Sâmbătă,
08.02.2025
Cer Senin
Acum
-7°C

Cu 44% mai multi morti pe soselele din Sibiu

Anul trecut a fost unul negru pentru conducătorii auto din Sibiu sau pentru cei care au tranzitat Sibiul. Numărul persoanelor decedate în accidente rutiere, în județ, a crescut cu nu mai puțin de 44%. Un bilanț care ne îndepărtează de obiectivul stabilit la nivelul Uniunii Europene și care presupune reducerea cu 50% a deceselor petrecute pe șosele, până în anul 2020.

Potrivit bilanțului IPJ Sibiu, s-a înregistrat o creştere la toți indicatorii care fac referire la accidentele cu victime: evenimentele rutiere grave au crescut cu 6,5%, numărul persoanelor decedate cu 43,8%, numărul persoanelor accidentate grav cu 7,7%, iar al răniţilor uşor cu 1,8%. "Ca urmare a accidentelor produse, s-au înregistrat 719 victime, din care 46 persoane decedate, 223 răniţi grav şi 450 răniţi uşor. Din cele 503 accidente, 63 au fost accidente fără victime soldate doar cu pagube materiale", se arată în bilanțul pe 2014 al IPJ Sibiu.

Creșterile sunt cauzate și de faptul că, în 2013, statisticile au înregistrat scăderi neașteptate - doar 199 de accidente grave și 32 de morți. A fost, însă, un an ieșit din tipare. Din 2010 și până în 2014 inclusiv, cu excepția lui 2013, de fiecare dată numprul accidentelor grave a depășit pragul de 200, ajungând chiar până la 225, în anul 2011.

Obiectivul UE, până în 2020, este scăderea numărului de morți în accidente rutiere cu 50%, față de anul de referință 2010. Este un obiectiv asumat și de organizația polițiilor europene, TISPOL, din care face parte și Poliția Română. Chiar dacă punctul de referință este 2010, nici așa nu stăm bine: raportul morților pe șosele era de 47 în acel an și a fost de 46, în 2014.

Aproape toate accidentele grave, soldate cu morți, au avut loc pe drumurile naționale.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Vizualizari: 356

Comentarii

8 comentarii

vali

Acum 10 ani

***!un program de trafic manual,in care tu castigi bani online cu o munca de doar 10 minute/zi Esti platit cu *** de la referalii tai activi ***goo.gl/qHcSBU -Sarcina ta zilnica este sa dai *** -Faci surf la cel putin 10 pagini/zi pentru a te califica a doua zi sa primesti aceste *** -Iti poti promova propria afacere -Castigi promovand link-ul tau de *** Castigi 100% de la referali Inregistreaza-te acum si-mi vei multumi *** ***goo.gl/qHcSBU acceseaza dupa inregistrare acest ***: https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&***
Raspunde

ocean

Acum 10 ani

atat timp cat militienii stau pe dn 14 la iesire din rusi catre sibiu la ciupeala, atata timp cat nimanui nu ii pasa de restrictiile aberante de pe dn 14, eu cred ca dna-ul ar trbui sa salte si cacanari din astia mai mici care fac rele si poate s-ar mai indrepta lucrurile
Raspunde

sofer

Acum 10 ani

atat timp cat politia nu amendeaza si disciplineaza pietoni la trecerile de pietoni, vor creste numarul de accidente, pentru ca multi pietoni traverseaza trecerile de petoni fara sa se asigure, sunt neatenti, dorm.....
Raspunde

@3

Acum 10 ani

1000% de acord. Am prins pietoni care traversau pe rosu la teatru franam, ma agitam putin ca ma speriam si el ma injura ca nu vad ca el e pe trecerea de pietoni... CE? :)) Si sa amendeze pe cei care merg prin oras cu 90 ca ei sunt mari \"bashtani\"
Raspunde

cucu

Acum 10 ani

eu zic ca tre\' sa-si dea demisia adjunctul pe circulatie, precum si cel de la serv. rut. si cel de la oras, ca doar pestele de la cap se-npute, nu? dar ce ne place ciolanul ( cu \'asole)
Raspunde

raduradu

Acum 10 ani

\"sofer\", sa inteleg ca ai luat permisul la pitesti cu soferii fara scoala? sti care e diferenta intre obligatie si informatie, la soferi trecerea de pietoni sunt niste obligatii clare iar pentru pietoni trecerea pe locul marcat special in acest sens (doar pe trecere) asigurarea nu este cu caracter obligativ.ganditi-va ca pe trecere trec copii si oameni care poate nu stiu ce inseamna trecerea de pietoni, ei doar au vazut pe altii care trec pe acolo sau asa le spun parintii iar masinile se opresc, pe cand soferii au (sau asa ar trebuie) un examen medical, o testare psihologica, o scoala si un examen in acest sens. daca respectati in trafic ordinea cel mare protejaza pe cel mic atunci o sa vedeti o alta realitate. in puls de asta ar trebui luat in calcul instalarea uni sistem electronic de monitorizare al traficului pe tot orasul(artere de circulatie) iar politia sa nu mai aiba ocupatie cu radarul in oras ci sa vada unde parceaza taximetristii si altii care ingreuneaza traficul.
Raspunde

@raduradu

Acum 10 ani

total de acord cu tine, my friend. Cat despre MILITIE, ei ar trebui (motivati macar de statistica asta - unde sunt partial responsabili de unii morti si raniti) se se apuce de treaba, eventual pe capitole ca sa le fie mai usor... La treceri de pietoni de ex., sa desfiinteze odata pt totdeauna locurile de parcare aflate la mai putin de 25m de treceri (conf. codului rutier) pt ca trecerile sa fie VIZIBILE de la un capat la celalalt si in colaborare scu primaria si asigure iluminatul fiecarei treceri pe timpul noptii. Ar fi doar 2 masuri simple prin care unii semeni si-ar continua viata si nu ar ajunge cifre in statisticile voastre sumbre!
Raspunde

x

Acum 10 ani

Sa iasa politia pe strazi si sa amendeze pe toti nesimtitii care se cred proprietari pe drum si parcheaza pe trecerile de pietoni si alte locuri nepermise, sa dea amenzi si sa ia permisele atunci cand e cazul si se rezolva o mare parte din acel procent. Da in Sibiu nu am vazut o amenda data pt masina parcata pe pista de biciclete, chiar si politia parcheaza acolo, asta ca exemplu cat de bine se face treaba.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus