
Raspunde

dragos

Acum 7 ani

camioane care transporta \"40 mc\"=1,9*40=76 tone (1,9 densitatea balastru sau piatra sparta) nu exista in romania decat camione speciale
Raspunde

Geo

Acum 7 ani

Ar trebuii sa verificam cateva informatii(le putem gasi pe net) inainte de a ne da cu parerea, si anume : benele camioanelor de transport au un volum maxim de aprox 25 - 27 mc, densitatea la agregatele de rau este intre 1,3nisip - 1,6 balast, agregate de cariera 1,35nisip - 1,45 piatra-sparta, cu siguranta atunci cand masinile incarcate cu agregate au ajuns in santier, au fost cantarite, emisa nota de cantar care sta la baza emiterii nir-lui, deci varianta in care, seara, la ultima cursa camionul a descarcat partial, este posibila, nu trebuie aprobarea directorului ci doar soferul impreuna cu cel de la cantar. Furtul reclamat nu justifica posibilul furt partial executat de soferi, cantitatea reclamata aprox 16.000mc nu poate fi realizata decat cu acordul sefilor, cati clienti ? ce lucrari au fost executate cu aceasta cantitate ? s-au luat in calcul pierderile tehnologice ? toleranta cantarului ? diferentele de umiditate ? Ptr CONSTRUCTOR : te-au rugat cei de la Stabag sa scri ? realitatea este cu totul alta, din ce am scris poti sa deduci ca lucrez in bransa, fi mai blind cu aprecierile !
Raspunde

koko

Acum 7 ani

este piatră cumpărată din cele două locuri, de unde ne aprovizionăm și noi”, a declarat Cornel Ziman, manager economic de proiect din cadrul Strabag. Cine poate confirma ca e cumparata? directorasul asta a luat-o inainte ca curva
Raspunde

Fost transportator

Acum 7 ani

Niste gunoie.... Le-a fost frica k mor de foame si au furat pe rupte
Raspunde

Pitbul

Acum 3 ani

Felicitări Conducerii Strabag că au trecut BMTI-ul pe Strabag. Urmaritil pe HAMZA Claudio.Un jegos ce tratează muncitorii considerândui gunoaie.Trebuiesc luate măsuri altfel plecăm toți. El împreună cu Dinu Valentin alt nemernic ne înjură si îsi bat joc de noi.
Raspunde

Pitbul

Acum 3 ani

Urmăriți toate utilajele care ies din curte.Se dau jos sigla BMTI sau STRABAG si le închiriază in interes personal.HAMZA CLAUDIO si DINU VALENTIN cățelușa sunt capii. CÂT FIER AȚI VÂNDUT SI AȚI BĂGAT BANII IN BUZUNAR. ESTE O FILMARE CU 4 Rechini din care si ei doi in care împart banii de la Rahat.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus