Miercuri,
05.10.2022
Ceata
Acum
4°C

Infrastructura Sibiului, 2015. 38 de străzi modernizate, opt rămase pentru anul viitor

Infrastructura Sibiului, 2015. 38 de străzi modernizate, opt rămase pentru anul viitor

În 2015, administrația locală a gestionat mai bine de 40 de șantiere de modernizare sau reabilitare a infrastructurii rutiere a orașului, valoarea contractelor de lucrări semnate în cursul acestui an fiind de aproximativ 42 de milioane de lei. Sumele cresc dacă sunt luate în considerare și contractele de lucrări semnate în anii trecuți. “În 2015 am gestionat 42 de șantiere pe străzi, la care se adaugă lucrările de construcție a noului viaduct Mihai Kogălniceanu – Calea Șurii Mici, construcția noului pod peste Cibin și reparațiile capitale la viaductul Vasile Aaron. La sfârșitul anului am reușit să închidem marea majoritate a șantierelor, în lucru rămânând doar opt străzi, unele dintre acestea foarte aproape de finalizare”, arată Astrid Fodor, primarul interimar al Sibiului, într-un comunicat de presă. Potrivit listei întocmită de Primăria Sibiu, cele mai multe străzi au fost reabilitate în zonele Valea Aurie – Poplăcii și Hipodrom – Calea Dumbrăvii (câte opt la număr), urmate de cartierul Terezian, unde au fost modernizate cinci străzi.

Lista străzilor finalizate anul acesta, pe cartiere Sursa: comunicat Primăria Sibiu

Cartierul Lazaret – Oțelarilor, Macaralei, Cartierul Gușterița – Calea Gușteriței, Cartier Lupeni – Lamarque, Teliuc, Cugir Cartierul Terezian – Măgheranului, Traian Demetrescu, Timișoara, Kiev, Deva Cartierul Turnișor – Frunzei Zona Calea Șurii Mari – Gutuilor, Strugurilor, Bujorului Zona Gării – Ghețăriei Cartier Hipodrom – zona Calea Dumbrăvii – Piața Prahovei, Plugarilor, Mirăslău, Andrei Mureșanu, Aleea Buia, Aleea Geniștilor, Matei Milo, Intrarea Arieșului, Cartier Valea Aurie – Calea Poplăcii – Bobâlna, Colinei, Valea Aurie, Sibiel, Crinț, Iazului, Agârbiciu, Ioan Codru Drăgușanu Cartier Țiglari – Lungă, Daliei, Aleea Crăițelor, Gladiolelor, Zona industrială Vest – Lyon Centru – Avram Iancu

Opt străzi rămân în șantier, pentru anul viitor

Opt dintre șantierele aflate în lucru în cursul acestui an vor fi conservate până anul viitor, când este prevăzută finalizarea lucrărilor. Primăria dă asigurări că ”vor fi asigurate condiții de trafic”, dar roagă șoferii să respecte semnele de circulație. Străzile fără asfalt, dar cu strat de piatră spartă, sunt Ciocârliei, Doinei, Viile Sibiului (parțial) și Bujorului. Cu un prim strat de asfalt așternut sau în diferite stadii de ”șantier” au rămas străzile Oltețului, D.D. Roșca, Mirăslău și Lupeni. Vezi la finalul articolului stadiul de execuție al fiecărei străzi.

Cât s-a lucrat în anii trecuți?

Situația este ușor diferită de anii trecuți. Spre exemplu, în 2013, numărul străzilor pe care s-a intervenit cu ample lucrări a fost de 14, la care se adaugă alte 29 de șantiere deschise pentru repararea asfaltului și a trotuarelor. Pentru reparațiile din 2013, valoarea alocată din bugetul local a fost de 49,2 milioane de lei. Potrivit raportului de activitate al primarului Sibiului publicat pe 2014, valoarea proiectelor de infrastructură aflate în derulare a fost de aproximativ 96,5 milioane de lei, sumă în care intră, însă, și o parte din proiectele finalizate anul acesta, precum viaductul Mihail Kogălniceanu – cea mai mare investiție publică locală din ultimii 25 de ani. 55 de străzi au fost în lucru în 2014, alături de care se construia viaductul M. Kogălniceanu, podul de la piața Cibin și viaductul din Vasile Aaron.

Stadiul lucrărilor pe cele opt străzi rămase în lucru Sursa: comunicat Primăria Sibiu

Strada Oltețului – primul strat de asfalt a fost turnat pe carosabil și parțial pe trotuare; gurile de canal sunt înălțate la cotă pentru turnarea ultimul strat de asfalt; această ultimă lucrare se va realiza anul acesta, dacă permit condițiile meteo, sau în primăvara anului viitor.

Strada Ciocârliei – va rămâne la nivel de piatră spartă peste iarnă; gurile de canal nu sunt ridicate și astfel se poate circula

Strada D.D. Roșca – s-a turnat primul strat de asfalt; ultimul strat de asfalt se va turna anul viitor

Strada Doinei – este în prezent la nivel de piatră spartă, gurile de canal nu sunt ridicate și astfel riveranii pot circula

Strada Viile Sibiului – pe un tronson s-a turnat primul strat de asfalt, celălalt fiind la nivel de piatră spartă; circulația se poate desfășura, dar în regim de șantier

Strada Bujorului – va rămâne peste iarnă la nivel de piatră spartă, dar circulația se poate desfășura în condiții de șantier

Strada Mirăslău – pe tronsonul dintre bulevardul Vasile Milea și strada Hipodromului s-a turnat primul strat asfaltic, iar pe trotuare s-a turnat beton; pe tronsonul dintre strada Hipodromului și strada Dorului s-a finalizat introducerea canalizării, urmând ca reparațiile la carosabil să se execute anul viitor.

Strada Lupeni – a rămas la stadiu de șantier după modernizarea rețelelor de apă, canal și gaz. Lucrările de modernizare a carosabilului și a trotuarelor vor începe în primăvara anului viitor.

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

8 comentarii

Ionel

Acum 6 ani

De asfaltat s-au asfaltat...da a verificat cineva pe ce s-a dat banii? Pe frunzei sunt doua sensuri unde nu incap doua masini in paralel fara sa mergi si pe trotuar. Trotuarul e asa de ingust incat nu poti sa mergi cu carucior pt gemeni. Lux. BRAVO FODOR
Raspunde

Etra

Acum 6 ani

Romania lucrului bine facut, nu stiai ?
Raspunde

M

Acum 6 ani

Cartierul Ștrand ? e total ignorat... Si cand reparați bvd V.Milea...e plin de canale neaduse la nivel si denivelari de la săpături pt utilități la modernizarea str.laturalnice,dar neaduse la nivel cum trebuie
Raspunde

@.@

Acum 6 ani

Cum sa fie ignorat? Pai recent s-au pus patru semne, 2 de sens unic, 2 de interzis, pe Garlei si Iosif Velceanu. Mega investitie si infrastructura asa ceva, crapa New York-ul de ciuda ! Si acum circa o saptamana pe Strandului, in dreptul blocurilor 12-16, vis a vis (partea cu case si SIMAR, s-a asfaltat trotuarul, pe vreme de -3 si ceata :) Trotuar facut varza acum 3 ani ! Primaria Sb exceleaza in competenta ! Mai sta si pe claie de bani, dar deh, din aia nu poti face business-ul.
Raspunde

v radu

Acum 6 ani

Calitatea lasa de dorit dar cel mai mare of este ridicarea gunoaielor de la blocuri pe str. Aleea Genistilor sint zile cind nu poti trece de gunoaie .
Raspunde

gigel

Acum 6 ani

pe Transilvaniei, unde s-a prabusit asfaltul acum ceva timp tot plombeaza carosabilul si porcaria de adaos se desprinde infiecare saptamana. MADE BY COMTRAM and approved by FODOR ! Daca am ajuns sa platim pt intretinere drumuri unui puscarias (carabulea) .. perfect! .... cu putina aroma de lux ! ....
Raspunde

angela

Acum 6 ani

In Hipodrom, pe aleile dintre blocuri, incepand cu blocul 17 de pe Mihai Viteazu si pana pe str. Biruintei este dezastru. Au lucrat cei de la Sinecon acum aproape 2 ani, la retelele de apa si canalizare si au stricat trotuare, parcare, zona verde, tot. Nu a reparat nimeni. Cand ploua nu ai pe unde sa mergi, apa ajunge pana la genunchi. Cine trebuie sa repare si cand? Politia locala, Primaria ce fac? Nu ai trotuar pe unde sa mergi, trebuie sa mergi pe carosabil. Chiar nu va intereseaza?
Raspunde

sibian

Acum 6 ani

Sper ca in 2016 Primaria Sibiu sa investeasca si in alte domenii decat in drumuri.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus