În zona alunecărilor de teren dintre Apoldu de Jos și viaductul de la Aciliu, stadiul lucrărilor la lotul de autostradă care va completa ruta Sibiu – Orăștie – Deva a ajuns la așternerea primelor straturi de asfalt. În celelalte porțiuni neafectate de alunecări, constructorii de la Impregilo SpA au așternut inclusiv stratul de uzură și au montat majoritatea parapeților. Pe aceste porțiuni, fostul ministru al Transporturilor, Dan Șova, anunța că se va deschide circulația în luna iulie a acestui an. Soluția lipsită de orice utilitate (nodul de la Apodu de Jos are o greoaie și restrictivă conexiune la DN1) se pare că a fost abandonată.
Potrivit fotografiilor realizate de utilizatorii forumului forum.peundemerg.ro, lucrările de excavații au avansat mult și în zona viaductului de la Aciliu, pe partea dinspre Sibiu, acolo unde imensul debleu este acum precedat de un peisaj selenar. În această zonă, pentru excavații se folosesc nu mai puțin de șase excavatoare.
Termenul de deschidere a circulației pe cei 22,11 km cât măsoară acest lot 3 al autostrăzii Orăștie – Sibiu a fost stabilit pentru luna noiembrie a acestui an. Acest termen a fost asumat atât de constructorii italieni, cât și de autorități, după ce lucrările au fost oprite mai bine de jumătate de an, din cauza alunecărilor de teren apărute și pentru care cei implicați nu ajungeau la un consens. În cele din urmă, pentru a se încadra în cheltuielile inițial negociate, constructorii și autoritățile au decis ca alunecările care amenințau stabilitatea autostrăzii să fie înlăturate prin excavarea dealurilor din apropierea traseului rutier, astfel încât panta acestora să fie ”îndulcită” la 1:5.
Calea ferată are nevoie de întăriri
Amplele excavații au dus la o situație nouă în zona Haltei Aciliu. Aici, traseul căii ferate se apropie la sub 50 de metri de marginea imensului debleu care precedă viaductul de la Aciliu. Prin urmare, în zona amintită calea ferată va trebui susținută prin intermediul unor lucrări suplimentare pe o lungime de mai bine de 200 de metri, după cum se arată într-o adresă transmisă de către Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România în atenția reprezentanților Agenției Naționale de Protecție a Mediului.
Noile săpături afectează aproape 85 de ha de teren
Potrivit documentului mai sus amintit, lucrările suplimentare de excavație vor afecta suprafețe de teren mult mai mari decât cele inițial calculate. Astfel, CNADNR arată că printre modificările aduse proiectului autostrăzii intră și ”suplimentarea suprafeței ocupate de proiect cu circa 84,53 de ha, datorită realizării soluțiilor tehnice revizuite în zonele afectate de fenomenele de instabilitate”.
Din aceste suprafețe, câteva hectare sunt ocupate de pădure (în zona nodului rutier de la Apoldu de Jos). Replantări de vegetație vor fi făcute pe 22,15 ha, se mai arată în adresa CNADNR trimisă Agenției pentru Protecția Mediului. Cele peste 22 de ha sunt situate în zona debleului de la Aciliu (înspre Sibiu).
Lotul III al autostrăzii Orăștie – Sibiu este situat între localitățile Cunța (județul Alba) și Săliște. Trebuia finalizat în aprilie anul trecut, termenul fiind decalat din cauza alunecărilor de teren care afectează traseul autostrăzii pe o lungime de aproape șase kilometri.
Foto: utilizatorii Adiarc și Redox ai forum.peundemerg.ro
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Compania Naţională , Dan Sova , Drumuri Naţionale , Salini Impregilo Sp , Agenției Naționale , Haltei Aciliu , Protecţia Mediului Sibiu
Vizualizari: 534
Ultimele comentarii
Acum 7 ore
BB
Acum 7 ore
Sibian și eu
Acum 7 ore
AUR
Acum 8 ore
Kokos
Acum 8 ore
Kokos