A devenit ”obiectiv turistic” pentru românii care l-au văzut în reclamele pentru Vodafone, iar după politicienii locali, cu el s-a fotografiat inclusiv premierul României. Prin urmare, a devenit o chestiune de timp până când Ghiță Ciobanul – ciobanul din Jina cu aproape 500.000 de prieteni pe Facebook – să devină subiect de știri internaționale.
Primii ”din afară” care i-au acordat atenție sunt cei de la BBC, care publică pe site-ul lor un material despre viața ciobanilor – de la renumele de oameni foarte bogați pe vremea comunismului, la viața lor grea petrecută în transhumanță.
”Într-o seară de luni, acum o săptămână, un cioban român pe nume Ghiță a plecat cu oile de acasă. Nu cu vreo mașină, ci pe jos, alături de câțiva angajați, câțiva câini flocoși și șapte măgari încărcați cu diferite unelte”, povestește jurnalista Caroline Juler, în articolul publicat marți.
Potrivit ei, ”Ghița the spepherd” speră să fie mai norocos în această călătorie decât în trecut, când era nevoit să meargă mai mult noaptea, pentru a traversa ”ilegal”, terenurile care nu îi aparțin: norocul speră să îi fie adus și de notorietatea pe care a câștigat-o.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Caroline Juler , Ghiță Ciobanul
Vizualizari: 381
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Cosmin
Acum 1 oră
Pastor marginas
Acum 1 oră
Pastor marginas
Acum 2 ore
BumBum
Acum 2 ore
Mioara