Compania DTZ Echinox, care administrează Sibiu Shopping City, printre altele, arată într-o analiză făcută publică în cursul zilei de joi, că anul 2014 a fost primul în care s-a înregistrat o creștere a consumului, după patru ani mai temperați. Spre exemplu, cifra de afaceri a mall-ului de la marginea Sibiului a crescut cu 6,4 la sută. Cât privește anul în curs, DTZ Echinox estimează o expansiune a marilor retaileri de modă.
"După 4 ani marcaţi de o luptă în repoziţionarea şi consolidarea reţelelor, perioadă în care multe branduri şi-au revizuit strategia de expansiune şi în general au devenit foarte conservatoare, 2014 a adus o îmbunătăţire a consumului, aspect care a relaxat situaţia multor retaileri. În acest context, ne aşteptăm ca în 2015 cererea de spaţii comerciale să crească la toate nivelurile", arată firma de consultanţă imobiliară DTZ Echinox.
Potrivit sursei citate, companii de modă precum LPP (Reserved, Mohito, Cropp, Sinsay), Debenhams, Marks & Spencer, Pepco şi CCC au planuri importante pentru România.
"Observăm o atenţie sporită din partea unor retaileri din regiune, mai ales din Polonia şi Turcia, care atingând un plafon maxim în ţările de origine, decid să se extindă în România datorită similarităţilor consumatorilor, dar şi datorită unei stabilităţi economice validate în ultimii ani", a declarat Sebastian Mahu, Head of Property Management Department al DTZ.
Anul 2014 a marcat un trend pozitiv în zona de retail, datele Eurostat plasând România între fruntaşele Europei, atât pe partea de consum în zona food, cât şi non-food, evoluţie confirmată şi de dinamica din centrele comerciale.
Principalele arii care au cunoscut creşteri anul trecut sunt decoraţiuni, fashion şi servicii, însă performerul anului este zona de electronice, care la opt ani de la boom-ul pieţei, simte o revigorare puternică, arată DTZ.
Această creştere a cifrelor de afaceri înregistrate de retaileri este confirmată de toate proprietăţile din portofoliul DTZ Echinox.
Astfel, Shopping City Suceava a înregistrat o creştere cu 11,76% anul trecut, în comparaţie cu 2013, Felicia Iaşi a urcat cu 14,85%, în ambele cazuri ultimele 3 luni fiind motorul principal al creşterii.
În acelaşi timp, Shopping City Sibiu a crescut cu 6,48%, Promenada Târgu Mureş cu 12,68% şi Uvertura Botoşani cu 12,94%.
DTZ menţionează că există toate premisele ca acest trend să continue şi în 2015 în baza unei creşteri a consumului, mai ales în centrele comerciale cu tradiţie.
DTZ Echinox administrează în prezent un portofoliu de 150.000 metri pătraţi de proiecte real estate, dintre care trei de retail: Shopping City Sibiu şi Shopping City Suceava, în proprietatea Argo Real Estate şi Felicia Shopping Center din Iaşi, în proprietatea CBRE Global Investors,
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Shopping City Sibiu , Felicia Iaşi , Felicia Shopping Center , Sibiu Shopping City , Global Investors , Property Management Department , Promenada Târgu Mureş , Argo Real Estate , Sebastian Mahu , Shopping City Suceava , Uvertura Botoşani
Vizualizari: 1392
Ultimele comentarii
Acum 11 ore
Ron
Acum 12 ore
Mariana Deacu
Acum 12 ore
BittDanman
Acum 12 ore
Gheo Poplaceanul
Acum 12 ore
Gheo Poplaceanul