Cu câteva luni înainte de a pleca din funcția pe care a ocupat-o timp de peste 23 de ani, Simona Pop, șefa Serviciului Public de Administrare a Unităților de Învățământ Preuniversitar de Stat din cadrul Primăriei Sibiu, a fost sancționată cu avertisment scris pentru că „a manifestat pasivitate” în urmărirea unui contract de închiriere. Simona Pop a contestat în instanță sancțiunea și, pe fond, Tribunalul Sibiu i-a dat dreptate.
Angajată din februarie 2002 în cadrul Primăriei Sibiu, Simona Pop a fost sancționată cu avertisment scris, printr-o dispoziție emisă la începutul lunii mai a anului 2025, „întrucât ar fi manifestat pasivitate și nu ar fi depus diligența necesară în vederea verificării în teren a unei suprafețe închiriate, din calitatea sa de director al Serviciului Public de Administrare a Unităților de Învățământ Preuniversitar de Stat (SPAUIPS)”, după cum se arată în hotărârea Tribunalului Sibiu în această speță, hotărâre publicată în format anonimizat prin intermediul ReJust.ro.
Terenul de închiriat la care se face referire se află în curtea Colegiului Tehnic Energetic. Conducerea acestui colegiu a solicitat, în 2020, aprobarea schimbării destinației unei suprafețe de 89 de mp (aflată în curtea școlii, la intersecția străzilor Semaforului cu Energeticienilor) în vederea amplasării unui chioșc alimentar (structură demontabilă), de unde elevii să-și poată procura produse alimentare, având în vedere că în cadrul Colegiului nu era o cantină funcțională.
După efectuarea demersurilor legale, terenul a fost scos la licitație, în urma căruia SPAUIPS a încheiat un contract de închiriere pe o perioadă de patru ani cu societatea Bliss SRL (societatea prin care este administrat, printre altele, lanțul SuperMama). Conducerea Colegiului a fost înștiințată despre contract și i s-a solicitat „să depună toate diligentele necesare în vederea desfășurării în condiții optime a contractului de închiriere”.

Terenul și construcția temporară ridicată pe acesta. Sursa foto: Google Street View
„O persoană invocă”
Cu o lună înainte de expirarea contractului de închiriere pentru terenul în discuție, adică în octombrie 2024, conducerea Colegiului a cerut schimbarea destinației unei suprafețe aproape duble față de cea inițială, respectiv 171 de mp, în vederea scoaterii la licitație cu același scop ca și în urmă cu patru ani, respectiv amplasarea unui chioșc alimentar într-o structură demontabilă, în baza unui contract de închiriere pe patru ani. Serviciul condus de Simona Pop a respins solicitarea, prin urmare conducerea Colegiului a revenit printr-o adresă din 17 decembrie 2024, prin care s-a limitat la solicitarea schimbării destinației terenului doar pentru cei 89 de mp inițiali.
Au urmat pașii birocratici aferenți, doar că, în ședința din ianuarie 2025, primarul Sibiului, Astrid Fodor, a retras de pe ordinea de zi proiectul de schimbare de destinație a celor 89 de mp, fără a anunța vreun motiv.
„Ulterior (Simona Pop – n.r.) a aflat, fără a exista vreo sesizare în scris, că o persoana invocă faptul că societatea Bliss S.R.L. care a închiriat terenul din curtea Colegiului Tehnic Energetic în perioada 05.04.2021 - 23.11.2024, ar fi folosit mai mult decât cei 89 mp. pe care aceasta ar fi avut dreptul să îi folosească. În acel moment, a efectuat toate demersurile necesare în vederea stabilirii, dacă societatea chiriașă a folosit mai mult teren decât a închiriat, s-a adresat Colegiului Tehnic Energetic prin adresa nr. 1084/02.04.2025, și a atras atenția asupra faptului că SPAUIPS nu a fost informat de faptul ca societatea Bliss S.R.L. folosește o suprafața mai mare decât cea închiriata, întrucât era responsabilitatea directorului unității de învățământ”, a mai descris fosta directoare a Serviciului de administrare a școlilor, în fața instanței.
Conducerea colegiului a transmis, la începutul lunii aprilie, „ că societatea Bliss S.R.L. nu a folosit niciodată o suprafață mai mare decât cea pe care a contractat-o și nu au primit, niciodată, nicio sesizare în acest sens de la Poliție sau alt organ de control”.
„Nu a dispus verificări în teren”
În procesul deschis de Simona Pop la Tribunalul Sibiu, reprezentanții Primăriei au arătat că motivul pentru care a fost aplicată sancțiunea este dat de faptul că „pe toată perioada de execuție a contractului de închiriere nr. 1/05.04.2021 contestatoarea nu a depus diligențele necesare verificării respectării clauzelor contractuale, respectiv nu a dispus efectuarea de verificări în teren de către personalul responsabil din subordinea sa”. „Acest fapt a generat constatarea tardivă a faptului că operatorul economic privat a ocupat în mod nelegal o suprafață de teren mai mare decât cea pentru care a fost încheiat contractul de închiriere. De asemenea, această extindere a suprafeței pe care operatorul economic privat își desfășura activitatea reprezenta motiv de reziliere a Contractului de închiriere nr. 1/05.04.2021”, se mai arată în motivarea hotărârii dată în acest proces.
Iar proiectul de hotărâre referitor la schimbarea destinației celor 89 de mp, pentru a putea fi închiriați în continuare, a fost retras de pe ordinea de zi deoarece documentația care îl însoțea a fost elaborată „fără verificarea planului de amplasament și a planului de situație, fapt ce a condus la constatarea tardivă a ocupării nelegale a unei suprafețe de teren mai mari decât cea aprobată și implicit la favorizarea unui anumit operator economic privat”.
„Contestatoarea trebuia să acționeze cu diligență și să se dispună, conform fișei postului, efectuarea de verificări periodice cu privire la respectarea actelor juridice încheiate între serviciul public pe care îl conduce și terți, inclusiv prin emiterea de dispoziții în sarcina personalului din subordinea sa, chiar și în lipsa unor sesizări. Aceste aspecte au fost reliefate și în conținutul dispoziției de sancționare disciplinară”, au mai arătat reprezentanții Primăriei.
Câștig pe motive de formă
În fața instanței, Simona Pop a mai spus că, până la respectiva sancțiune, nu a mai fost niciodată subiectul unei cercetări disciplinare. „A arătat că sancțiunea disciplinară care i-a fost aplicată, o lezează profund, întrucât este total injustă având în vedere că faptele de care este acuzata că le-a săvârșit sunt total nereale”.
Procesul deschis în luna iunie 2025 s-a încheiat, pe fond, la începutul acestei luni.
Instanța a arătat că sancțiunea aplicată Simonei Pop nu respectă prevederile Codului Muncii deoarece aceasta nu indică „în concret dispozițiile care au fost încălcate de salariat”. „Totodată, dispoziţia nu îndeplineşte condiţiile de formă prevăzute de lege sub sancţiunea nulităţii absolute, actul fiind emis cu încălcarea prevederilor art. 252 alin. (2) lit. e) şi f) din Codul muncii, întrucât în cuprinsul acesteia nu este indicat termenul în care poate fi contestată sancţiunea şi instanţa competentă, prevederi ce trebuiau menționate sub sancţiunea nulităţii absolute”, a mai arătat instanța.
Prin urmare, pentru că nu documentul prin care a fost dispusă sancțiunea nu respectă condițiile de formă, Tribunalul Sibiu nici nu a mai analizat temeinicia acesteia și a decis să anuleze dispoziția prin care primarul Astrid Fodor a sancționat-o pe Simona Pop în luna mai a acestui an.
Totodată, instanța a mai obligat Primăria să plătească Simonei Pop 3.000 de lei cheltuieli de judecată.
Hotărârea nu este definitivă și poate fi atacată cu apel.
În vara acestui an, Simona Pop s-a retras de la conducerea Serviciului public de administrare a unităților de învățământ preuniversitar de stat din cadrul Primăriei Sibiu.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 702


Ultimele comentarii
Acum 5 ore
Gabi
Acum 5 ore
Un sibian vero
Acum 5 ore
In marginime, ciuma galbena rezista
Acum 6 ore
Urma scapa TURMA
Acum 6 ore
@5