Miercuri,
15.01.2025
Cer Senin
Acum
-10°C

Sibiu – Bucuresti, un zbor pe care nici parlamentarii nu si-l permit

Plecarea spre București este la ora 18. La 19 ajungi la Munchen. Stai acolo 45 de minute, schimbi avionul și pleci spre București. Acolo ajungi la ora 11 fără 10 minute. Cam atât faci și cu mașina, doar că în acest fel nu poți arunca pe fereastra avionului vreo 800 de euro. Zborul Sibiu – București oferit de Tarom este o sfidare la adresa normalității. "Prețul final al biletelor pe rutele interne este influențat în mare parte și de taxele aeroportuare. Aceasta pondere se situează între 17-25% din prețul final al biletului. Pentru zborurile externe politica tarifară se stabilește atât în funcție de nevoia de acoperire a costurilor, cât și de concurența cu alți operatori", susține conducerea Tarom.
 
Cu toate acestea, de acest serviciu nu beneficiază nici măcar parlamentarii de Sibiu, cei care l-au cerut în mai multe rânduri. ”Mandatul trecut mai mergeam cu avionul, era un program foarte convenabil, plecam luni și ne puteam întoarce joi, ne ocupam timpul util. Acum, de la începutul mandatului nu am zburat niciodată cu avionul spre București sau de acolo în Sibiu. Nu mi se pare deloc convenabil. Am făcut niște petiții, dar deocamdată nu avem speranțe, Tarom trebuie să studieze problema”, a declarant senatorul PNL, Nicolae Neagu. ”Nu am zburat niciodată cu avionul spre București de când sunt deputat. Am făcut un credit și mi-am luat mașină. De la începutul mandatului și până acum am 57 de mii de kilometri”,a declarat și social-democratul Gheorghe Frăticiu. ”Nu am mers niciodată cu Tarom-ul la București”, a spus și deputatul PSD, Gheorghe Roman. Același răspuns l-am primit și de la senatorul PDL Ion Ariton.
 
Cursa Sibiu – București a fost scoasă din programul de zbor de către Tarom, acuzând pierderile financiare suferite din cauza lipsei clienților. Compania a anunțat însă în urma presiunilor politicienilor, că a decis continuarea operării zborurilor Bucureşti-Sibiu-Bucureşti, alături de zborurile Bucureşti-Suceava -Bucureşti şi Bucureşti-Târgu Mureş-Bucureşti, în sezonul de iarnă 2013/2014. ”Ca urmare a solicitărilor de reintroducere a acestor rute, compania TAROM s-a arătat dispusă să poarte discuţii cu fiecare aeroport în parte cu scopul de a oferi pasagerilor săi cel mai bun produs în condiţii de siguranţă şi calitate. În urma acestor discuţii, au fost agreate soluţii de operare menite să răspundă pozitiv, considerentelor de ordin economic, operaţional, demografic şi de imagine a companiei, avute în vedere anterior”, au transmis în urmă cu câteva luni conducerea companiei Tarom. Însă soluția oferită de companie nu mulțumește pe nmeni. 
 
Pentru anul în curs Senatul a atribuit Companiei Tarom, prin negociere fără anunţ de participare, un contract de 1,4 milioane de lei fără TVA, pentru servicii de transport aerian al senatorilor, pe curse interne, în acest an, suma fiind cu peste 300 de mii de lei mai mare decât cea convenită în 2013. De acest serviciu ar fi trebui să beneficieze și senatorii sibieni Nicolae Neagu, Ion Ariton, Sorin Ilieșiu și Viorel Arcaș, însă cu toții au preferat călătoria cu automobilul. Deși ambele variante erau pentru ei gratuite, parlamentarii prefer mașina, pentru că scurtează timpul. Culmea.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

6 comentarii

florin

Acum 10 ani

neagu ce ai facut in parlament in cate mandate ai avut? mai mult decat nimic sau un nimic total. Lasa pe alti, care poate chiar mai fac cate ceva, nu toaca banii statului efectiv aiurea.
Raspunde

european

Acum 10 ani

ceea ce in 1973 nu era o problema ( zbor direct Sibiu-Bucuresti) nu mai este 40 de ani mai tarziu posibil?
Raspunde

tatar

Acum 10 ani

ce ne miram la ce parlamentari are sibiul ,cu ilies siiu si alte specimente nu este de mirare ,ai vazut vreunul s-a se zbata pentru un lucru normal ca sibiul s-a intre in normalitate ,adica culoaru 4 CF pan european ,scos din context cu ajutoru comunistilor in ani 56 si trecut ca regionala la iasov si uite unde am ajuns din ditaimai statie si nod de cale ferata ,am ajuns o simpla halta unde daca mai vine doua ,trei garnituri pe zi ,si daca nu avea initiativa astia de la ,fdgr acum si aeroportu era o amintire ,bai cu detractori nu poti merge inainte ,punem totul in circa lui ,johannis si injuram orce face omul asta pentru sibiu pe net ,ba s-a votam dupa fapte si persoane care cunoaste valoarea si istoria sibiului ,nu venetici si frustrati care numai de sibiu si judet nu le pasa nea vindut la taraba tot ce este deconcentrate ,adica mai pe inteles a stirbit autoritatea si valoarera sibiului .am ajuns s-a fim condusi de toate satele mai mari ale tari ,iasov ,alba ,mures etc la noi sat fara stapini
Raspunde

Culae

Acum 10 ani

Draga Tarom reintroduce-ti cursa Sibiu- Bucuresti. As folosi-o saptmanal ptr mien si angajatii mei din Bucuresti!
Raspunde

vasiladi

Acum 10 ani

@culae poate baga o firma concurenta sibiu-bucuresti(direct) taromul care a fost sub udmr credeam ca face sibiu-budapest-marosvasarhely-sibiu
Raspunde

siby

Acum 10 ani

Lasatii pe dragii nostri parlamentari sa mearga cu masina pe autostrazile patriei de unde au furat impreuna milioanele de euro din studiile de fezabilitate!! Pe autostrada s-ar fi parcurs distanta Sibiu-Pitesti-Bucuresti 220km in maxim 2ore, timp care pentru o cursa cu avionul nu ajunge avand in vedere ca trebuie sa fii in aeroport cu cel putin 60 min. inainte de decolare iar la aterizare recuperarea bagajului si drumul pana in centrul Buc. mai cere inca 60 min. adica 3 ORE!!!! dar acum plangem si aratam cu degetul catre altii care nu mai vor sa lucreze in pierdere...
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus