Joi,
20.11.2025
Parțial Noros
Acum
8°C

Interviu | Baron(ul)e Transfagarasanului: “Avem si in Italia un astfel de drum" | FOTO

Interviu | Baron(ul)e Transfagarasanului: “Avem si in Italia un astfel de drum

Fabio Barone este numele de care se leagă cea mai rapidă cursă de pe Transfăgărășan, pe porţiunea de 13 km dintre Cascada Bâlea și tunel, și de Clubul Ferrari Passione Rossa. Club căruia i-a dat naștere în 1999 și la care este președinte de aproape două decenii. În atâţia ani, italianul a “gustat” puţin din fiecare model de mașină: de la Maserati la Porsche și de la Porsche la Ferrari. Însă vorba conform căreia prima experienţă nu se uită niciodată pare să-i fi rămas și lui impregnată în suflet. Ferrari  A 348 TB este modelul care i-a produs cea mai pregnantă emoţie. “Când pleci cu un model nou, există întodeauna teamă, nu știi cum să o conduci, ești total ieșit din mână”, descrie trăirea care o face una aparte.

 

1

Foto: pagina de Facebook a președintelui Club Ferrari Passione Rossa

 

Încă de când era copil era pasionat de mașinile Ferrari. Sângele de “rossonero” îi curge prin vasul pasiunii, în timp ce pe piele are impregnat “calul ridicat în două picioare”, simbolul Ferrari.

Ieri, Fabio Barone a dus la capăt un proiect, plămădit cu meticulozitate de un an de zile: intrarea în “Cartea Recordurilor” pe Transfăgărășan. După o zi încărcată de emoţie, în care a scos 9 minute și 13 secunde, la bordul unui Ferrari 458 Italia, președintele Clubului Ferrari Passione Rossa vorbește însufleţit despre un eveniment încheiat cu “lacrime de gioia”.

 

2

Cursă gândită de aproape un an, încheiată cu succes / Foto: motori360.it

 

Reporter: Ce impresie v-a lăsat Transfăgărășanul, unul dintre cele mai frumoase drumuri din lume?

Fabio Barone: Am petrecut patru zile în România pentru a studia, în amănunt, Transfăgărășanul și am avut ocazia să descoper o ţară frumoasă, cu peisaje ce îţi fură privirea. Am avut marea bucurie să constat că, fără dar și poate, Transfăgărășanul este cel mai frumos și captivant drum din lume. Echipa mea a rămas cu gura căscată văzând acest drum, desprins parcă din nori.

Rep.: Cum a luat naștere acest proiect “Transfagarasan Speed World Record”?

F.B.: La proiect s-a lucrat mai bine de 10 luni. Am descoperit că pe Transfăgărăşan nu s-a înregistrat niciun record mondial de viteză şi am luat această decizie pentru a ajunge în Cartea Recordurilor.

 

3

578 CP au gonit pe “Drumul din nori” / Foto: motori360.it

 

Rep.: “Lacrime de gioaia” a fost prima reacţie imediat după ce aţi realizat cel mai bun timp: 9 minute și 13 secunde, după câteva încercări…

F.B.: Lacrimile au fost reacţia unei bucurii imense, greu de explicat în cuvinte. Au fost lacrimile unei experienţe grozave, pe care mi-aș dori să o mai retrăiesc. A fost incredibil, dar nu ne gândeam că o să avem un timp așa de bun. Sincer credeam că o să scoatem sub 12 minute. Dar am mers cu adevărat bine. Asfaltul a fost minunat. Am avut și un copilot care a fost cu adevărat priceput și concentrat, în același timp. Am dat totul. A mers totul foarte bine și vreau să-i mulţumesc echipei care m-a susţinut

Rep.: Se putea mai bine? Cât de mult contează mașina în astfel de evenimente?

F.B.: Mereu se poate mai bine. Recordurile sunt făcute să fie depășite. Cred că timpul se poate îmbunătăţi, însă doar atunci când drumul va deveni o pistă.

 

4

Alături de echipa care l-a ajut să-și îndeplinească un vis

 

Rep.: Există în Italia astfel de drumuri, precum Transfăgărășanul?

F.B.: Da. Există un drum asemănător. Mă refer la Il Passo dello Stelvio, care este aproape de calibrul Transfăgărășanului.

 

5

Il Passo dello Stelvio a fost scena unor lupte grele între infanteria austriacă și italiană, în Primul Război Mondial / Foto: trafoi.net

 

Rep.: Cu ce impresie aţi rămas din România?

F.B.: Aveţi o ţară frumoasă, aflată în curs de dezvoltare. Și am rămas surprinși să vedem cât de primitori sunt românii.

Rep.: În Italia, lumea este deschisă la închiderea traficului, pentru a se organiza diferite evenimente, precum “Transfagarasan Speed World Record”?

F.B.: Nu există în Italia astfel de probleme. Lumea este chiar bucuroasă să aibă ocazia să vadă, îndeaproape, cum “gonește” un Ferrari, cu sute de cai putere.

 

6

Foto: alba24.ro

 

Rep.: O ultimă întrebare. Am o curiozitate: un președinte la Ferrari a avut vreodată un accident în trafic?

Rep.: (zâmbește) Nu am avut niciodată un accident în trafic cu un Ferrari. Și sper că nu se va întâmpla asta vreodată.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Vizualizari: 481

Adrian Stoinea

de Adrian Stoinea

Sport
Telefon:
0764 614 986

Comentarii

3 comentarii

sibian

Acum 10 ani

...daca aveai in Italia,de ce ai mai venit pana aici?
Raspunde

@1

Acum 10 ani

Pentru ca acolo nu poate da tepe cum a dat pe aici...Un neserios,arogant si tepar.
Raspunde

@1

Acum 10 ani

Pentru ca acolo nu poate da tepe cum a dat pe aici...Un neserios,arogant si tepar.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus