Marţi,
25.01.2022
Cer Senin
Acum
-16°C

D-ale parlamentarilor: Euro 2020, exproprieri, retrocedări și avioane

D-ale parlamentarilor: Euro 2020, exproprieri, retrocedări și avioane

Cu cele peste 300 de întrebări și interpelări, deputații de Sibiu din această legislatură depășesc orice record înregistrat în mandatele precedente. Aria de interes a parlamentarilor de Sibiu se întinde pe o plajă vastă, de la fotbal, autostradă, curse aeriene, retrocedări imobiliar, și asta dacă vorbim doar în ultimele luni.

Turcan: ce se întâmplă cu Euro 2020?

Deputatul PNL Raluca Turcan s-a interesat într-una din ultimele sale interpelări adresate miniștrilor care este situația lucrărilor de infrastructură în vederea găzduirii campionatului european de fotbal din 2020.

A vrut să afle dacă infrastructura e pregătită pentru acest eveniment. N-a aflat mare lucru. Și asta, pentru că secretarul de stat de la Ministerul Finanțelor s-a spălat repede pe mâini: ”nu e problema mea”. Așadar, la întrebarea dacă va fi capabilă România să finalizeze cei 280 de kilometri de autostradă rămași până la granița cu Ungaria, secretarul de stat din Ministerul Finanțelor, Attila Gyorgy răspunde: „considerăm necesar ca asupra aspectelor semnalate în această întrebare să se pronunțe Ministerul Transporturilor, având în vedere că din bugetul acestuia sunt finanțate obiectivele de investiții care fac obiectul întrebărilor„. O altă întrebare: ”se vor efectua lucrările necesare pentru suplimentarea locuriilor de parcare din jurul Arenei Naționale?”. Același secretar de stat pasează din nou. Ca la fotbal: ”În ceea ce privește această întrebare, considerăm necesar să se solicite punctul de vedere al Primăriei Municipiului București, având în vedere că aceasta este proprietara stadionului Arena Națională”.

Pușcaș și strada lată

Deputatul UNPR, ex-PPDD, Iacob Pușcaș, solicită la rândul său o informare de la CNADNR cu privire la oamenii care au fost expropriați pentru construcția autostrăzii Sibiu – Săliște. ”Vă solicit respectuos să-mi comunicați lista cu persoanele expropriate în vederea realizării tronsonului de autostradă dintre Săliște și Apoldul de Jos, în județul Sibiu, cât și suprafața deținută și suma plătită pentru fiecare”, cere Iacob Pușcaș.

Răspunsul a venit chiar din partea fostului ministru al Transporturilor, Iulian-Ghicel Matache. ”Listele cu exproprierile se găsesc pe site-ul CNADNR, www.cnadnr.ro, la secțiunea «transparență - exproprieri»”. Într-adevăr, acolo sunt toate datele cerute de deputat, însă printre sutele de nume prezente pe liste nu e niciunul sonor. Poate că deputatul UNPR vroia să i se confirme niște date. Sau poate s-a trezit întrebând.

TAROM: Nu merită un zbor Sibiu – București!

Aproape toți deputații de Sibiu au cerut în cor reintroducerea cursei interne, operate de TAROM, Sibiu – București. Așa cum au mai făcut-o și în alți ani, parlamentarii se plâng de legătura proastă pe care o au cu capitala. Nici de această dată răspunsul nu a fost încurajator. ”Pentru destinația Sibiu, în mod special, reamintim că au fost încercate inclusiv mai multe modele de operare de-a lungul timpului și cu toate acestea rezultatele au continuat să fie din ce în ce mai îngrijorătoare”, spune într-un răspuns ministrul Transporturilor, Ghiocel Matache. Statistica nu este deloc îmcurajatoare pentru un posibil zbor Sibiu – București. ”Gradul de încărcare a curselor în ultimii patru ani de operare (2009-2013) a fost cuprins între 36% în anul 2009 și 60% valoare maximă atinsă în anul 2010. Primele șase luni ale anului 2013 au evidențiat un grad de încărcare de numai 50%. Media de pasageri înregistrată în această perioadă a fost cuprinsă între 19 și maxim 29 de pasageri pe sens, iar venitul mediu nu a depășit valoarea de 59 USD/pasager, rezultând astfel o ineficiență majoră în operarea acestor curse, pierderile înregistrate fiind din ce în ce mai mari, pierderi pe care numai Compania TAROM trebuie să le suporte”, mai scrie în răspuns. În concluzie: ”revenirea pe această cursă este de dorit pentru pasagerii noștri, dar și pentru Compania TAROM și Aeroportul Sibiu deopotrivă, acest lucru nu se va putea face decât în cazul identificării unor soluții pentru o operare în condiții de eficiență”, a mai scris Ghiocel Matache, fostul ministru.

Ganț: Unde sunt retrocedările pentru Biserica Evanghelică?

Reprezentantul minorității germane în Camera Deputaților, Ovidiu Ganț îl chestionează într-una din ultimele sale interpelări pe președintele Autorității Naționale pentru Restituirea Poprietăților, George Băieșu de stadiul dosarelor de retrocedare depuse de Biserica Evanghelică CA. ”Procesul rde restituire a proprietăților trenează în mod nepermis de ani de zile”, semnalează Ovidiu Ganț. Deputatul FDGR a primit în răspuns două cifre. Și o mustrare. Cifrele sunt 561 – câte dosare au fost soluționate pentru Biserica Evanghelică și 572- câte se află în curs de finalizare. Mustrarea se referă la actele depuse de reprezentanții clericilor. ”finalizarea cererilor de retrocedare depinde pe de o parte de celeritatea cu care Biserica Evanghelică CA din România completează cu ânscrisuri dosarele aferente cererilor de retrocedare, și, pe de altă parte, de comunicarea de către unitățile deținătoare a unor informații complete și corecte referitoare la situațiile juridice actuale ale imobilelor solicitate”, se arată în răspunsul semnat de George Băeșu.

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus