Vineri,
29.03.2024
Partial Noros
Acum
15°C

73 la suta dintre romani au o parere proasta despre calitatea asistentei medicale

Majoritatea românilor, mai precis 73% dintre ei, au o părere proastă despre calitatea asistenţei medicale oferite în ţară, în timp ce media europeană a celor nemulţumiţi de serviciile similare autohtone este de doar 27%, conform unui eurobarometru dat publicităţii joi de Comisia Europeană (CE).

În aceeaşi notă, 78% dintre români sunt de părere, din informaţiile pe care le au, că asistenţa medicală asigurată în ţară este de calitate mai slabă în comparaţie cu cea din alte state ale Uniunii Europene, relevă eurobarometrul "Siguranţa pacientului şi calitatea îngrijirilor medicale", realizat în perioada noiembrie-decembrie 2013.

La întrebarea "Care consideraţi că sunt cele mai importante trei criterii ce definesc o asistenţă medicală de calitate înaltă în ţara dumnevoastră?", răspunsurile românilor au coincis, în mare parte, cu cele de la nivelul UE, cel mai frecvent fiind indicate, de către respondenţii din România, personalul medical bine pregătit (53%), tratamentele ce dau rezultate (36%) şi respectarea demnităţii pacientului (29%). La nivelul UE, respondenţii au pus pe poziţia a treia criteriul echipamentelor medicale moderne, menţionat de 25%, faţă de 23% în rândul românilor.

Cercetarea a abordat şi subiectul primelor trei surse de informare cu privire la calitatea asistenţei medicale. Cei mai mulţi români au indicat medicul generalist sau specialist (60%), prietenii sau familia (58%) şi televiziunea (35%), în timp ce, la nivelul întregii Uniuni Europene, respondenţii au menţionat, drept a treia sursă, social media şi forumurile online, înaintea programelor TV.

La capitolul posibilităţii ca pacienţii să aibă de suferit în urma îngrijirilor primite într-un spital din ţară, 67% dintre români au spus că acest lucru este foarte probabil, în timp ce media europeană a opiniilor în aceeaşi direcţie este de 53%.

Relativ paradoxal, ponderea românilor este mai mică decât cea a europenilor din punct de vedere al răspunsurilor afirmative la întrebarea "Vi s-a întâmplat ca dumneavoastră sau un membru al familiei să aveţi parte de un eveniment nedorit (infecţii intraspitaliceşti, diagnostic eronat sau pus cu întârziere, erori la intervenţii chirurgicale ori la prescrierea tratamentelor) ca urmare a asistenţei medicale primite?". La această întrebare au răspuns afirmativ 17% dintre români, faţă de o medie UE de 27%.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Comentarii

4 comentarii

MB

Acum 9 ani

Numai 73%
Raspunde

alzara -medic (liberal...)

Acum 9 ani

Impresia conteaza mai mult decat realitatea. Sunt curios denivelul satisfactiei in raport cu alte servicii (exceptand desigur Armata si Biserica - intangibile in Evul Mediu) .Dupa inventar, putem face proiecte. De ce or fi multumiti cei 27%?
Raspunde

dinev

Acum 9 ani

diferenta....se trateaza la privat.Doar n-o sa mearga inul de la BNR precumIisarescu,Daianu, sa stea la usa cabinetului de la policilinica de stat.
Raspunde

Pavăl Rodica

Acum 9 ani

Dacă vreţi asistenţă medicală de calitate, adresaţi-vă Spitalului Militar din Sibiu. Tot respectul pentru profesionalismul si omenia cadrelor de acolo...
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus