Miercuri,
27.10.2021
Cer Senin
Acum
1°C

El ar trebui sa fie ministrul Marilor Proiecte

Dacă nu ați urmărit mersul lucrărilor pe lotul IV al autostrăzii Sibiu – Orăștie (cel dintre Sibiu și Săliște) mergeți zilele acestea la capătul centurii ocolitoare a Sibiului. Înspre Zona industrială vest. Să vedeți forfotă. Și să luați în considerare că e doar o mică parte din agitația care a bătătorit autostrada în ultimele luni. O autostradă care, e adevărat, trebuia terminată acum șapte luni. Dar unde au ”apărut” două dealuri care o luau la vale pe traseul ales, iar pentru unul dintre acestea au fost făcute atâtea foraje și consolidări încât de le-am pune lungimile cap la cap ne-am apropia de București, dacă nu cumva l-am și depăși.

Altfel spus, au fost multe lucrări neprevăzute de mare amploare pentru care a fost nevoie de decizii luate rapid. Exemplu concret: consolidarea dealului care acum e ”roșu” (cel din dreptul organizării de șantier) a început înainte ca autoritățile să își dea acordul pentru proiectul tehnic și cu mult înainte ca aceleași autorități pironite în birouri să aprobe suplimentarea financiară a contractului de execuție.

De ce? Pentru că dacă ar fi așteptat după autorități, șantierul nu ar fi fost nici pe aproape de stadiul de acum, alunecările de teren ar fi devenit mult mai grave, reabilitarea acestora ar fi costat mai mult, ar fi depășit sumele disponibile și... vedeți mai bine ce se întâmplă cu dezastrul de pe lotul III, unde cei de la Imbecilo... pardon, Impregilo, au plecat în concediu deja. Și nu e deloc sigur că vor termina lucrările anul viitor.

Pe lotul IV s-a evitat dezastrul de pe lotul III pentru că aici există o persoană care a coordonat cu sânge rece lucrările și care și-a asumat cu adevărat responsabilitatea. El a fost cel care decis să se împăneze dealul cu consolidări deși nu sunt încă bani alocați, el a fost cel care a hotărât să nu dea satisfacție deținătorilor de rețele care împiedicau execuția nodului de la Sibiu Vest cu tot felul de condiții și a schimbat pentru a șaptea oară proiectul. Cu un singur scop: să se facă odată autostrada respectivă. Cu alte cuvinte, și-a făcut treaba. Bine și foarte bine.

Se numește Sorin Scarlat. Este foarte tânăr și ocupă funcția de director general adjunct al șantierului. A lucrat și în cadrul instituțiilor de stat. Știe ce e acolo. Știe și cum să convingă vreo câteva sute de muncitori să lucreze în trei schimburi pentru a respecta termenele. Poate să pună presiune pe zeci de furnizori, simte când e momentul să riște și când să mai cugete. Adică pricepe și cum se lucrează în domeniul privat, unde în spate ai un patron care îți va cere întotdeauna ”profit, profit, profit”. Are energie, vrea și poate.

Comparația cu dezastrul care conduce acum destinul autostrăzilor din România nici măcar nu mai are rost să o fac. Poate vreun viitor Guvern va ține minte numele lui Sorin Scarlat. Sau, cel puțin, va ține cont de părerea acestuia și a celor asemeni lui.

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

12 comentarii

adiarc

Acum 7 ani

jos palaria pt Scarlat....oameni ca el nu vor ajunge prea curand in functii cheie din aparatul bugetar pt ca nu e lingau , obedient , santajabil , slugarnic , etc , etc Multumim
Raspunde

nicu

Acum 7 ani

bravo lui. cum facem sa lucreze part time si la lotu 3 acu ca tot e gata 4? sincere felicitari.
Raspunde

Socotitor cu kilometraj

Acum 7 ani

Asa cum spunea si colegul de forum adiarc (unul dintre cei foarte pasionati si implicati in urmarirea activitatilor de pe santierele romanesti de infrastructure - colegii de forum de pe ***www.skyscrapercity.com/ pot depune marturie), ar trebui sa ne cumparam palari, cat mai multe, si sa le scoatem in fata oamenilor care pun pasiune, respect si profesionalism in ceea ce fac. Da, de asemenea oameni avem nevoie. De multumit, nu avem cum sa-i multumim decat prin respectul si aprecierea noastra si sa speram sa fie cat mai multi asemenea oameni implicati in tot ce inseamna prezentul si viitorul Romaniei!
Raspunde

joseph

Acum 7 ani

Păi, problema asta e în toată lumea, politicul trebuie să lase tot mai mult locul meritocratiei, iar politicienii, tehnocraților. <br> Dar ai văzut câine să plece din ușa măcelăriei?
Raspunde

un sibian

Acum 7 ani

felicitari si multumiri pentru toti cei care lucreaza la autostrada!
Raspunde

sublimu

Acum 7 ani

Felicitari pentru articol. Merita sa auzim si stiri pozitive. Ar fi interesant si un interviu detaliat cu dl. Sorin Scarlat dupa incheierea lucrarilor in care sa aflam si noi problemele intampinate, rezolvarile gasite etc etc. Felicitari Sorin Scarlat ! Si multumim.
Raspunde

un sibian

Acum 7 ani

bravo un exemplu pentru toti....
Raspunde

joseph

Acum 7 ani

Traian Deleanu, ia uite pe cine lauzi: ***www.evz.ro/detalii/stiri/tunul-bechtel-cine-a-vazut-ultima-data-contractul-original-care-a-disparut-si-cum-s-au-1071136.html
Raspunde

WTF!

Acum 7 ani

josephe am un breaking news for you...se cam înpute treaba cu Bechtelu,cu escrocii de americani care au șmanglit de la români miliarde de dolari fără să facă nimic,cu miniștrii penali de la vremea aia care și-au luat doar șpăgile grase și au pus semnătura lor de trădători jegoși pe una din cele mai mari escrocherii și țepe de după 89 încoace...să-i bage dracu la pușcărie pe viață!
Raspunde

joseph

Acum 7 ani

Împute-se, dară!
Raspunde

Traian Deleanu

Acum 7 ani

@Joseph: Stiu foarte bine pe cine laud si stiu cateva detalii si despre cum Sova incearca sa scoata un tap ispasitor in povestea cu contractul negociat de mama. Cand voi reusi sa strang mai multe voi si scrie. Cu Sorin Scarlat ramane cum am stabilit :)...
Raspunde

joseph

Acum 7 ani

Voi fi numai ochi şi urechi, spor la săpături, în cazul ăsta. Merg pe mâna ta.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus