Joi,
20.11.2025
Partial Noros
Acum
12°C

Rideri din 37 de tari, de pe sase continente ̶ la Red Bull Romaniacs 2015

Rideri din 37 de tari, de pe sase continente  ̶  la Red Bull Romaniacs 2015

Aproximativ trei săptămâni ne despart de o nouă ediție a celui mai dur raliu de hard-enduro din lume, Red Bull Romaniacs. Evenimentul, ajuns la cea de-a 12 ediție, va aduna la start, ȋn perioada 14-18 iulie, rideri din 37 de țări, de pe șase continente.

"Enduroul extrem va aduce în orașul din Transilvania peste 1.200 de oameni doar dacă ne referim la piloți, însoțitorii acestora și echipele de asistență. Marea Britanie, Germania și Austria sunt țările care vor avea cei mai mulți rideri la startul Red Bull Romaniacs,  însă un număr considerabil de piloți vor veni și din Noua Zeelandă, Olanda și Africa de Sud. În cel mai dificil raliu hard enduro de pe planetă vor lua startul și rideri din India, Corea de Sud, Sudan și Ecuador", transmit organizatorii, ȋntr-un comunicat de presă.

Ca ȋn fiecare an, Red Bull Romaniacs va debuta cu Prologul din centrul Sibiului,  un show urban programat pe 14 iulie, când fanii vor avea parte de acțiune, încă de dimineață, pe Bd-ul Coposu. La ora 09:00 se va da startul în prima sesiune de calificări, iar cea mai spectaculoasă parte va debuta la ora 17:00, când sunt programate finalele.

O suită de noi provocări și obstacole inedite sunt pregătite și ȋn acest an de către Andy Fazekas, trasee ce ȋi vor pune ȋn mare dificultate pe rideri, spre deliciul spectatorilor.

"În urma rezultatelor de la Prolog se va stabili ordinea de start pentru prima zi în munți. Dacă până acum am asistat și la muncă în echipă (se lua în calcul cel mai bun timp dintre cele două rezultate obținute de membrii unei echipe), din acest an fiecare va trebui să muncească pentru el. În 2015 nu mai există clasament pe echipe ci doar cel individual la toate cele patru clase: Gold, Silver, Bronze, Iron", se mai arată ȋn comunicat.

Prologul va fi urmat de cele patru zile de off-road. În total traseul măsoară 600 de km, iar în special pentru clasa Gold echipa din jurul directorului de traseu, Klaus Sorensen. "A muncit un an întreg pentru a găsi și include în traseu porțiuni pe care oamenii normali nu le-ar parcurge nici măcar la pas. Ca în fiecare an traseele includ drumuri vechi gândite de romani, capcane ascune, bușteni, poteci înguste folosite de ciobani, treceri prin râuri repezi cu multă piatră, urcări și coborâri extrem de abrupte etc", susține organizatorii.

Echipa de management a raliului împreună cu mastermind-ului Red Bull Romaniacs, Martin Freinademetz, au decis ca în acest an raliul să aibă cartierul general în Sibiu pe întreaga sa durată. Astfel nu vor mai fi bivuacuri în alte orașe, fapt ce le va ușura sarcina echipelor de asistență tehnică, ȋn timp ce spectatorii vor avea ocazia să stea la două bătăi de inimă distanță de acțiune.

Clasa Gold, cea mai așteptată

Cel mai dur raliu hard-enduro din lume este o ȋntrecere sportivă proiectată pe diferite nivelurile de pregătire ale riderilor din enduro extrem și toate cele patru trasee sunt concepute astfel încât fiecare să își depășească propriile limite. Fiecare clasă are proprii săi favoriți însă există una care definește ce este posibil și ce nu în acest sport. Este vorba despre clasa Gold.

Vor fi secțiuni pe care și organizatorii le consideră greu de trecut fără un pic de ajutor însă sunt câțiva rideri în plutonul clasei Gold care au dovedit că pentru ei imposibilul are o altă dimensiune.

Graham Jarvis (Marea Britanie), supranumit Regele Carpaților după ce a câștigat raliul de patru ori, are propria sa luptă cu mult mai tânărul Jonny Walker (Marea Britanie), câștigătorul din 2014. Wade Young (Africa de Sud) a surprins pe toată lumea în ediția trecută când a urcat pe podium, iar tânărul de 19 ani este determinat să ajungă și anul acesta în primii trei la finiș. Alfredo Gomez (Spania), marele absent din 2014, a terminat în 2013 al doilea, deși se afla la debut și nu este exclus să îl vedem anul acesta în lupta directă pentru victorie. Andreas Lettenbichler (Germania), Paul Bolton (Marea Britanie) și Chris Birch (Australia) au și ei în vizor podiumul, așa că se anunță o ediție incitantă în ceea ce privește lupta de la clasa Gold.

Concentrat pe rally-raid, Emanuel Gyenes singurul român care s-ar fi putut înscrie la clasa Gold a preferat un traseu în care riscul de accidentare să nu fie atât de mare și va concura la clasa Silver. În schimb Rienk Tuinstra, olandezul stabilit în Sibiu, riscă totul și va concura la Gold. Câștigătroul Raliului Dakar clasa Maraton în 2015, va fi însoțit în lupta de la clasa Silver și de alți rideri români: Robert Szakacs, Ștefan Popescu, Norbert Jozsa.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Vizualizari: 447

Adrian Stoinea

de Adrian Stoinea

Sport
Telefon:
0764 614 986

Comentarii

12 comentarii

unu

Acum 10 ani

este tot mai necear ,un velodrom si pista de formula 1 la sibiu aici desfasurinduse cele mai tari competiti cu motor din tara si deasemenea demarat lucrarile la ,stadionu olimpic [50 000 locuri ] si sala polivalenta de 10 000 locuri ,la ce ritm de dezvoltare are sibiu in curind vom deveni cel mai puternic oras din tara de si multi nu vor s-a se intimple acest lucru este multa frustrare ,dar viata merge inainte si se va vedea cei din urma vor fi primi
Raspunde

unu

Acum 10 ani

este tot mai necear ,un velodrom si pista de formula 1 la sibiu aici desfasurinduse cele mai tari competiti cu motor din tara si deasemenea demarat lucrarile la ,stadionu olimpic [50 000 locuri ] si sala polivalenta de 10 000 locuri ,la ce ritm de dezvoltare are sibiu in curind vom deveni cel mai puternic oras din tara de si multi nu vor s-a se intimple acest lucru este multa frustrare ,dar viata merge inainte si se va vedea cei din urma vor fi primi
Raspunde

restauratie

Acum 10 ani

Banii de la gaz metan, buget, deconcentrate, decapusarea industriei sibiene, sa ramina in judet ca ne construim singuri. Am carat destul in spate zeci de ani zone care n-au produs nimic, si culmea furaciunilor au si miliardari din furat, te ingrozesti de cita banet au astia, fara ca sa fi desfasurat vreo afacere profitabila, decit numai cu statu. AJUNGE
Raspunde

@3

Acum 10 ani

Complotul!!! De cât timp este complotul???? Ești penibil cu mar(m)otele tale!!! Atâta știi: deconcentratele și căpușele. \'te\'n.....cu nătângu\' celălalt și cu maoistrul vostru cu tot.
Raspunde

joseph

Acum 10 ani

4, Problema n-ar fi că tu ești incult și nu știi istorie, asta s-ar putea rezolva prin lectură aprofundată, problema e că tu, deși buchisesti literele și cuvintele, nu înțelegi nimic, ai grave probleme cognitive și ești blocat în proiectul tău pătrățos și suficient în care a scrie oarecum corect e deja un merit suprem. Complotul există, puișor, de vreo 150 de ani, mai exact din 1868 când Transilvania a încăput pe mâna jumătății maghiare a Imperiului dualist, care jumătate a făcut totul discriminatoriu, de la acte notariale şi hotărâri judecătorești până la drumuri și căi ferate, în așa fel încât să avantajeze doar minoritatea maghiară discriminand pe toată lumea, la grămadă, români, sași, șvabi, sârbi, croați, țigani. Așa au apărut acele culoare și noduri de căi ferate la Copșa sau Vinţ, contra naturii și rațiunii, Sibiul fiind ocolit din cauza că era în proporție de 70% săsesc. De aceea nu avem încă cale ferată electrificată, de aceea nu avem autostradă spre Țara Românească și câte și mai câte. Vezi tu, bibiloi, cât timp ți-am dedicat? Să nu te prind că începi iarăși cu placa ta uzată, nătângi, echipă de comunicare etc. că și-așa nu te bagă nimeni în seamă, doar eu ce mă mai înduplec să încerc un dialog cu ține. Să fii cuminte, bibiluţă, ok?
Raspunde

@joseph

Acum 10 ani

Măi pu(l)ișor, ar trebui să mă simt onorat pentru timpul acordat???? Cine mama zmeilor te crezi matale să dai lecții tuturor și mai ales, să-mi spui tu mie ce să fac!?!?!? Nimeni nu trebuie să te bage nici pe tine în seamă și nici pe echipa ta!! (na, că mi-a scăpat...ce faci îmi dai bătăiță pu(l)ișor???). Nu sunteți voi buricul Sibiului și deținătorii adevărului (istoric) absolut. Problema e că nu aveți simțul măsurii și al penibilului. La marotele voastre idioate, cum ați vrea să vi se răspundă??? Cu blândețe?? Știu că așa ați fost unii instruiți în manipulare și intoxicare, și că nu vă plac oponenții. Dar asta este strict problema voastră. Așa că nu am de ce să-ți ascult (im)pertinentele sfaturi! Capisci?
Raspunde

@joseph

Acum 10 ani

Măi pu(l)ișor, ar trebui să mă simt onorat pentru timpul acordat???? Cine mama zmeilor te crezi matale să dai lecții tuturor și mai ales, să-mi spui tu mie ce să fac!?!?!? Nimeni nu trebuie să te bage nici pe tine în seamă și nici pe echipa ta!! (na, că mi-a scăpat...ce faci îmi dai bătăiță pu(l)ișor???)
Raspunde

joseph

Acum 10 ani

Nţ,nţ, eşti nervos şi te repeţi... fii atent cum facem, numărăm până la zece şi apoi tragem aer adîîîînc în piept! 1, 2, 3...
Raspunde

@joseph

Acum 10 ani

Joseph natangul sef ...pai asa si Traian si Constantin si bulangii de cumani ca sa nu mai vorbesc de Vlaicu Voda , Mircea cel Batran Stefan cel Mare si bland toti au discrimInat Sibiul si natangii lui fiindca au favorizat alte culoare de trAnsport Nu cumva voi ati fost batuti de istorie in general ? Asa ca te rog tine lectia asta de istorie postfactuLa cu natangul tau analfabet si mesteca incet din buzite in timp ce dai raportul financiar la Brasov
Raspunde

joseph

Acum 10 ani

9, Exact ce spuneam, nu ajunge să știi să citești sau să scrii expresia \"culoare de transport\", trebuie să și înțelegi că nu se referă la acuarele sau la sport. Cumanii nu sunt șoferii de la Atlassib, iar Vlaicu Vodă și gașca istorică nu se plimbau cu autocarul, pentru că pe vremea aia nu se inventaseră chestiile cu tracțiune mecanică, puișor. În rest, rămâne cum am stabilit, n-o să intru în jocul vostru grobian ca să vă jignesc. Sunteți voi bătuți de soartă și-așa.
Raspunde

nielu

Acum 10 ani

Ceata lui Pitzi-goi,dai intr-unul tipa trei.
Raspunde

@joseph

Acum 10 ani

Natangule sef ai inghitzit-o so acum te dai Penes Curcanul cert e ca la chestia cu cumanii nu te ai gandit. Deci sibiene prostutz ( pleonasm ) ramane cum am stabilit nici Vlaicu nici ungurii nici macar albanezul de Gherca nu au avut nimic cu voi Ti -am spus istoria e cea care v-a nenorocit si va tine de 1000 de ani in subordonare istorica fata de Brasov O sa treaca si frustrarile astea si o sa te obisnuiesti cu situatia asta la fel cum o sa se obisnuiasca si natangul tau mult preaiubit In rest daca tu te bucuri asa e ...subordonarea Sibiului fata de Brasov e din cauza ungurilor!!! Hahaha
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus