Miercuri,
16.10.2024
Innorat
Acum
8°C

Conducerea Tursib, de pe santierul noii autobaze: din fonduri europene vrem 20 – 25 de autobuze electrice | Foto

La inaugurarea șantierului unde, de anul viitor, va funcționa noua autobază a Tursib, conducerea societății de transport a anunțat și intenția accesării de fonduri europene pentru înlocuirea unei cincimi din flota de autobuze cu unele electrice. La același eveniment inaugural, primarul interimar, viceprimarul și directorul Tursib și-au pus semnătura pe o ”capsulă a timpului”. ”Astăzi, 26 martie 2015, în prezența doamnei Astrid Cora Fodor, primar interimar al municipiului Sibiu, au început lucrările de construire a unui nou sediu al SC Tursib SA, societatea de transport public din municipiul Sibiu”, scrie pe hârtia semnată de cei trei și îngropată mai apoi în beton.

Contract de 4,5 milioane de euro

”Acest proiect al unei noi autobaze a fost sprijinit de la bun început de primarul Klaus Iohannis, astăzi președinte al României. Și Consiliul Local Sibiu a sprijinit acest proiect prin acceptarea unui schimb de terenuri, în urma căruia a fost asigurat acest amplasament. Totodată, sprijinul Consiliului Local constă și în asumarea continuării acordării subvențiilor legale. Dar pentru a demara acest proiect, trebuia ca Tursibul să devină o companie performantă din punct de vedere economic, pentru a putea susține această investiție. Iar Tursibul este performant”, a declarat primarul interimar al Sibiului, Astrid Fodor.
Contractul de execuție pentru noua autobază a fost încredințat asocierii formată din firmele sibiene Cona SRL și Sinecon SA, valoarea fiind de 4,59 de milioane de euro, fără TVA. Termenul contractual de finalizare a lucrărilor este de 18 luni, iar garanția lucrărilor, de cinci ani.

100 de sibieni lucrează pentru Sibiu

”Graficul de execuție a lucrărilor este întocmit pe 18 luni, dar noi încercăm să terminăm această lucrare mai repede. Este o lucrare de dificultate medie, pe o suprafață mare, ceea ce permite deschiderea mai multor fronturi de lucru simultan”, arată Adrian Oros, directorul executiv zonal din cadrul Con-A, și Doru Luca, directorul executiv al Sinecon SA. Cele două firme din Sibiu vor avea pe șantier echipe care numără aproximativ 100 de sibieni.

Primenirea flotei Tursib va fi făcută anul viitor. Dar depinde de…

Anul viitor, odată cu mutarea în noua autobază, conducerea Tursib va demara și o procedură de reînnoire a parcului de autobuze, a anunțat Adrian Popa, directorul general al companiei de transport. Aceste proceduri depind, însă, și de sumele pe care Tursib le va obține din vânzarea terenului actualei autobaze de pe Calea Dumbrăvii, precum și de reușita unui proiect pe fonduri europene la care lucrează reprezentanții Tursib. ”Dacă reușim să accesăm aceste fonduri europene, încercăm să facem ca această autobază să aibă 20% din autobuze electrice. Mai mult de 20% e mai complicat de întreținut. Adică să fie 20 – 25 de autobuze electrice, pentru care deocamdată prețul este destul de prohibitiv”, a declarat Adrian Popa. În cazul în care varianta fondurilor nerambursabile nu poate fi accesată, Tursib va cumpărat autobuze clasice, pentru care va fi nevoie de accesarea unui credit. Valoarea acestui credit, însă, va depinde și de suma pe care Tursibul o va obține din vânzarea actualei autobaze.” Noi ne-am făcut niște calcule, dar știți cum e când mergi la târg. Urmează să vedem cum merge și piața imobiliară, care se pare că este în creștere și urmează să vedem care va fi momentul în care vom vinde acel teren. Scenariul optimist prevede ca acel teren să valoreze zece milioane de euro”, spune Popa.

Autobază pentru 105 autobuze

Oricare ar fi valoarea încasată în urma tranzacției imobiliare de pe Calea Dumbrăvii, prima destinație a acestor bani va fi aceea de a acoperi actualul credit BERD, accesat pentru construirea autobazei de pe strada Barcelona, din Zona industrială vest.

”Lucrările prevăzute în contract includ împrejmuirea terenului, amenajarea reţelelor de utilităţi, amenajarea drumurilor de acces, amenajarea spaţiilor verzi şi ridicarea următoarelor construcţii:
- Un spaţiu de parcare pentru cele 105 autobuze care alcătuiesc flota Tursib în suprafaţă de 5.200 mp; acesta va fi un spaţiu acoperit care protejează mijloacele de transport de intemperii.
- Ateliere de reparaţii, tinichigerie şi vopsitorie, în suprafaţă de 1.278 mp.
- O clădire administrativă în suprafaţă de 1.297 mp cu subsol, parter şi etaj.
- O staţie de alimentare cu carburant şi depozitele aferente de carburant compuse din două rezervoare subterane cu o capacitate totală de stocare de 50.000 de litri
- O staţie pentru Inspecţii tehnice periodice
- O spălătorie pentru autobuze”,
Sursa: comunicat Primăria Sibiu

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

9 comentarii

adiarc

Acum 9 ani

Ma bucur ca încet , încet începem sa avem firme de construcție sibiene , puternice.Avem nevoie de firme puternice romanești.....daca sunt si si sibiene...si mai bine
Raspunde

somer batrin

Acum 9 ani

dupa aceasta ,utila investitie ,unitii in maile proiecte ,ca tot avem una din cele mai tari firme de constructi din tara [cona]demarat ,stadionu de 40 000 locuri si sala polivalenta de 10 000 locuri ,cum au construit la ,cluj ,poate si la sibiu si daca mai este timp si banii ,de spitalu regional de urgenta ,mult succes ,tot mai convingator ,s-a votam la primarie pe ,astrid fodor ,ca nu vom astepta 10 ani s-a se reintoarca ,johannis ,domnu presedinte al tari are mult de lucru acolo la mitici ,deja b1 si ghita tv ,i-i dau de zor cu ce matrapalzicuri a facut ,johannis ,lle tremura chiloti pe ei la sefi lor ,si este greu de gasit un job de lins spatele la care te plateste ,sloganu lor sifonarilor este nici o zi fara manastire si ciutacu ,si cite o intepatura cu acu ,ca uite asa se face buba mare si nu se stie poate i-l voteaza pe cine i-l vor ei spalatori de creiere din ultimi 25 de ani ,la munca fratii romanii asewmenea mari investiti inseamna locuri de munca adevarate nu de alea de dat din trompeta
Raspunde

@1

Acum 9 ani

daca lucrau la sediul judecatoriei de pe Victoriei firme sibiene era gata si in buget...lucraza unii din Ploiesti...probabil cumnatul lui Ponta
Raspunde

hanss

Acum 9 ani

ce bine îi stă doamnei Fodor în pozaă cu tulumba în mînă.
Raspunde

sibian

Acum 9 ani

@3...judecatoria e in subordinea ministerului justitiei si tursib-il in ce a a primariei.Normal ca firmele sibiene nu au acces la proiecte dictate de capitalisti.Pur si simplu ii doare in cot de judecatoria Sibiu celor din minister
Raspunde

adiarc

Acum 9 ani

nu stiu cum se face ca marea majoritate a proiectelor demarate de Primarie se termina la timp si se incadreaza in buget si calitate , iar ce vine de la centru e un dezastru total - ca termen , calitate si mai ales cresterea bugetului
Raspunde

x

Acum 9 ani

Intrebare: daca Sibiul va deveni in vreo cativa ani, sa zicem 5, ceva mai mare inghitind printr o forma juridica de genul zona metropolitana si actualele comune limitrofe precum Selimbar cu Bungard si Vestem, Rasinari, Poplaca, Cisnadie cu Cisnadioara, Sura Mica, Sura Mare cu Hamba, Cristian cu Rusciori devin precum Turnisorul si Gusterita in anii 60?? Atunci cu siguranta ar trebui introduse si linii metropolitane ce leaga aceste zone cu orasul, linii care sa aiba curse regulate, nu doar la ore de varf precum actualul Transmixt. Dar sigur un numar de 105 autobuze nu va face fata. El este proiectat cu nevoile tursibului de acum. Cred ca este gresit. Punctul2: autobuze electrice-cea mai mare prostie. In prezent tehnologia nu dispune de o fiabilitate a autobuzelor electrice: este doar ceva ce suna frumos dar circula pe segmente scurte si pe linii putin incarcate-cum era testata linie 13 pe care a functionat si chinezaria cu acumulatori imensi si cu spatiu limitat. Solutia era TROLEIBUZUL- care la Sibiu s a desfiintat tot la initiativa dl. Popa-apropo-il verifica si pe acesta cineva din ce bani si a ridicat vile prin Tocile?! Bine ca Baia Mare, Vaslui, Timisoara, Ploiesti, Galati pot accesa bani pentru imbunatatirea infrastructurii. Noi nu mai avem. Pacat
Raspunde

Odin

Acum 9 ani

Alo! Tanti primar! De ce am tăiat troleibuzele si cumpăram autobuze electrice care au preturi prohibitive?
Raspunde

@@@

Acum 9 ani

Dna primar Frâua cu canciocul cu ciment în mână arăta ca Elena Ceaușescu în vremurile bune... Numai că nu se putea apleca pt. că avea fusta prea stâmtă... De.. baba rabdă la frumusețe!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus