Într-un magazin Lidl din România dai cu aproape șapte lei în plus pentru o loțiune de plajă, față de altul, similar, cumpărat din Germania. Un furtun de grădină costă în țara noastră mai mult decât același produs, dar vândut de Lidl în Grecia, cu 12 lei. Și testul nostru continuă cu magazine Lidl din Ungaria, Franța, Spania, Marea Britanie și Ungaria. Rezultatul este aproximativ același: produsele ”la promoție” ajung în România mai scumpe decât în celelalte state din UE. Turnul Sfatului începe din această săptămână o analiză a prețurilor din supermarket-uri în statele unde acestea au puncte de desfacere.
Deși potrivit datelor statistice ale Comisiei Europene, preţurile bunurilor şi serviciilor din România se situează la 60% din media Uniunii Europene (UE), prețurile din magazinele care au puncte de lucru și în alte state europene spun altceva. Conform Eurostat, în Uniunea Europeană, doar Bulgaria are un nivel mai redus al preţurilor, de 51% din media UE, în timp ce pe penultima treaptă se situează România şi Polonia (60%), aflate la scurtă distanţă de Ungaria (64%). Cele mai ridicate preţuri sunt înregistrate în Danemarca (142%), urmată de Suedia (128%) şi Finlanda (125%). Cu toate acestea, analiza prețurilor din supermarket demonstrează că de regulă românii plătesc dintr-un salariu mai mic, prețuri mai mari.
Posibile explicații pentru diferențele de preț de la magazinele Lidl din țară, față de cele din străinătate sunt căutate de un director de magazin retail din Sibiu. Deși am contactat serviciul de presă al Lidl, nu am primit niciun răspuns. Prima explicație pentru prețuri se referă la departamentul de achiziție. O posibilă vină: costurile de transport. ”Aceste diferențe de prețuri se găsesc și în alte rețele, totul ține strict de departamentul de achiziție. Acum, majoritatea produselor se fac în China și poate nu ar trebui să fie diferențe atât de mari, care să fie puse pe seama transportului, dar nu trebuie scos din calcul acest cost. Transportul costă foarte mult”, spune directorul solicitat să găsească o explicație. O altă posibilitate pentru prețurile mari e pusă pe seama profitul impus departamentelor din fiecare stat. ”Pe de altă parte, sunt și diferențe față de magazinele din Bulgaria, probabil că aici diferența e dată de prioritățile fiecărei rețele naționale. Poate că acolo se mizează pe alte produse și atunci acelea sunt mai ieftine decât cele de la noi. Mai există și posibilitatea ca la nivel de țară, coeficientul de profit impus magazinelor să fie altul față de alte state și atunci cei de acolo încearcă să-și facă acest target de profit mărind prețul”, a mai spus specialistul în retail.
Pentru analiza realizată pe produsele vândute în magazinele Lidl, am consultat cataloagele oficiale, disponibile pe internet, pe paginile oficiale ale super-marketului, valabile în această săptămână și săptămâna viitoare.
Lidl este un lanț de magazine de tip discount fondat în Germania, operat de concernul Lidl Stiftung & Co. KG cu sediul în orașul Neckarsulm. Lidl deține peste 10.000 de magazine la nivel internațional și a fost fondat în anii '30 de către familia Schwarz, numele inițial fiind Schwarz Lebensmittel-Sortimentsgrosshandlung. În anii '70 a fost construit primul magazin tip modern care se mai găsește și în ziua de astăzi. În 1930, Josef Schwarz a devenit un partener al lui Lidl, creând angroul Südfrüchte Co. & Lidl, care la început comercializa doar fructe. În 1977 Josef Schwarz și Dieter Schwarz au creat Lidl & Schwarz, forma modernă a lanțului de magazine din prezent, care este acum răspândit în multe țări. Primul magazin tip discount Lidl a fost deschis în 1973, după modelul Aldi.
În România compania este prezentă din 2005, prin divizia Kaufland. În anul 2009, cele două rețele deținute de Lidl & Schwarz, Kaufland și Plus, au realizat vânzări de aproximativ 1,3 miliarde de euro. În anul 2010 a preluat de la grupul Tengelmann cele aproximativ 100 de magazine de discount Plus. În vara anului 2011, magazinele Plus au fost redenumite în Lidl, iar în mai 2012, rețeaua a ajuns la 137 magazine și 3.300 de angjați. În ianuarie 2013, rețeaua de magazine Lidl a ajuns la 158 de unități. Cifra de afaceri a societății în România era de 396 milioane euro. (sursa: wikipedia)
Analiza prețurilor Lidl:
Lidl România
Lapte pentru protecție solară – factor de protecție 30 , 250 ml – 19.99 lei (+6,66 lei)
Spray transparent pentru protecție solară – factor de protecție 20, 250 ml – 22,99 lei (+6,72 lei)
Loțiune după plajă – 500 ml – 9,99 lei (+3,79 lei)
Lidl Germania
Lapte pentru protecție solară – factor de protecție 30 , 250 ml – 2,99 euro (13,33 lei – curs BNR: 4,46 lei/1 euro)
Spray transparent pentru protecție solară – factor de protecție 20, 250 ml – 3,65 euro (16,27 lei)
Loțiune după plajă – 500 ml – 1,35 euro (6,2 lei)
Lidl România
Foarfecă de crengi – 64,99 lei (+7,06 lei)
Foarfecă universală de grădină – 14,99 lei (-2,80 lei)
Lidl Franța
Foarfecă de crengi – 12,99 euro (57,93 lei)
Foarfecă universală de grădină – 3,99 euro (17,79 lei)
Lidl România
Computer programare irigații – 99,99 lei (+10,84 lei)
Aspersor irigare – 39,99 lei (+4,36 lei)
Furtun de grădină cu suport perete – 69,99 lei (+12,06 lei)
Lidl Grecia
Computer programare irigații – 19,99 euro (89,15 lei)
Aspersor irigare – 7,99 euro (35,63 lei)
Furtun de grădină cu suport perete – 12,99 euro (57,93 lei)
Lidl România
Arcadă pentru trandafiri – 29,99 lei (-13,49 lei)
Cărucior pentru grădină – 99,99 lei (-1,49 lei)
Conectori furtun de alamă – 31,99 lei (+3,01 lei)
Lidl Ungaria
Arcadă pentru trandafiri – 2.999 forinți (43,48 lei)
Cărucior pentru grădină – 6.999 forinți (101,48 lei)
Conectori furtun de alamă – 1.999 forinți (28,98 lei)
Lidl România
Rucsac drumeție – 89,99 lei (-14,22 lei)
Lidl Spania
Rucsac drumeție – 16,99 euro (75,77 lei)
Lidl România
Cărucior pentru grădină – 99,99 lei (19,05 lei)
Accesorii pentru sisteme de irigare – 7,99 lei (2,65 lei)
Aspersor irigare – 39,99 lei (+7,75 lei)
Lidl Marea Britanie
Cărucior pentru grădină – 14,99 lire (80,94 lei - 1 liră – 5,44 lei, cursul BNR)
Accesorii pentru sisteme de irigare – 0,99 lire (5,34 lei)
Aspersor irigare – 5,99 lire (32,24 lei)
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri:
Comisiei Europene ,
Conform Eurostat ,
Uniunii Europene ,
marea britanie ,
În România ,
Turnul Sfatului ,
Uniunea Europeană Guvernului P ,
Dieter Schwarz ,
Josef Schwarz ,
Lidl România ,
Lidl Franța ,
Lidl Germania ,
Lidl Grecia ,
Lidl Marea Britanie ,
Lidl Spania ,
Lidl Stiftung ,
Lidl Ungaria ,
Schwarz Lebensmittel ,
Südfrüchte Co
Politic
Telefon:
0745 590 991
alin[at]turnulsfatului.ro
Ultimele comentarii
Acum 28 minute
Ce naiba ne mai ascundem dupa deget ??
Acum 51 minute
Telemeaua Airways
Acum 1 oră
Pol-Pot
Acum 1 oră
Emil
Acum 1 oră
Ion Iliescu (RIP)