Marţi,
17.09.2024
Innorat
Acum
16°C

Cine are curajul sa nu inaugureze autostrada?

Din calitatea lui de premier candidat la Președinția României, lui Victor Viorel Ponta îi pasă în mod evident de tăierea panglicii lotului III al autostrăzi Orăștie – Sibiu. Cu atât mai mult cu cât porțiunea dintre Săliște și Cunța este singura nouă autostradă pe care, cât de cât, românii ar putea circula din acest an (mai este un lot dincolo de Arad gata de finalizare, dar acesta nu va putea fi folosit deoarece nu are continuare la niciunul din capete).
Trebuie subliniat ”cât de cât”. Pentru că la halul în care arată șantierul unde constructorul șantajează autoritățile și invers este mai mult decât posibil ca circulația să fie închisă sau - în cel mai fericit caz – restricționată de îndată ce va trece primul ciclu complet de îngheț – dezgheț.
De ce? Comparați lucrările de stabilizare a dealurilor cu alunecări de teren realizate de Astaldi – Euroconstruct Trading 98 în zona de dinaintea tunelului de la Săcel (acel deal ”roșu”, acoperit acum tot mai mult de vegetație) cu excavațiile apocaliptice realizate în zona viaductului de la Aciliu de către cei de la Impregilo. Bine, bine, vorbim de soluții tehnice diferite, dar faptul că cea de la Aciliu nu este una deloc fericită poate fi observată de orice novice: la doi pași de halta Aciliu, terasele pentru care italienii de la Impregilo băgau mâna în foc că sunt solide au început deja să o ia la vale.
”Nu o să țină. Dealurile alea o să vină peste autostradă”, este ceea ce îmi spun mai mulți constructori care s-au interesat cât de cât despre investiția de zeci de milioane de euro din zona Aciliu. O investiție care nu merită grăbită doar pentru că vin alegerile și premierul candidat ar putea plusa la imagine cu o inaugurare. La Aciliu sunt mari probleme cu alunecările de teren, iar soluțiile tehnice aplicate acum au fost alese sub presiunea încadrării în anumite costuri și nu sub garanția unui lucru bine făcut. Evident, autostrada de acolo are un termen de garanție și încă unul destul de întins – patru ani. Dar merită oare inaugurarea unei lucrări care va avea nevoie de cârpeli în permanență? 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

1 comentarii

sofer

Acum 9 ani

bai leatu astia nascuti dupa 70 ,s-a vedeti si voi ce a insemnat regionalizare comunista ,sabotaj si scos sibiu din context ,ma refer la devierea traficuliui feroviar la mai la deal cu 200 de km de regionala iasov a carui sucursala suntem ,asa seintimpla si cu autostrada daca apuca bombonel s-a ajunga presedinte de tara ,ca doar el si-a tras aia cu mandat de 5 ani ,era sigur ca el va fi alesu neamului si marea teapa cu bechtelu se va finaliza cu costuri uriase si un traseu inutil pe bani publici ,s-au nu vedeti cum nu se gaseste originalu contractului ,dar gaseste virgula pusa gresit de johannis la apa -canal ,ba de ajunfgae bombonel presedimte acum sibiu era izolat de restu tari ,s-au nu vedeti cite patimi si suspine se produc cind aude alesi neamului de johannis ,s-au inccuscrit cu ,udmr ,si-au dat functi intre ei nu conta ca este ungur s-au orce nationalutate dar cind aude de johannis li se face paru maciuca ,ba trezitiva astia de neau condus de 25 de ani au pus de o bulibaseala comuna ,uitativa la ei ca numai johannis candideaza ,restu stau in stembai ,nu mai asta este bogat ,restui de candidati saraci si cinstiti dupa declaratia lui nelu fost cotrocelu ,votati ,johannis daca vreti autostrazi adevarate si civilizatie europeana ,daca nu in continuare numai jale si suspine
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus