Sâmbătă,
25.10.2025
Cer Senin
Acum
9°C

Drumul Boița – Tălmaciu – Veștem lărgit la trei și patru benzi

Drumul Boița – Tălmaciu – Veștem lărgit la trei și patru benzi

Cu un proiect al autostrăzii Sibiu - Pitești tot mai îndepărtat, Compania națională de drumuri va încerca să mai cârpească traficul la ieșirea de pe Valea Oltului lărgind, pe unde se poate, șoseaua.

Începutul anului trecut echivala cu demararea unui proiect prin care Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România încerca să mai amelioreze situația traficului pe DN7 (Valea Oltului). De la Lazaret înspre Boița au început lucrări de consolidare a malului drept al Oltului, iar ”acolo unde s-a putut” zona carosabilă a fost lărgită pentru amenajarea unei a treia benzi de circulație. Anul acesta, proiectul continuă de la Boița la Veștem. Iar potrivit proiectului prezentat de reprezentanții CNADNR pentru obținerea acordului de mediu, pe cei 11 km ai DN7 în discuție, drumul va fi lărgit pe o lungime cumulată de 7,55 de km.

Cele trei tronsoane

După cum a fost prezentat proiectul autorităților de mediu, lucrările sunt împărțite pe trei tronsoane. Primul începe cu aproximativ 100 de metri înainte de ieșirea din localitatea Boița (înspre Sibiu). De aici și până la intersecția cu DJ105G, drumul va fi lărgit de la două, la patru benzi pe sens. Pe ultimii 600 de metri ai acestui prim tronson ”sensurile de mers se propun a fi decalate, limitându-se astfel foarte mult condițiile de producere a accidentelor grave”, se arată în documentația depusă de CNADNR. Lungimea acestui prim tronson este de 2,94 km. Cel de-al doilea tronson tranzitează orașul Tălmaciu. Pe acest tronson nu se va întâmpla nimic din punct de vedere al modificării traficului ”din considerente tehnico-economice, dar și de impact social și al mediului”. Nici măcar de semafoare sau sens giratoriu la intersecția unde au suferit de pe urma accidentelor rutiere numeroși locuitori ai orașului Tălmaciu. În fine, lucrările pe cel de-al treilea tronson din proiectul celor de la CNADNR presupun lărgirea drumului existent de la două la trei benzi. Cea de-a treia bandă are rolul de degajare a traficului greu și va fi folosită alternativ pe cele două sensuri de mers. Prima dată cea de-a treia bandă va fi folosită pentru sensul de mers dinspre Tălmaciu către Sibiu. Va fi amenajată pe o porțiune de un kilometru pentru ”degajarea traficului greu, acumulat datorită restricțiilor de viteză din orașul Tălmaciu”. Tot aproape un kilometru (km 257+870 – km 258+800)) va avea cea de-a treia bandă amenajată și pe celălalt sens de mers (înspre Tălmaciu). ”Acest sector de lărgire are ca scop degajarea traficului greu, acumulat datorită condițiilor de trafic din intersecția giratorie dintre DN1 și DN7, de la Veștem. Din considerente tehnico-economice, acest tronson se termină înainte de pasajul de cale ferată”, mai arată reprezentanții CNADNR.

boita vestem

În loc de autostradă: ceva parapete metalici și din beton

”Cârpeala” condițiilor de trafic pe DN7, tronsonul dintre Boița și Veștem, a fost inițiată de autoritățile de la București în vara anului trecut, când au alocat suma de 129.000 de lei, fără TVA, societății Egis România, pentru întocmirea unui studiu de fezabilitate. În urma acestui studiu a rezultat că pe porțiunea în discuție, în afara lărgirii carosabilului vor mai fi efectuate lucrări de amplasare de parapete metalice în zona podețelor, în curbe și la ramblee mai mari de doi metri. În zonele unde siguranța circulației cere acest lucru, sensurile de mers vor fi despărțite de parapete din beton. Începerea lucrărilor ar putea avea loc în cursul acestui an. An 2016 în care, potrivit angajamentelor ferme (inclusiv contractuale) ale CNADNR, pe același sector Boița – Veștem ar fi trebuit demarate cel puțin procedurile de achiziție a lucrărilor pentru construirea unui tronson din autostrada Sibiu – Pitești. Doar că elaborarea studiului de fezabilitate (care ar fi trebuit finalizat de anul trecut pentru Boița - Veștem) înregistrează întârzieri și chiar mari probleme de realizare. O comisie de experți independenți angajată de Comisia Europeană arată că lucrul la SF-ul pentru toată autostrada Sibiu – Pitești este cam ”de mântuială”, în traducere liberă.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

5 comentarii

M

Acum 9 ani

In campania electorală se promit multe,care de cele mai multe ori nu au legătura cu realitatea...stați sa vedeți,in curând cate se vor promite la nivelul județului,la primarii si CJ ,deși, cu putine excepții ,nu S-a făcut absolut nimic de 4 ani,dar.....ce sa vezi....din 2016 pana in 2020 vor "muta" munții.....iarăși,ca in fiecare campanie electorală........marș mincinoșilor
Raspunde

un sibian

Acum 9 ani

absolut inutil!!!! AUTOSTRADA SIBIU - CURTEA DE ARGES - PITESTI!!! cu banii necesari investiitillor in largirea drumului se mai face un studiu de fezabilitate, un studiu geologic, orice pentru autostrada, poate cu un pic de noroc si o bucata din tronsonul Sibiu-Boita!!! ce utilitate o sa aibe acest drum peste 4-5 ani, cand e trambitata deschidera autostrazii!! ZERO BARAT!!! UNDE SE DUC BANII ASTIA?? DE UNDE VIN??? DIN BUZUNARELE NOASTRE, ALE FRAIERILORI, CONTRIBUABILI LA BUGETUL STATULUI!!! Banii pt autostrada vin in proportie de 90% de la mUE, trebuie doar vointa!!
Raspunde

un sibian

Acum 9 ani

la fel de inutile au fost si investitiile pentru largirea drumului la 3 benzi pe malul Oltului!! daca banii cheltuiti ar fi fost folositi pentru autostrada, pentru fiecare leu cheltuit de statul roman primeam inca 9 lei de la UE!! de ce nu s-au folosit banii aia pentru autostrada??? Daca statul ar fi cheltuit 10 milioane de euro din bugetul propriu pentru autostrada (in locul la extinderile alea inutile), ar fi primit inca 90 de milioane de la UE!! > in total 100 de milioane de EURO!! cu banii aia tot ar fi avansat cu mult procedurile pentru autostrada SIBIU - CURTEA DE ARGES - PITESTI !!!
Raspunde

Chris

Acum 9 ani

Frectie la piciorul de lemn. Daca totusi trebuie sifonati banii aceia, pentru a ne alege si noi cu macar ceva , trebuie NEAPARAT INTERZIS TIRURILOR SA SE DEPASEASCA INTRE ELE pe rahatul ala de un kilometru lungime.
Raspunde

florin

Acum 9 ani

uraaaaa ! 3 benzi, acum asteptam cu nerabdare limitele de viteza de 40km/h si militienii cu radarele ascunsi boscheti
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus