Marţi,
25.01.2022
Innorat
Acum
-7°C

Cum ajung in Romania produsele mai scumpe decat in restul Europei? Azi, Lidl

Într-un magazin Lidl din România dai cu aproape șapte lei în plus pentru o loțiune de plajă, față de altul, similar, cumpărat din Germania. Un furtun de grădină costă în țara noastră mai mult decât același produs, dar vândut de Lidl în Grecia, cu 12 lei. Și testul nostru continuă cu magazine Lidl din Ungaria, Franța, Spania, Marea Britanie și Ungaria. Rezultatul este aproximativ același: produsele ”la promoție” ajung în România mai scumpe decât în celelalte state din UE. Turnul Sfatului începe din această săptămână o analiză a prețurilor din supermarket-uri în statele unde acestea au puncte de desfacere.  
 
Deși potrivit datelor statistice ale Comisiei Europene, preţurile bunurilor şi serviciilor din România se situează la 60% din media Uniunii Europene (UE), prețurile din magazinele care au puncte de lucru și în alte state europene spun altceva. Conform Eurostat, în Uniunea Europeană, doar Bulgaria are un nivel mai redus al preţurilor, de 51% din media UE, în timp ce pe penultima treaptă se situează România şi Polonia (60%), aflate la scurtă distanţă de Ungaria (64%). Cele mai ridicate preţuri sunt înregistrate în Danemarca (142%), urmată de Suedia (128%) şi Finlanda (125%). Cu toate acestea, analiza prețurilor din supermarket demonstrează că de regulă românii plătesc dintr-un salariu mai mic, prețuri mai mari.
 
Posibile explicații pentru diferențele de preț de la magazinele Lidl din țară, față de cele din străinătate sunt căutate de un director de magazin retail din Sibiu. Deși am contactat serviciul de presă al Lidl, nu am primit niciun răspuns. Prima explicație pentru prețuri se referă la departamentul de achiziție. O posibilă vină: costurile de transport. ”Aceste diferențe de prețuri se găsesc și în alte rețele, totul ține strict de departamentul de achiziție. Acum, majoritatea produselor se fac în China și poate nu ar trebui să fie diferențe atât de mari, care să fie puse pe seama transportului, dar nu trebuie scos din calcul acest cost. Transportul costă foarte mult”, spune directorul solicitat să găsească o explicație. O altă posibilitate pentru prețurile mari e pusă pe seama profitul impus departamentelor din fiecare stat. ”Pe de altă parte, sunt și diferențe față de magazinele din Bulgaria, probabil că aici diferența e dată de prioritățile fiecărei rețele naționale. Poate că acolo se mizează pe alte produse și atunci acelea sunt mai ieftine decât cele de la noi. Mai există și posibilitatea ca la nivel de țară, coeficientul de profit impus magazinelor să fie altul față de alte state și atunci cei de acolo încearcă să-și facă acest target de profit mărind prețul”, a mai spus specialistul în retail. 
 
Pentru analiza realizată pe produsele vândute în magazinele Lidl, am consultat cataloagele oficiale, disponibile pe internet, pe paginile oficiale ale super-marketului, valabile în această săptămână și săptămâna viitoare.
 
Lidl este un lanț de magazine de tip discount fondat în Germania, operat de concernul Lidl Stiftung & Co. KG cu sediul în orașul Neckarsulm. Lidl deține peste 10.000 de magazine la nivel internațional și a fost fondat în anii '30 de către familia Schwarz, numele inițial fiind Schwarz Lebensmittel-Sortimentsgrosshandlung. În anii '70 a fost construit primul magazin tip modern care se mai găsește și în ziua de astăzi. În 1930, Josef Schwarz a devenit un partener al lui Lidl, creând angroul Südfrüchte Co. & Lidl, care la început comercializa doar fructe.  În 1977 Josef Schwarz și Dieter Schwarz au creat Lidl & Schwarz, forma modernă a lanțului de magazine din prezent, care este acum răspândit în multe țări. Primul magazin tip discount Lidl a fost deschis în 1973, după modelul Aldi.
 
În România compania este prezentă din 2005, prin divizia Kaufland. În anul 2009, cele două rețele deținute de Lidl & Schwarz, Kaufland și Plus, au realizat vânzări de aproximativ 1,3 miliarde de euro. În anul 2010 a preluat de la grupul Tengelmann cele aproximativ 100 de magazine de discount Plus. În vara anului 2011, magazinele Plus au fost redenumite în Lidl, iar în mai 2012, rețeaua a ajuns la 137 magazine și 3.300 de angjați. În ianuarie 2013, rețeaua de magazine Lidl a ajuns la 158 de unități. Cifra de afaceri a societății în România era de 396 milioane euro. (sursa: wikipedia)
 
Analiza prețurilor Lidl: 
Lidl România
Lapte pentru protecție solară – factor de protecție 30 , 250 ml – 19.99 lei (+6,66 lei)
Spray transparent pentru protecție solară – factor de protecție 20, 250 ml – 22,99 lei (+6,72 lei)
Loțiune după plajă – 500 ml – 9,99 lei (+3,79 lei)
 
Lidl Germania 
Lapte pentru protecție solară – factor de protecție 30 , 250 ml – 2,99 euro (13,33 lei – curs BNR: 4,46 lei/1 euro)
Spray transparent pentru protecție solară – factor de protecție 20, 250 ml – 3,65 euro (16,27 lei)
Loțiune după plajă – 500 ml – 1,35 euro (6,2 lei)
 
Lidl România
Foarfecă de crengi – 64,99 lei (+7,06 lei)
Foarfecă universală de grădină – 14,99 lei (-2,80 lei)
 
Lidl Franța 
Foarfecă de crengi –  12,99 euro (57,93 lei)
Foarfecă universală de grădină – 3,99 euro (17,79 lei)
 
Lidl România
Computer programare irigații – 99,99 lei (+10,84 lei)
Aspersor irigare – 39,99 lei (+4,36 lei)
Furtun de grădină cu suport perete – 69,99 lei (+12,06 lei)
 
Lidl Grecia
Computer programare irigații – 19,99 euro (89,15 lei)
Aspersor irigare – 7,99 euro (35,63 lei)
Furtun de grădină cu suport perete – 12,99 euro (57,93 lei)
 
Lidl România
Arcadă pentru trandafiri – 29,99 lei (-13,49 lei)
Cărucior pentru grădină – 99,99 lei (-1,49 lei)
Conectori furtun de alamă – 31,99 lei (+3,01 lei)
 
Lidl Ungaria 
Arcadă pentru trandafiri – 2.999 forinți (43,48 lei)
Cărucior pentru grădină – 6.999 forinți (101,48 lei)
Conectori furtun de alamă – 1.999 forinți (28,98 lei)
 
Lidl România
Rucsac drumeție – 89,99 lei (-14,22 lei)
 
Lidl Spania
Rucsac drumeție – 16,99 euro (75,77 lei)
 
Lidl România
Cărucior pentru grădină – 99,99 lei (19,05 lei)
Accesorii pentru sisteme de irigare – 7,99 lei (2,65 lei)
Aspersor irigare – 39,99 lei (+7,75 lei)
 
Lidl Marea Britanie
Cărucior pentru grădină – 14,99 lire (80,94 lei - 1 liră – 5,44 lei, cursul BNR)
Accesorii pentru sisteme de irigare – 0,99 lire (5,34 lei)
Aspersor irigare – 5,99 lire (32,24 lei)

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

15 comentarii

Florin

Acum 7 ani

TVA-ul in Germania e cu 5% mai mic, deci o diferenta apare deja de acolo...
Raspunde

mihai

Acum 7 ani

Bre, iosef, asa-i ca mai mult nu poti ?
Raspunde

alunelu

Acum 7 ani

Au dat o explicatie pe Facebook, cand au fost intrebati referitor la lasagna: ***on.fb.me/1lmIm4z. Vedeti in comentarii.
Raspunde

om

Acum 7 ani

E bun pamantul asta ca ii suporta pe unii lacomo>>>legati parca cu lanturi ca sa se imbuibe pe spatele poporului Roman. Felicitrai ptr repostraj, iar acest tip de riscuri poate fi evaluat si aprofundat ca material de Doctorat....
Raspunde

votant

Acum 7 ani

ba astia pe care iam votat s-a scapam de ciuma portocalie ,de se numea usl acum au devenit usd +udmr se laudau cu dreptate pina la capat neau dat cu lingurita si neau luat cu polonicu ,se tot lauda ca au facut dreptate la cine bai acestia de va dati acum salvatori natiuni ,nu vati dezis de practicile discriminatori ,si ma refer la indexarea pensilor ,ba aia cu 3,7 la suta la toti indiferent de cuantumu pensiei faba victoras o socoteala ,3,7 la o pensie de cacao [400 roni ] si aceasi indexare la una de 30 000 de roni si vezi cit iasa ,ba neati spalat rau creierile si vreti s-a va si votam
Raspunde

Leu

Acum 7 ani

Bre, votantule, ce sunt aia roni, bre ? Scrie \"ron\" pe bucatile de plastic din buzunarul tau ?
Raspunde

gogu

Acum 7 ani

Sunt mai scumpe pt. ca suntem sibieni si avem bani gramada! Cand mai functiona la noi hypermarketul Real, la Sibiu aveau preturi mai mari decat la Brasov si Bucuresti! O ruda de salam care costa la Sibiu 9 lei, la Brasov costa 7,5 sau cel mult 8. La fel berea, dulciurile, painea facuta in cuptoarele proprii...
Raspunde

8

Acum 7 ani

daca nu comparati preturile pentru exact aceeasi marca si pentru exact acelasi produs, atunci comparatia este facuta de prosti pentru prosti
Raspunde

siby

Acum 7 ani

Ce produse ati gasit sa comparati, dar oricum comparatia este total gresita!!! Luati in calcul alt criteriu si anume procentul din salariu care-l reprezinta pretul produsului !!! De exemplu: salariu mediu in Germania 1500 EUR , salariu mediu in Romania 1500 LEI, deci ca si <SUMA LUNARA> avem aceleasi venituri FARA SA TINEM CONT DE MONEDA FIECAREI TARI!! INSA in Romania platim pentru un spray cu protectie solara 20UV - 22.99 unitati (nu ne raportam la lei), iar in Germania doar 3.65 unitati (nu ne raportam la euro) adica de 7ORI MAI PUTIN RAPORTAT LA ACELASI CASTIG LUNAR RESPECTIV 1500 (nu lei si nici euro - la putem spune unitati)!!!! ASA CA DRAGI CITITORI SI PRESA ESTE DE PARTEA CELOR PUTERNICI CARE NE SCOT BANII DIN BUZUNARE! COMPARATI PRETUL LA BENZINA: CU 1500 EURO SE POT CUMPARA 1000 LITRI LUNAR IAR CU 1500 LEI POATE 215 LITRI-INCA!!!!!DECI DIFERENTA DE PRETURI ESTE DE CIRCA 6-7 ORI MAI MARE RAPORTATA LA VENITUL LUNAR SI NU FACAND TRANSFORMAREA DE CURS VALUTAR!!!
Raspunde

siby

Acum 7 ani

Am considerat 1500 Euro un salariu decent pentru Germania si nu cel mediu raportat (acesta depaseste 1850 eur)!
Raspunde

placinta

Acum 7 ani

Faceti comparatii la alimentele de baza: lactate, mezeluri, congelate, astea care le cumpara tot romanul; ca sa cumperi furtun de irigat tre sa stai la casa, deci este de nisa. Per total Lidl comercializeaza produse mai calitative si la preturi mai mici decat concurenta..restul e vrajeala. Restu sa-si cumpere vracuri de la Auchan
Raspunde

io

Acum 7 ani

pai noi avem bani ...
Raspunde

berila

Acum 7 ani

bere mai buna ca la Lidl nu gasesti in tara asta. Pretul si calitatea sunt exceptionale. Astea romanesti toate-s de la ursus la preturi umflate.
Raspunde

calin

Acum 7 ani

analiza incorecta din punct de vedere economic. Un profesor v-ar pica la examen. Nu ati luat in calcul multi factori care influenteaza pretul.
Raspunde

Radu

Acum 7 ani

Ar trebui sa va rebranduiti \"Can-Can\"! va bazati pe vechiul mit romanesc cum ca la noi totul e mai prost si mai scump...analiza facuta e o rusine! ar trebui sa ramaneti la jurnalistica pentru ca na depaseste analiza asta comerciala! Un asemenea studiu nu se face pe produse care se cumpara o data pe an...analiza se face pe produse care se consuma uzual...ar trebui sa aflati si voi jurnalisti de scandal ca exista produse care se vand cu marja mai mica sa atraga clientii in magazin precum si cu marja mai mare sa isi atinga targetul de profit. Totul tine de politica fiecarei firme care se stabileste la nivel global-national-local sau chiar la nivel de magazin. Sunt multe aspecte economice care nu le luati in calcul pentru ca nu aveti pregatirea necesara! Va sfatuiesc sa reveniti la ce stiti mai bine si sa nu va mai dati pseudo-jurnalisti economici.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus