Aproximativ trei săptămâni ne despart de o nouă ediție a celui mai dur raliu de hard-enduro din lume, Red Bull Romaniacs. Evenimentul, ajuns la cea de-a 12 ediție, va aduna la start, ȋn perioada 14-18 iulie, rideri din 37 de țări, de pe șase continente.
"Enduroul extrem va aduce în orașul din Transilvania peste 1.200 de oameni doar dacă ne referim la piloți, însoțitorii acestora și echipele de asistență. Marea Britanie, Germania și Austria sunt țările care vor avea cei mai mulți rideri la startul Red Bull Romaniacs, însă un număr considerabil de piloți vor veni și din Noua Zeelandă, Olanda și Africa de Sud. În cel mai dificil raliu hard enduro de pe planetă vor lua startul și rideri din India, Corea de Sud, Sudan și Ecuador", transmit organizatorii, ȋntr-un comunicat de presă.
Ca ȋn fiecare an, Red Bull Romaniacs va debuta cu Prologul din centrul Sibiului, un show urban programat pe 14 iulie, când fanii vor avea parte de acțiune, încă de dimineață, pe Bd-ul Coposu. La ora 09:00 se va da startul în prima sesiune de calificări, iar cea mai spectaculoasă parte va debuta la ora 17:00, când sunt programate finalele.
O suită de noi provocări și obstacole inedite sunt pregătite și ȋn acest an de către Andy Fazekas, trasee ce ȋi vor pune ȋn mare dificultate pe rideri, spre deliciul spectatorilor.
"În urma rezultatelor de la Prolog se va stabili ordinea de start pentru prima zi în munți. Dacă până acum am asistat și la muncă în echipă (se lua în calcul cel mai bun timp dintre cele două rezultate obținute de membrii unei echipe), din acest an fiecare va trebui să muncească pentru el. În 2015 nu mai există clasament pe echipe ci doar cel individual la toate cele patru clase: Gold, Silver, Bronze, Iron", se mai arată ȋn comunicat.
Prologul va fi urmat de cele patru zile de off-road. În total traseul măsoară 600 de km, iar în special pentru clasa Gold echipa din jurul directorului de traseu, Klaus Sorensen. "A muncit un an întreg pentru a găsi și include în traseu porțiuni pe care oamenii normali nu le-ar parcurge nici măcar la pas. Ca în fiecare an traseele includ drumuri vechi gândite de romani, capcane ascune, bușteni, poteci înguste folosite de ciobani, treceri prin râuri repezi cu multă piatră, urcări și coborâri extrem de abrupte etc", susține organizatorii.
Echipa de management a raliului împreună cu mastermind-ului Red Bull Romaniacs, Martin Freinademetz, au decis ca în acest an raliul să aibă cartierul general în Sibiu pe întreaga sa durată. Astfel nu vor mai fi bivuacuri în alte orașe, fapt ce le va ușura sarcina echipelor de asistență tehnică, ȋn timp ce spectatorii vor avea ocazia să stea la două bătăi de inimă distanță de acțiune.
Clasa Gold, cea mai așteptată
Cel mai dur raliu hard-enduro din lume este o ȋntrecere sportivă proiectată pe diferite nivelurile de pregătire ale riderilor din enduro extrem și toate cele patru trasee sunt concepute astfel încât fiecare să își depășească propriile limite. Fiecare clasă are proprii săi favoriți însă există una care definește ce este posibil și ce nu în acest sport. Este vorba despre clasa Gold.
Vor fi secțiuni pe care și organizatorii le consideră greu de trecut fără un pic de ajutor însă sunt câțiva rideri în plutonul clasei Gold care au dovedit că pentru ei imposibilul are o altă dimensiune.
Graham Jarvis (Marea Britanie), supranumit Regele Carpaților după ce a câștigat raliul de patru ori, are propria sa luptă cu mult mai tânărul Jonny Walker (Marea Britanie), câștigătorul din 2014. Wade Young (Africa de Sud) a surprins pe toată lumea în ediția trecută când a urcat pe podium, iar tânărul de 19 ani este determinat să ajungă și anul acesta în primii trei la finiș. Alfredo Gomez (Spania), marele absent din 2014, a terminat în 2013 al doilea, deși se afla la debut și nu este exclus să îl vedem anul acesta în lupta directă pentru victorie. Andreas Lettenbichler (Germania), Paul Bolton (Marea Britanie) și Chris Birch (Australia) au și ei în vizor podiumul, așa că se anunță o ediție incitantă în ceea ce privește lupta de la clasa Gold.
Concentrat pe rally-raid, Emanuel Gyenes singurul român care s-ar fi putut înscrie la clasa Gold a preferat un traseu în care riscul de accidentare să nu fie atât de mare și va concura la clasa Silver. În schimb Rienk Tuinstra, olandezul stabilit în Sibiu, riscă totul și va concura la Gold. Câștigătroul Raliului Dakar clasa Maraton în 2015, va fi însoțit în lupta de la clasa Silver și de alți rideri români: Robert Szakacs, Ștefan Popescu, Norbert Jozsa.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 447


Ultimele comentarii
Acum 2 ore
Gabi
Acum 2 ore
Un sibian vero
Acum 2 ore
In marginime, ciuma galbena rezista
Acum 3 ore
Urma scapa TURMA
Acum 3 ore
@5