Dacă nu ai studii în domeniile IT, inginerie sau limbi străine e destul de greu să-ți găsești un loc de muncă. Spre exemplu, cei de la Marquardt caută în proporție de 80% candidați în domeniul ingineresc, tehnic și oferă și posturi entry-level adresate studenților, care ulterior pot fi încadrați ca specialiști.
35 de companii cu aproximativ 1.000 de locuri de muncă au fost prezente la cea de-a II-a ediție din acest an a Târgului de Cariere de la Sibiu. La standurile companiilor, specialiștii HR își așteptau candidații cu noile oferte de munca, cu pliante și bomboane, fiecare dintre aceștia încercând să-i atragă pe potențialii candidați.
De la internshipuri, la angajari part-time și full-time, aceștia au căutat candidații potriviți pentru funcții disponibile în companiile lor. Cu CV-urile în mână și îmbrăcați cât mai elegant, tinerii au trecut pe la standurile companiilor încă de la deschiderea târgului. Fie că au venit doar să tatoneze piața muncii, fie au venit deciși să-și găsească un loc de muncă, cei mai mulți dintre ei s-au arătat interesați de ofertele companiilor.
Cu CV-ul în mână am trecut și eu pe la câteva standuri, dar cu specializarea Jurnalism în dreptul facultății absolvite, șansele de izbândă nu au fost prea mari. Cu toate acestea dacă ai abilități bune de comunicare și limbile străine nu îți sunt chiar „străine” posturi disponibile sunt în departamentul de servicii clienți, consultant vânzări. „Acolo unde avem posturi pe limba română, dar și pe engleză, germană, italiană, spaniolă și olandeză”, spune Irina Brăban, specialist recrutare CSG România.
„Avem o plajă bogată de oportunități, undeva la 1.000, astfel încât printre joburile la mare căutare din IT și Soft, se mai caută și ospătari, recepționeri manageri de magazin, consilieri, opertori call-center”, spune Louisa Olar. Nu de puține ori, mulți dintre candidați se orientează spre alte domenii decât cele pe care le-au studiat. Cea mai mare tendință e în domeniul IT, acolo unde sunt candidați care doresc să se reprofileze, să meargă pe zona de testare și să înceapă de la zero, iar companiile le pun la dispoziție mai multe locuri disponibile. “Suntem interesați de IT-iști, vorbitori de engleză și preferabil și o a doua limbă, de circulație europeană: germană, franceză, spaniolă sau italiană”, afirmă Cristiana Bija, Marketing, PR&Internal Communication Specialist la compania Infosys BPO.
Kaufland: Oferta salarială? Mai mare decât salariul minim pe economie
Întrebați care este oferta salarială pe care o pot primi dacă mă angajaez în compania lor, reprezentanții acestora s-au ferit să ofere o sumă concretă, spunând că oferta lor financiară este mai mare decât salariul minim pe economie. „Oferta financiară este peste media pieței, iar fiecare coleg beneficiază de școlarizare inițială și programe de dezvoltare ulterioară, specifică poziției pe care o au”, spune Estera Anghelescu, manager dezvoltare personală Kaufland România.
Și cei de la Auchan promit un salariu peste venitul mediu, însă nu spun exact care este, aceștia venind cu locuri disponibile și pentru cei fără studii superioare, precum lucrător comercial, agent de pază și casieri. „Cei cu studii superioare pot începe ca lucrători și, în timp să se perfecționeze ca și șef de echipă, expert de echipă, manager de segment. Experiența nu e necesară, se vor forma pe parcurs. Programul este normal, de opt ore, iar în Sibiu avem peste 30 de locuri disponibile”, spune Elena Stancu, manager produse proaspete Auchan.
Voluntariatul face diferența între candidați
Internshipul poate fi pentru mulți o portiță spre o viitoare angajare, tocmai de aceea companiile oferă aceste stagii atât în țară, cât și în străinătate. Un alt aspect important care poate face diferența între candidați este practicarea voluntariatului, stagii de practică și orice alt fel de activități care să denote interes din parte tânărului. „Asta face diferența atunci când un angajator are pe masă două CV-uri. Ai doi candidați de la aceeași universitate, același domeniu vizat, același job, iar unul dintre ei are la bază voluntariat, stagii de practică sau orice altă activitate. Bineînțeles că va fi cooptat candidatul care are ceva experiență, pentru că contează foarte mult atitudinea și pasiunea pe care o are pentru domeniu, iar acest lucru se reflectă prin activitățile pe care le-a avut în decursul timpului”, susține Louisa Olar.
Numărul celor care vin la Târgul de Cariere se menține
Aproximativ 3.000 de candidați au fost la ediția din primăvară a târgului, iar acum peste 2.500 și-au încercat norocul. „Se vede o tendință de creștere a interesului candidaților de a veni la aceste târguri, chiar și pentru cei care nu vor să-și caute de azi pe mâine un job, dar poate vor să se intereseze de ofertele companiilor. E foarte important să fie informați”, adaugă Louisa Olar.
Persoanele care nu au reușit să ajungă la Târgul de Cariere și cele care nu au depus încă CV-ul pot aplica online pe site-ul www.targuldecariere.ro/sibiu.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Louisa Olar , Kaufland România , Târgul de cariere , IT-știi cei mai căutați , Cristiana Bija , Elena Stancu , Estera Anghelescu , Internal Communication Special , Irina Brăban
Vizualizari: 1633
Ultimele comentarii
Acum 6 ore
Aci Duțu
Acum 7 ore
John S
Acum 8 ore
Emil
Acum 9 ore
Nustiu
Acum 9 ore
Leonard