A fost nevoie de demolarea a câtorva zeci de metri de autostradă din lotul construit între Săliște și Cunța de italienii de la Salini Impregilo SpA, deoarece la o adâncime cuprinsă între 8 și 10 metri sub ”linia roșie” a autostrăzii sunt infiltrări de apă. Apa s-a infiltrat și din cauza faptului că drenurile nu funcționează. „Constructorul a făcut o analiză a modului de lucru atât al drenurilor longitudinale, cât şi a măştilor drenante şi a constatat faptul că drenurile nu lucrează între ele, fiind necesară verificarea şi eventuala rectificare a acestora pentru funcţionalitate longitudinală“, se arată într-un raport al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, publicat parțial de România liberă. Aceeași sursă mai citează un raport independent, realizat de firma Rutexpert, raport ale căror concluzii indică faptul că nici modul de construire a terasamentului în zona respectivă (între km 59 și 60 al autostrăzii Orăștie – Sibiu, înaintea viaductului de la Aciliu, dinspre Sebeș) nu a respectat toate normativele obligatorii. În respectiva zonă terasamentul a fost construit de trei ori, zilele acestea având loc a treia demolare pentru refacerea problemelor (în primele două situații problemele au pornit de la alunecările de teren). Noile lucrări de refacerea a terasamentului ar trebui finalizate în cursul lunii noiembrie, termen care rămâne sub semnul întrebării.
Cine este vinovat?
Toate lucrările de refacere sunt efectuate pe cheltuiala italienilor de la Salini Impregilo SpA. Dar articolul publicat de România liberă readuce în discuție modul în care împart vina ”deschiderii electorale” cei de la CNADNR și italienii de la Impregilo SpA. Deși este evident interesul electoral al autorităților pentru ca autostrada să fi fost deschisă înainte de alegerile din 16 noiembrie - când premierul Victor Ponta candida pentru Președinție - trebuie amintit faptul că și constructorii italieni dădeau ”solide asigurări” că circulația se poate desfășura fără probleme. Și că lucrările rămase de executat vor fi efectuate în afara spațiului de circulație, pentru a nu afecta astfel traficul rutier. Circulația a fost deschisă fără ca procesul verbal la terminarea lucrărilor să fie semnat.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Companiei Naţionale , Victor Ponta , aciliu , Drumuri Naţionale , Salini Impregilo Sp , autostrada A1 inchisa , Pentru Sibiu
Vizualizari: 3167
Ultimele comentarii
Acum 4 ore
Periscop
Acum 5 ore
Excelent +1
Acum 5 ore
Bastiu
Acum 5 ore
Aci Duțu
Acum 6 ore
Emil