Cu un proiect al autostrăzii Sibiu - Pitești tot mai îndepărtat, Compania națională de drumuri va încerca să mai cârpească traficul la ieșirea de pe Valea Oltului lărgind, pe unde se poate, șoseaua.
Începutul anului trecut echivala cu demararea unui proiect prin care Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România încerca să mai amelioreze situația traficului pe DN7 (Valea Oltului). De la Lazaret înspre Boița au început lucrări de consolidare a malului drept al Oltului, iar ”acolo unde s-a putut” zona carosabilă a fost lărgită pentru amenajarea unei a treia benzi de circulație. Anul acesta, proiectul continuă de la Boița la Veștem. Iar potrivit proiectului prezentat de reprezentanții CNADNR pentru obținerea acordului de mediu, pe cei 11 km ai DN7 în discuție, drumul va fi lărgit pe o lungime cumulată de 7,55 de km.
Cele trei tronsoane
După cum a fost prezentat proiectul autorităților de mediu, lucrările sunt împărțite pe trei tronsoane. Primul începe cu aproximativ 100 de metri înainte de ieșirea din localitatea Boița (înspre Sibiu). De aici și până la intersecția cu DJ105G, drumul va fi lărgit de la două, la patru benzi pe sens. Pe ultimii 600 de metri ai acestui prim tronson ”sensurile de mers se propun a fi decalate, limitându-se astfel foarte mult condițiile de producere a accidentelor grave”, se arată în documentația depusă de CNADNR. Lungimea acestui prim tronson este de 2,94 km. Cel de-al doilea tronson tranzitează orașul Tălmaciu. Pe acest tronson nu se va întâmpla nimic din punct de vedere al modificării traficului ”din considerente tehnico-economice, dar și de impact social și al mediului”. Nici măcar de semafoare sau sens giratoriu la intersecția unde au suferit de pe urma accidentelor rutiere numeroși locuitori ai orașului Tălmaciu. În fine, lucrările pe cel de-al treilea tronson din proiectul celor de la CNADNR presupun lărgirea drumului existent de la două la trei benzi. Cea de-a treia bandă are rolul de degajare a traficului greu și va fi folosită alternativ pe cele două sensuri de mers. Prima dată cea de-a treia bandă va fi folosită pentru sensul de mers dinspre Tălmaciu către Sibiu. Va fi amenajată pe o porțiune de un kilometru pentru ”degajarea traficului greu, acumulat datorită restricțiilor de viteză din orașul Tălmaciu”. Tot aproape un kilometru (km 257+870 – km 258+800)) va avea cea de-a treia bandă amenajată și pe celălalt sens de mers (înspre Tălmaciu). ”Acest sector de lărgire are ca scop degajarea traficului greu, acumulat datorită condițiilor de trafic din intersecția giratorie dintre DN1 și DN7, de la Veștem. Din considerente tehnico-economice, acest tronson se termină înainte de pasajul de cale ferată”, mai arată reprezentanții CNADNR.

În loc de autostradă: ceva parapete metalici și din beton
”Cârpeala” condițiilor de trafic pe DN7, tronsonul dintre Boița și Veștem, a fost inițiată de autoritățile de la București în vara anului trecut, când au alocat suma de 129.000 de lei, fără TVA, societății Egis România, pentru întocmirea unui studiu de fezabilitate. În urma acestui studiu a rezultat că pe porțiunea în discuție, în afara lărgirii carosabilului vor mai fi efectuate lucrări de amplasare de parapete metalice în zona podețelor, în curbe și la ramblee mai mari de doi metri. În zonele unde siguranța circulației cere acest lucru, sensurile de mers vor fi despărțite de parapete din beton. Începerea lucrărilor ar putea avea loc în cursul acestui an. An 2016 în care, potrivit angajamentelor ferme (inclusiv contractuale) ale CNADNR, pe același sector Boița – Veștem ar fi trebuit demarate cel puțin procedurile de achiziție a lucrărilor pentru construirea unui tronson din autostrada Sibiu – Pitești. Doar că elaborarea studiului de fezabilitate (care ar fi trebuit finalizat de anul trecut pentru Boița - Veștem) înregistrează întârzieri și chiar mari probleme de realizare. O comisie de experți independenți angajată de Comisia Europeană arată că lucrul la SF-ul pentru toată autostrada Sibiu – Pitești este cam ”de mântuială”, în traducere liberă.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Compania Naţională , valea oltului , DN1 , Drumuri Naţionale , Comisia Europeană , lărgirea drumului , Pentru Sibiu , Egis România
Vizualizari: 4706


Ultimele comentarii
Acum 1 oră
@Ron
Acum 1 oră
Ripti
Acum 1 oră
Boldijar ironim ioan
Acum 1 oră
Anonim
Acum 1 oră
Maria