CJ Sibiu va organiza o licitație pentru angajarea unei societăți care să întocmească un studiu de oportunitate referitor la activitatea de tip Cargo pe aeroportul din Sibiu. Aceeași firmă va trebui să pregătească și caietul de sarcini pentru concesionarea acestui serviciu.
Sumele care ar urma să fie puse la dispoziția celor interesați pentru întocmirea ”Studiului de oportunitate și reglementare juridică a imobilului aferent desfășurării activității de transport marfă tip Cargo pe Aeroportul Internațional Sibiu” nu sunt făcute publice în proiectul de hotărâre publicat de Consiliul județean. Acest proiect ar urma dezbătut săptămâna aceasta, iar motivarea lui pornește de la faptul că dezvoltarea transportului de mărfuri pe aeroportul din Sibiu este un obiectiv introdus recent în Strategia de dezvoltare a județului.
De ce?
”Activitatea de tip Cargo poate fi organizată și dezvoltată prin concesionarea unei suprafețe de teren din domeniul public al județului Sibiu, limitrofă pistei și a hangarului existent. Totodată, va fi concesionată și activitatea (serviciul) de tip Cargo, urmând a fi organizată o licitație publică”, se arată în raportul ce însoțește proiectul de hotărâre. Tot în amintitul raport se arată că Studiul de oportunitate este necesar pentru a respecta legislația în ceea ce privește concesiunile. Astfel, din Studiu va trebui să rezulte, printre altele, motivele care justifică realizarea concesiunii, nivelul minim al redevenței, dar și durata estimată a concesiunii.
”Totodată trebuie întocmit și Caietul de sarcini care va cuprinde și reglementarea juridică a imobilului aferent activității Cargo”.
2009: ”Fără șanse de supraviețuire”
În 2009, CJ Sibiu primea rezultatele unui studiu realizat asupra Aeroportului Sibiu, studiu în care a fost tratată și problema transportului de mărfuri. Din datele culese atunci, rezulta că volumul de mărfuri a avut o creștere constantă în ultimii ani, dar că – relativ la alte aeroporturi – cantitățile sunt mici: 33.000 de kg în 2008, cu previziunea din ”scenariul realist” că se va ajunge la un volum total de 56.000 de kg în 2025.
”Având în vedere cerințele tehnice necesare, numărul prognozat al mișcărilor de aeronave și volumul cargo îmbarcat / debarcat la aeroporturile din București și Cluj, la Aeroportul Internațional Sibiu nu poate fi transportat un volum mai mare de 1,5 tone cargo pe cursă. (...) Având în vedere costurile anuale ridicate, un terminal cargo va fi, cel mai probabil, din punct de vedere economic, fără șanse de supraviețuire”, se arăta în studiul realizat de Symbios. Acesta dădea exemplul investiției făcute într-un terminal Cargo în Germania, pe aeroportul Münster / Osnabrück, unde s-au cheltuit 2,8 milioane de euro, investiția urmând a fi amortizată în aproximativ zece ani. În 2006, pe acest aeroport volumul de marfă transportat a fost de 141.000 de kg.
”Symbios estimează o dezvoltare insignifiantă a departamentului. Chiar și interviurile realizate la fața
locului cu firme cu punct de lucru în Sibiu evidențiază faptul că dezvoltarea departamentului cargo al Aeroportului Internațional Sibiu nu va fi de mare importanță până în anul 2025”, se mai arată în studiul amintit.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro
Ultimele comentarii
Acum 58 minute
AndreiM
Acum 1 oră
Dragoș Ratiu
Acum 1 oră
O sibianca
Acum 1 oră
Cetatean
Acum 1 oră
Hermann Stadt