Dacă pe anteriorul exercițiu financiar european, Primăria Sibiu a accesat fonduri europene în special pentru îmbunătățirea infrastructurii rutiere necesară mașinilor, cele 190 de milioane de euro disponibile până în 2023 pentru Sibiu și celelalte cinci reședințe de județ din Centru sunt alocate soluțiilor care vor duce la diminuarea traficului auto. ”Diminuarea traficului auto, mărirea spațiilor verzi, mai multe trotuare și piste de biciclete mai mari pentru plăcerea de a te plimba sau a petrece timpul în zonele atrăgătoare oferite de oraș, nu doar în week-end, ci și în cursul săptămânii, reprezintă viitorul orașelor din Regiunea Centru”, informează reprezentanții Agenției de Dezvoltare Regională Centru.
Târgu Mureș e înaintea Sibiului
Cele 190 de milioane de euro sunt puse la dispoziția Sibiului și a celorlalte șase reședințe (Alba Iulia, Brașov, Târgu Mureș, Miercurea Ciuc și Sfântu Gheorghe) din Regiunea Centru prin intermediul Programului Operațional Regional 2014 – 2020 (bugetul fiind disponibil până în 2023). Dar pentru ca acești bani să fie accesați, administrațiile locale trebuie să realizeze studii în urma cărora să adopte un Plan de mobilitate urbană. În timp ce administrația din Târgu Mureș a anunțat că acest plan este deja schițat (iar la Mediaș, de exemplu, a fost adoptat încă din vara anului trecut), cel de la Sibiu urmează a fi realizat din cei 250.000 de euro pe care BERD-ul i-a ”donat” orașului în decembrie anul trecut. Reprezentanții Sibiului, alături de celelalte administrații din Regiunea Centru, au fost invitați recent la o serie de discuții pe tema acestor planuri necesare pentru accesarea de fonduri. Jan Gehl, expert internațional în dezvoltare urbană, a recomandat în cadrul acestor discuții ca planurile urbanistice să se concentreze pe mobilitatea oamenilor, nu a autovehiculelor. ”Această abordare ar încuraja locuitorii să circule cât mai mult pe jos sau cu bicicleta și cât mai puțin cu autoturismul personal, iar orașele se vor adapta oamenilor, nu mașinilor”, rezumă reprezentanții ADR Centru mesajul expertului internațional.
Prin POR-ul trecut (2007 - 2013), Sibiul a accesat aproximativ 15 milioane de euro pe care le-a investit în special în reabilitarea de străzi: Turnului, Ocnei, Faurului, 9 Mai, viaductul Mihail Kogălniceanu, Calea Gușteriței, Măgheranului, Macaralei, Oțelarilor și Cuptorului. Restul de bani au fost investiți în extinderea unei școli (cea cu numărul 13) și modernizarea centrului pentru copiii cu handicap de pe Aleea Streiu.Trenul urban?
Banii europeni sunt eligibili mai ales pentru ”adoptarea unor soluţii inovative de transport curat şi eficient energetic, care să diminueze impactul nociv asupra mediului înconjurător. Sistemele de mobilitate urbană durabile, cu un impact redus asupra mediului, sunt vitale pentru creșterea calității vieții cetățenilor”, arată reprezentanții ADR Centru. Iar Sibiul este orașul unde reprezentanții societății civile au prezentat în mai multe rânduri studii extrem de aprofundate pe tema implementării unui mijloc de transport de genul trenului urban, care să utilizeze liniile de cale ferată industriale din oraș.
Citește și
http://www.turnulsfatului.ro/2016/02/21/tramvaiul-fara-fir-sibiu-ar-scoate-din-trafic-1-500-de-masini-la-fiecare-24-de-ore/
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Regiunea Centru , Aleea Streiu , Sfântu Gheorghe , Alba Iulia , Primăria Sibiu , Târgu Mureș , Miercurea Ciuc , Iar Sibiul , Fonduri Europene , Mihail Kogălniceanu , Dezvoltare Regională Centru , Jan Gehl , Reprezentanţii Sibiului , Calea Guşteriţei
Vizualizari: 3665
Ultimele comentarii
Acum 2 ore
Verzii?
Acum 2 ore
Un român
Acum 2 ore
Xman
Acum 2 ore
Q
Acum 3 ore
Till Eulenspiegel