Joi,
20.11.2025
Parțial Noros
Acum
10°C

FOTO | Final cu o baie in namol. Jonny Walker castiga Red Bull Romaniacs, pentru al doilea an consecutiv

FOTO | Final cu o baie in namol. Jonny Walker castiga Red Bull Romaniacs, pentru al doilea an consecutiv

Jonny Walker, la 25 de ani, izbuteşte să câştige, pentru a doua oară consecutiv Red Bull Romaniacs, după reuşita de anul trecut. Walker a dus o luptă acerbă cu compatriotul său, britanicul Graham Jarvis, reuşind să-l trimită pe experimentatul Jarvis din nou pe poziţia secundă. Ediţia 2015 a celui mai dur raliu hard enduro din lume a consemnat cel mai aprig finish din istoria Red Bull Romaniacs. După aproximativ 600 de km de traseu și 24 de ore de cursă, cei doi se aflau la o distanţă de doar 2 minute și 10 secunde, astfel că totul urma să se decidă în ultima zi.

Jarvis – victorie insuficientă în ultima zi

Graham Jarvis a fost cel mai rapid în cei 153 de km ai zilei a patra de off-road. Britanicul a fost aclamat la scenă deschisă pe urcarea de la Gușterița, fiind primul care a ajuns în vârf din prima încercare. De la urcarea aproape verticală pentru rideri a urmat o serie de obstacole gândite de Andy Fazekas, cel care a conceput și Prologul competiției.

 

1

Jarvis urcă Guşteriţa din prima încercare, în timp ce ceilalţi rideri cad la foc automat

/ Foto: Cristian Vasile

 

Deși riderii erau pregătiţi pentru o trecere prin apă, ca în anii precedenți, aceştia au primit o mare “surpriză”: ucigașele containere folosite și la prolog și o imensă piscină de nămol ce trebuia trecută pe două bârne nu mai late de 10 centimetri le-au împins limitele la maximum. Publicul a apreciat efortul fiecărui rider și datorită încurajărilor de pe margine toți cei care au intrat în zona cu obstacole au izbutit să ajungă la arcul de finiș.

 

2

Surpriza pregătită riderilor, ucigaşele containere şi piscina cu nămol / Foto: Cristian Vasile

 

3

După o “baie” în piscina cu nămol / Foto: Cristian Vasile

 

Ziua a patra a celui mai dificil raliu hard-enduro din lumea a debutat la 7 dimineața, iar cel care a pornit primul pe traseu a fost Andreas Lettenbichler (Germania, KTM) câștigătorul zilei a treia. Până la service point, Paul Bolton (Marea Britanie) a fost revelația zilei izbutind să fie surprinzător de rapid. Britanicul a ajuns plutonul fruntaș în secțiunea numită “Appetizer”. Datorită caniculei, în această secțiune cu multă piatră pe unde se scurge apa de pe versant a fost foarte puțină apă. Cu o aderență mai bună riderii s-au chinuit mult mai puțin comparativ cu anii precedenți. Chiar și așa, Wade Young (Africa de Sud) a fost unul dintre riderii care a avut ghinion și și-a scufundat motorul într-una din bălțile rămase. Astfel, a pierdut 20 de minute încercând să repornească motorul. Din păcate, acest timp pierdut și lipsa de formă care i-a urmat l-au scos pe sud-african din lupta pentru podium și a fost nevoit să se mulțumească cu locul cinci la general. Paul Bolton avea și el șanse să ajungă pe podium după cum a rulat în prima parte a zilei, însă în cele din urmă a terminat pe locul patru.

 

4

Jarvis a dat totul pe secţiunea cu multă piatră, pentru a recupera ecartul faţă de Walker / Foto: Cristian Vasile

 

Alfredo Gomez (Spania, Husqvarna) nu a avut nici el o zi ușoară, însă a mers suficient de bine pentru a-și păstra locul trei la general. Madrilenul se află la al doilea podium, după ce în 2013 s-a clasat pe doi și s-a bucurat că pe obstacolele de final cea care i-a arătat trasa a fost nimeni alta decât sora sa, Sandra, ocupanta locului trei de la Prolog la clasa Bronze.

Jonny Walker (Marea Britanie, KTM): „Mă simt fantastic acum că am obținut a doua victorie – a fost o cursă mult mai dură decât cea de anul trecut și abia aștept să ajung acasă!”

 

5

Walker îl învinge pe cvadruplul campion, pentru a doua oară consecutiv

 

Graham Jarvis (Marea Britanie, Husqvarna): ”Jonny a mers foarte bine și a fost foarte dificil să mă distanțez de el de-a lungul traseului. Acesta a fost cel mai strâns finiș din istoria raliului și mă bucur că am terminat pe doi!” ”Regele Carpaților” are în total șase prezențe pe podiumul Red Bull Romaniacs și patru dintre acestea sunt pe locul 1.

Martin Freinademetz (creatorul și managerul general al Red Bull Romaniacs): "Am depus un efort seminificativ pentru a îmbunătății fluxul cursei și fiecare clasă a avut un traseu cât mai diferit astfel încât să se muleze pe diferite stiluri de pilotaj. Se pare că a meritat – abia dacă s-au creat blocaje (aglomerări pe traseu). Cu toate acestea am văzut foarte mari diferențe de nivel mai ales între riderii care s-au înscris la clasele Silver și Bronze. 20% dintre ei au evaluat nivelul de dificultate al cursei ca fiind unul mediu uneori chiar ușor și au ajuns la finisul fiecărei zile cu 45 de minute mai devreme. Pe de altă parte ceilalți rideri din clasa Silver au acuzat un nivel mult prea dificil și din acest motiv doar 50% dintre ei au ajuns la finișul raliului. În total avem un procentaj de 75% în ceea ce privește numărul de rideri care au terminat raliul – desigur vremea călduroasă și fără precipitații ne-a dat o mână de ajutor.  Am văzut multe zâmbete astăzi pe fețele celor care au ajuns la sosire!”

 

6

Sărbătoarea, după cinci zile epuizante / Foto: Cristian Vasile

 

Românul Norbert Levente-Josza, locul 2 la Silver

 

Clasa Silver a fost dominată de neozeelandezi. Kevin Archer a fost cel care a câștigat raliul, iar Norbert Levente-Jozsa a fost surpriza zilei a patra. Riderul din Odorheiul Secuiesc a fost cel mai rapid și la debutul său în Red Bull Romaniacs pleacă acasă cu locul doi. La cei 17 ani Norbert a menționat că va revenii în cel mai dificil raliu hard enduro din lume în 2017 și se va antrena pentru clasa Gold. Anul viitoare trebuie să ia o pauză având în vedere că va da bacalaureatul.

Podiumurile tuturor claselor

GOLD

1.      Jonny Walker (Marea Britanie, KTM)

2.      Graham Jarvis (Marea Britanie, Husqvarna)

3.      Alfredo Gomez Cantero (Spania, Husqvarna)

SILVER

1.      Kevin Archer  - Noua Zeelandă

2.      Norbert Levente Jozsa – România

3.      Dougy Herbert – Noua Zeelandă

 

BRONZE

1.      Tomer Shemesh – Israel

2.      Sven Heidemann – Germania

3.      Ziv Karmy – Israel

 

IRON

1.      Jaime Martinez Recasens – Spania

2.      Thomas Karawietz – Germania

3.      Sergio Catello - Spania

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Vizualizari: 1140

Adrian Stoinea

de Adrian Stoinea

Sport
Telefon:
0764 614 986

Comentarii

11 comentarii

Ineptii

Acum 10 ani

Singurul motiv pentru care aceasta manifestare idioata are loc in Romania e pentru ca doar la noi autoritatile de mediu sunt perfect de acord cu distrugerea care o presupune atare activitate. Sa nu-mi spuna nimeni ca dupa ce a trecut pe acolo toata gloata de motociclisti locul ramane la fel (atat dpdv sol/vegetatie, fauna, mediu natural). Unde sunt autoritatile de mediu ????
Raspunde

@1

Acum 10 ani

Asa este... Dar pana cand acesti cretini sunt majoritari...trebuie sa ii suportam....
Raspunde

@2

Acum 10 ani

De ce să-i suportăm pe nesimțiții de motocicliști??? Eu nu-i mai suport!!!
Raspunde

@.@

Acum 10 ani

O idee ar fi organizarea concursului in cariere mari sau medii deja distruse de activitati industriale sau de extractie. In nici un caz partial in oras, in jur, drumuri publice sau zone turistice. Aude cineva din aministratie?!?!?
Raspunde

un motociclist

Acum 10 ani

sa le mancati de sub burta la toti motociclisti,multi dintre ei cand nu se dau cu motocicletele lucreaza ca soferi profesionisti,avocati ,taximetristi,muncitori etc,foarte multi conduc masina,dar in primul rand sunt OAMENI cea ce nu se poate spune despre multi conducatori auto,nesimtit esti tu cu toata turma de asa zisi soferi care ,da peste biciclisti si pietoni,parcheaza pe trotuare,treceri de pietoni,piste de biciclisti,statii de autobuz etc,oriunde numai in parcare nu,ca numa asa poate sa il vada ceilalti cat e de idiot si nesimtit,probabil ca si tu 1,2 si 3 faci parte din aceasta categorie...
Raspunde

cineva

Acum 10 ani

nu uitati ca vin cam 1200 de persoane la acest raliu moto si daca cumpara fiecare cate un suc ajuta la economia acestui minunat oras, Red Bull Romaniacs pe langa alte evenimente majore din Sibiu au facut sa se vb in europa si in lume de Sibiu si Romania,din pacate nu ne putem lauda cu prea multe,paguba care o face raliul este infirma in comparatie cu dezastrul care il fac guvernanti de 25 de ani incoace...
Raspunde

@5

Acum 10 ani

Ai dovedit că riderii sunt niște brute inculte și ordinare. Bah, nu sunteți oameni civilizați (sau cel puțin cei ca tine). Un medic, avocat etc. nu ar fi avut vocabularul tău. Ți se pare normal ca o turmă de indivizi dubioși (eu nu-i pot numi oameni) să-mi ambaleze rablele lor murdare la ora 22, în fața locuinței??? Asta e civilizație??? Ți se pare normal ca aceeași turmă să distrugă zone întregi de vegetație, să modifice ecosisteme, să tulbure fauna pentru plăcerea lor cretină de a ambala niște motoare??? Asta e civilizație, educație, sport, spirit civic sau ce e??? Eu nu-mi dau seama. Ești atât de plin de spun că n-ai înțeles nimic: nu s-a legat (încă) nimeni de motocicliștii din trafic. Era vorba de practicanții de off-road prin dealurile patriei. Aaaa, vrei ceva despre motocicliștii de șosea??? Să învețe să respecte ei în primul rând pe toți participanții la trafic și după aceea mai discutăm. Lasă tu parcările și altele, că nu de asta e vorba. Sunt de acord că sunt conducători de motociclete civilizați și cu profesii onorabile. Din păcate, cei ca tine sunt mult mai mulți și produceți pagube mari. Știi cum se tratează speciile invazive și dăunătoare???
Raspunde

@6

Acum 10 ani

Nu stiam ca faima de oras turistic & istoric sta in Red Bull Romaniacs ! Oare istoria orasului, arhitectura originala, multiculturalitatea, pozitionarea geografica sunt ZERO?!? Chestii stiute & apreciate de turisti straini sau institutii europene, de romani prea putin din pacate. Evenimentul CCE 2007, fest. de teatru, medieval, jazz, moda, rock, tatuaje, MMA, etc sunt nimic in ploaie??? RBRomaniacs de cati ani se tine??? Pare rau dar restul aduc mult mai multi oameni/turisti si au vizibilitate mult mai mare internationala (unele) ca RBRomaniacs, care aduce cca 1200, adica riderii, staff-ul si inca cativa pasionati doar de asta ! Exact tampenii ca tine zicea si un francez, cica ne face reclama, pai daca Sb si sponsorii nu organizau asta aici, mai veneati? Cine face reclama cui defapt? Pare rau dar Sb-ul are mult mai multe importante, decat un \'\'gathering\'\' al unor \'\'hard-macho wannabe\'\'pe 2 roti, care si perturba traficul pe o artera principala centrala, transportul in comun, deranjeaza si anumiti localnici, posibil si turisti.
Raspunde

joseph

Acum 10 ani

Băi, mai terminați. Viața e frumoasă tocmai prin diversitate, m-aș sinucide instant dacă toți am veni de la serviciu la ora 16, ne-am uită cuminți la televizor până la 22, după care ne-am săruta consoartele pe frunte și ne-am culca liniștiți până dimineața când am lua-o de la capăt. Să facă domle, fiecare ce vrea, e frumos să vezi ce ființă complexă e omul și la ce performanțe ajunge. Cât despre grija excesivă pentru natură, relax, stricăm ecosisteme și dacă respirăm, dar sunt atât de mici încât nici nu realizăm, iar stricăciunile realizate de motocicliști nu-s chiar ireversibile și nici de structură. Sunt ele altele, Roșia Montană, despăduririle abuzive, microhidrocentrale, ponta...
Raspunde

niculae

Acum 10 ani

Ok -brute ne brute-Nu am nimic cu ei dar faptul ca \"ara\", rup cararile merg pe unde ii taie Casca, nu conteaza?!Sperie vanatul si pe unde a trecut un motor deja se face jgheab si curgt apele la vale.Cel mai bine ar terbui taxati.Sa plateasca taxa de zgomot de poluare.Organizatorii ar putea sa platesca o taxa mai mare la fondul de mediu .Sa respecte anumite trasee .Nu am nimic cu ei sa fie sanatosi, sunt sigur ca multi dintre ei sunt din toate categoriile-Ingineri, avocati, soferi chiar si Silvicultori ...
Raspunde

@10

Acum 10 ani

++1
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus