Sâmbătă,
13.09.2025
Partial Noros
Acum
21°C

Cifrele Tursib: 36,7 milioane de calatorii cu 1,96 milioane de litri de combustibil

În ultimii cinci ani, numărul călătoriilor efectuate cu autobuzele Tursib a crescut cu aproape 50%, arată reprezentanții companiei de transport al cărei unic acționar este Consiliul Local Sibiu. Anul trecut, numărul călătoriilor contorizate de Tursib a fost de 36,77 de milioane, pentru care a fost consumată, în total, o cantitate de aproape două milioane de litri de combustibil.
Potrivit raportului de fundamentare a bugetului pe anul în curs, numărul de călătorii contabilizate de Tursib a crescut cu 48,15%  în ultimii cinci ani: de la 24,82 de milioane în 2009 la 36,77 de milioane în 2014. Pentru anul acesta, cei de la Tursib și-au propus creșterea numărului călătoriilor la 38,2 milioane (o creștere de patru procente).

Bugetul Tursib pe 2015, propus și adoptat de Consiliul Local, prevede venituri și cheltuieli de 32,7 milioane de lei, cu un procent mai mare decât cel realizat pe anul trecut. Din acest buget, valoarea totală a subvențiilor asigurate din bugetul orașului este de 18,87 milioane de lei (față de 18,88 milioane de lei alocate anul trecut). Principala sursă a veniturilor proprii pentru Tursib o constituie titlurile de călătorie, se mai arată în bugetul adoptat, în care conducerea Tursib estimează că va încasa 12,6 milioane de lei. ”Societatea va depune toate eforturile să își maximizeze veniturile pentru serviciile solicitate, prin intermediul respectării orarului, siguranței și confortului. Intensificarea controlului și inspecției operative pe mijloacele de transport are rolul de a reduce numărul călătorilor frauduloși și propagarea fenomenului de «călătorie la negru», situație care reprezintă un impediment în maximizarea veniturilor proprii”, se arată în raportul care însoțește proiectul de buget, adoptat ulterior de Consiliul Local.

Din totalul cheltuielilor anuale ale Tursib privind stocurile, 74% reprezintă costurile carburanților. ”Pe viitor, costul combustibilului rămâne un factor fluctuant. Creșterea estimată în 2015 față de anul 2014, strict pentru consumul de combustibil, este de 2% (aproximativ 200.000 de lei), în timp ce creșterea din 2014 față de 2013 a fost de 9% (aproximativ 760.000 de lei). Din punct de vedere cantitativ, consumul în 2013 a fost de aproximativ 1,865 milioane de litri (preț mediu 4,63 lei/litru, exclusiv TVA), iar în 2014 – 1,96 milioane de litri (preț mediu 4,78 lei/litru exclusiv TVA)”, se mai arată în raportul citat.

Principala investiție pe care cei de la Tursib și-o propun în acest an constă în demararea procedurilor propriu-zise de relocare a autobazei de pe Calea Dumbrăvii, în cea a cărei construire va începe în acest an, în Zona Industrială Vest.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

9 comentarii

x

Acum 10 ani

Numai pe vremuri se mai faceau statistici la mia de hectare grau, porumb etc. Oare nimeni nu si pune problema cu pensionabilul Popa care, nascut in 46, se bucura de contracte de management? Dupa ce a pus cruce transportului electric se mai considera si salvatorul transportului sibian. Un nenorocit care refuza sa lase scaunul. O sleahta de incompetenti
Raspunde

@1

Acum 10 ani

Corect...subscriu!
Raspunde

@1

Acum 10 ani

Împărtăşesc opinia! Pe de altă parte aş dori să atrag atenţia lui Traian Deleanu că imaginea acompaniatoare este veche de aprox. 12 ani...Cred că de când au venit primele MAZ-uri. Apropo: Aş dori să lansez o provocare jurnalistică: ce-ar fi să faceţi o anchetă de investigaţie cu următorul titlu: \"Cât comision a plătit dealerul de autobuze Dunărea S.A. la CL Sibiu respectiv CA al Tursib pentru a-şi vinde marfa la Sibiu?\"
Raspunde

fost

Acum 10 ani

bai reintroducerea tramvaiului ca am ajuns de risu lumi ,din primu oras cu tramvai din tara si al 2 din europa ,acum vreo 200 de ani ,s-a trebuiasca s-a mergem la ,iasov,cluj ,etc ,s-a vedem tramvaiele cum circula ,astia cind se circula in sibiu cu tramvaiu .,circulau cu troscoleta trasa de magarusi ,cel putin puneti ca simbol cite un tramvai la intrarile in oras si puse ,placa comemorativa ,in acest oras s-a circulat pentru prima data in transilvania cu tramvaiu ,va lasat sasi mostenire un tezaur istoric mondial si lati facut varza ,ba pusi s-a conducsa sibiu si judetu oameni responsabili care duce mai departe valoarera sibiului mi detractori si sabotori ,luati exemplu ,aradului ,timisoara ,oradea ,cum tine cu dinti de de ce inseamna tramvaiu in localitatile lor ,se vorbea prin ani 73 cind s-a scos linia de tramvai din centru ,ca se va construi pe variante ,hipodrom ,vasile aron ,ca s-a nu mai aglomereze circulatia pe bretar ,a ramas proiect ,asta a fost soata cu electrificarea caii ferate ,cind comunisti s-a izoleze sibiu ,au bagay motiv ,podu gari ca este prea jos si nu poate trece lamele electrice ,si rezultatu se vede am fost scosi din contextu culoarului 4 pan european cf si deviat vreo 200 de km mai la deal ,asa cum se incearca si cu culoaru 4 de autostrada nadlac -sibiu -pitesti ,ba astia ca parlamentari de sibiu si luptativa pentru interesu sibiului si judetului nu sforaiti acolo ca nu de acea vam votat ,s-a va vedem numai la 1 decembrie de ziua nationala cum va pise ochi inconjurati de un sobor de preoti si dupa chiohanuri de alea stropite din belsug ca palinca si vinuri alese
Raspunde

mirlania

Acum 10 ani

In tara asta s-a dus o politica ticaloasa impotriva oamenilor responsabili sibieni. Toti sunt controlati, sabotati, amenintati, impiedicati, geme tara de frustrati pe Sibiu, am ajuns sa pui sa te reprezinte niste pampalai si venetici neinteresati de soarta Sibiului, care n-au nici un cuvint sau reactie impotriva abuzurilor care de fac impotriva judetului. ca sa fie pe placul sabotorilor si interlopilor aflati la conducere. Ba sa mai creat si o shleata securisto comunista ca sa atace, denigreze si intimideze orice tentativa si comentariu venita din partea sibienilor adevarati.
Raspunde

@@@

Acum 10 ani

@4, face greseli de ma doare mintea! Mai degraba le preiei pe cele comuniste. Sibiul a fost al treilea oras cu omnibus din lume, al doilea din Europa ! Asta la 1904, inlocuit cu tramvai electric la 1905. Aia cu tramvaiul e o porcarie ! La 1890 SAU 1900 aveau tramvai (cai, electric sau combinat) deja Timisoara, Iasi, Braila, Bucuresti, Arad, Cluj si cred ca mai sunt...asta daca luam teritoriul ACTUAL al tarii. E bine sa stim istoria reala, nu cea pompieristica care da bine la orgoliul local si daca te verifica cineva.....ops, rusine ! :)
Raspunde

@4

Acum 10 ani

Analfabetul D\"Sibiu dezinformeaza. In Brasov tramvaiul a fost desfiintat acum 10 ani si nici gand sa fie reinfiintat. Eu cred ca el confunda tramavaiul cu telecabina, deoarece fiind sibian si legat de glie( langa resedinta lui Cioaba) confunda tramvaiul cu telecabina si el ca si sibian getbeget neam de neamul lui nu a vazut telecabina in mijlocul unui oras. De fapt el fiind sibian nu prea afe notiunea de oras!
Raspunde

intrebare!!!

Acum 10 ani

De ce nu sunt mentionate si salariile ce le incaseaza conducerea Tursib????
Raspunde

raspuns

Acum 10 ani

de kiki.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus