Duminică,
17.08.2025
Ploi Moderate
Acum
21°C

GALERIE FOTO Cum arată autostrada fără asfalt. Săliște-Cunța se închide total

GALERIE FOTO Cum arată autostrada fără asfalt. Săliște-Cunța se închide total

Asfaltul a fost decopertat total în zona în care au apărut fisurile, între Săliște și Apoldu. Muncitorii iau acum pământul de dedesubt și îl cară într-o zon de depozitare. În locul pământului, despre care constructorul spune că este instabil, va fi adus alt pământ, susțin cei care lucrează pe tronson.

Totuși, Compania Națională de Drumuri afirmă în continuare că nu alunecările de teren sunt de vină pentru problemele din zonă. "Menționăm că, atât experţii tehnici din partea Antreprenorului, cât şi cei din partea Beneficiarului, au concluzionat faptul că apariţia şi evoluţia defectului (crăpătura) de la km 275+650 nu s-a cauzat unui fenomen de alunecare a terenului, ci unei tasări structurale pricinuită de execuţia necorespunzatoare a lucrărilor la corpul autostrăzii, în perioada 2012 - 2013", se arată în comunicatul CNADNR.

Pe perioada lucrărilor, circulația va fi deviată pe Drumul Național 1, considerat, înainte de deschiderea autostrăzii, unul dintre punctele negre ale traficului din România, cu cele mai multe accidente grave. Potrivit CNADNR, restricția totală a traficului rutier va fi instituită între Nodul rutier Sălişte (km 270+020) și Nodul rutier Cunţa (km 292+455).

Autostrada este în garanție, așa că obligația reparațiilor le revine italienilor de la Impregilo. Reprezentanții constructorului au refuzat însă, de fiecare dată, să facă declarații în legăturile cu lucrările de slabă calitate efectuate.

Alunecările, vizibile cu ochiul liber

Pe de altă parte, deși CNADNR susține că alunecările de teren nu au nicio leătură, soluțiile găsite de constructor pentru stabilizarea solului nu sunt dintre cele mai eficiente. În multe locuri se văd șanțuri adânci cauzate de alunecări. Pământul care o ia la vale a rupt gardurile de pe margine (foto).

Tronsonul Săliște-Cunța a fost deschis în luna noiembrie, chiar înainte de alegeri, cu toate că lucrările nu erau finalizate. Autostrada a avut nevoie, de atunci, permanent de reparații, după ce pe o porțiune de zeci de metri au apărut fisuri adânci în asfalt. Acum o săptămână, traficul a fost închis pe un sens de mers, însă nu a fost suficient. De luni, Compania de Drumuri închide autostrada total.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

9 comentarii

Proiectant

Acum 9 ani

Ma uit cu sila la aceste poze si aflu cu stupoare ca in loc de o fundatie de beton sau 50 de CM cel putin de pietris peste care se mai si pune niste fierbeton inainte de a se asfalta la noi e noroi sub asfalt....BAI CUM SA COSTE 1 MIL EURO / KM????PT CE MAMA DRAQ ATATIA BANI???
Raspunde

ionescu ciprian

Acum 9 ani

Cineva trebuie sa faca puscarie pentru acest tronson de autostrada !!! Si cand ne gandim ca a fost cel mai scump km de autostrada din Europa noi,cetatenii de rand ne punem fireasca intrebare:n-ar fi mai bine sa faca cu totii puscarie?Cipy.
Raspunde

@.@

Acum 9 ani

Am inteles, inlocuiesc ''pamantul instabil'' cu ''pamant stabil'' :))) Cate sute de mii de euro o sa bage in noul pamant? Adus din China??? Hmm....Scump pamantul, scump, dincolo era mai...stabil :)))
Raspunde

zerocratu

Acum 9 ani

ma, voi ati turnat 20 de cm de asfalt pe pamant si va mirati ca s-a ondulat? nu v-ati uitat niciodata, macar asa din masina, cum se fac autostrazile in vest? acolo unde se muta muntii si se aduce 1 metru de piatra si dup-aia beton si dup-aia cativa zeci de cm de asfalt.... si culmea, costa jumate din asfaltul vostru cu pamant.....
Raspunde

pasarica

Acum 9 ani

ineva trebuie sa faca puscarie pentru acest tronson de autostrada !!! Si cand ne gandim ca a fost cel mai scump km de autostrada din Europa noi,cetatenii de rand ne punem fireasca intrebare:n-ar fi mai bine sa faca cu totii puscarie?Cipy.
Raspunde

joseph

Acum 9 ani

Pai si nu intra nimeni la parnaie ani grei ,dupa asa un fiasco total ,dupa asa o bataie de joc de autostrada ,facuta si cu bani multi si de mantuiala de italienii jegosi+romanii corupti spagari ai lui poanta plagiatorul?...in China cred ca erau executati demult!
Raspunde

Zorro

Acum 9 ani

Puscaria este prea putin....confiscarea averilor personale din tara si din strainatate, daca au, si impuscati. Cine este capabil de asemenea jaf...sa se nasca, dar sa nu traiasca!
Raspunde

chris

Acum 9 ani

Te doare mintea!!! Pentru asta trebuia arestat de mult Ioan Rus, Ponta si bineinteles maimuta de la CNADR Narcis Neaga.. astia iara ne-au fac de ras in Europa! Nici nu vreau sa stiu cate accidente grave vor avea loc iara la Apoldu de Sus si Miercurea Sibiului ;((((
Raspunde

Sofer care nu are autostrada

Acum 9 ani

Pe aceasta portiune proiectul prevedea o fundatie de 5-8 m si cel putin 3 metri de piatra sparta sub carosabil(daca am citit corect) In schimb ce gasim? Noroi ,pamant si nisip. Si mai este de mirare ca se duce totul la vale? CNADNR a fortat pe italieni sa termine autostrada, sa fie cadou de alegeri pentru ponta. Dar si ei au gresit,nu trebuiau sa accepte santajul,si- au pierdut reputatia... Cel mai mare perdant insa este Romania, ca trebuie sa plateasca sa se refaca totul, si se prea poate, pe o alta ruta, unde nu ia pamantul la vale. Cine a facut proiectul? Cine l-a aprobat? Cine l-a supervizat? Cine a platit? Toti la zid!!!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus