Joi,
28.03.2024
Partial Noros
Acum
14°C

Au început lucrările de refacere a autostrăzii demolate la Aciliu. Redeschiderea circulației nu are termen | Foto

Au început lucrările de refacere a autostrăzii demolate la Aciliu. Redeschiderea circulației nu are termen | Foto

Două excavatoare, un buldozer și câteva basculante au început – de joi - să mute pământ din groapa de 200 de metri lăsată de italienii de la Salini - Impregilo Spa în lotul III al autostrăzii Orăștie – Sibiu.

Lucrările sunt executate în regie proprie de către Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, iar joi a venit și ministrul Transporturilor, Dan Costescu, să viziteze șantierul. ”Lucrările au termen de finalizare septembrie și costă aproximativ 70 de milioane de lei”, a declarat Costescu. În paralel cu refacerea porțiunii de 200 de metri de terasament demolat de italieni în septembrie 2015 (pentru refacerea unei fisuri apărută imediat după deschiderea circulației, în noiembrie 2014), muncitorii CNADNR vor lucra și la refacerea unor alte fisuri de pe traseul de 22,11 km al lotului de autostradă cuprins între Săliște și Cunța (jud. Alba).

autostrada costescu 1

Iar cum în derulare este și o expertiză asupra acestui lot de autostradă (cu termen de predare decembrie 2016), finalizarea lucrărilor la cei 200 de metri demolați nu înseamnă automat și redeschiderea circulației. ”Noi dorim să deschidem circulația, dar depinde și de rezultatul expertizei”, a mai declarat Costescu.

”Rămâne de văzut ce se întâmplă pe toți cei 22 de km. Finalul contractului nu îl putem accelera dacă vrem să nu ne batem joc. Deschiderea acestui tronson nu înseamnă deschiderea circulației. Putem să avem o surpriză, să găsim la alt kilometru alte probleme și atunci degeaba avem acest punct rezolvat”, Dan Costescu, ministrul Transporturilor
Valori imense

Cele 70 de milioane de lei anunțate de Costescu drept valoare a lucrărilor includ, din informațiile furnizate pe șantier, refacerea celor 200 de metri de autostradă demolată, intervențiile pentru stabilizarea taluzurilor imensului debleu de la Aciliu, reabilitarea unei părți a drenajelor de pe autostradă și intervențiile parțiale asupra celorlalte fisuri din autostradă. Banii necesari acestor lucrări sunt acoperiți de scrisorile de garanție ale Salini Impregilo Spa, care au o valoare cumulată de aproximativ 90 de milioane de lei.

autostrada costescu 4

Că sumele necesare pentru finalizarea tuturor lucrărilor de pe lotul III al autostrăzii sunt mult mai mari poate fi dedus din faptul că lucrări pe care italienii nici nu le-au mai început (amenajarea spațiilor de servicii sau stabilizarea dealului din apropierea nodului rutier de la Apoldu de Jos) nici nu sunt luate în calcul, deocamdată, de către echipele de muncitori de la CNADNR. Valoarea inițială a contractului pentru construirea celor 22,11 km de autostradă a fost de 604,7 milioane de lei.

”Valorile vor fi susținute din resursele Companiei și din scrisorile de garanție ale constructorului care a «ratat» această zonă. Acestea sunt în valoare de 90 de milioane de lei. În acest moment, suntem cu estimarea valorii lucrărilor necesare la 70 și ceva de milioane de lei, deci sub valoarea scrisorilor de garanție. Vom vedea ce mai apare suplimentar pe restul”, Dan Costescu, ministrul Transporturilor
Paștile opresc, deocamdată, șantierul

Lucrările demarate în grabă o dată cu vizita ministrului Transporturilor vor fi întrerupte, de sâmbătă. Șantierul va fi redeschis de miercuri, pentru început programul de lucru fiind de 12 ore pe zi. Vor lucra aproximativ 30 de muncitori, dar în perioadele de vârf se va ajunge până la aproape 50 de constructori pe șantier, a anunțat ministrul.

autostrada refacere 3Este posibil ca, în funcție de rezultatele expertizei executată asupra autostrăzii, în cadrul proiectului să fie angajate și alte companii, alături de muncitorii CNADNR. ”Aici (în zona unde a fost demolată autpstrada) se aplică tehnologia cea mai simplă, pentru că s-a apelat la demolare. Nu același lucru nu-l dorim și în celelalte puncte, caz în care s-ar putea să avem nevoie de tehnologii mai sofisticate. În acest caz apelăm și la colaborarea altor companii care dețin acele tehnologii și care le pot implementa”, a anunțat ministrul Transporturilor.

Lucru ”în mai multe puncte”

Potrivit șefului de proiect, Octavian Bârsa, echipele de muncitori veniți de la regionalele Brașov și Cluj ale CNADNR vor lucra în paralel în mai multe locuri. ”Soluția pe care o aplicăm mai întâi (în zona unde este demolată autostrada – n.r.) este îmbunătățirea terenului de fundare, căci aici au fost probleme. Ulterior, corpul drumului se va construi conform soluției inițiale avizată în proiectul tehnic. Soluțiile de remediere a defecțiunilor de pe autostradă vor fi diferite. Una este fisura care se propagă doar în adâncimea straturilor asfaltice, alta este o crăpătură care depinde până unde ajunge”, a declarat șeful de proiect. Potrivit lui, echipele CNADNR vor interveni în zilele următoare și pentru stabilizarea debleului de la Aciliu, unde în lipsa unui sistem de drenare funcțional, valuri de pământ au început să se apropie de autostradă. ”Nu putem să dăm în circulație această autostradă fără să avem cea mai mică protecție. În paralel cu lucrările de la acest kilometru se vor desfășura lucrări de consolidare a acestor taluzuri, pe care le-ați văzut că alunecă”.

autostrada refacere autostrada refacere 3 autostrada refacere 2 autostrada refacere 1 autostrada defectiuni autostrada defectiuni 4 autostrada defectiuni 3 autostrada defectiuni 2 autostrada costescu 3 autostrada costescu 2

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

17 comentarii

un sibian

Acum 7 ani

cu doua excavatoare si un buldozer SIGUR termina in septembrie...2020! incompetent, ignoranti si neajutorati!!!
Raspunde

ra

Acum 7 ani

O firma poate realiza aceasta lucrare in max 30 de zile. Interes National maxim. Rus de evenimente pe dn 0. Astia sun politicienii votati de nii
Raspunde

Forest Gump

Acum 7 ani

Mergeti maine si vedeti ca nu mai lucreaza nimeni.. Cei care lucrau azi au fost adusi doar pentru vizita ministrului si pentru camerele de filmat...
Raspunde

bormasina

Acum 7 ani

de ce nu se devisa trafic pe sensu celalant ,ca tot e mai usor delict sa tot ocolesti prin sate ,asa se face peste tot,vine vara ,incompetenti nu le pasa la nime de oameni simpli
Raspunde

Vasile V. Vasile

Acum 7 ani

Du-te mă și dă-ți cu tesla peste... dește. Pe unde să ”devisese” (sau e mai corect deviseze, că io încă nu știu să conjug verbu' ăsta) mă traficu' dacă au ras autostrada pe toată lățimea? Poate pe la mă-ta prin bătătură...
Raspunde

X

Acum 7 ani

Sunt rupte ambele sensuri: vezi atâtea poze! Se putea face într adevăr pe rând! Se rupea sensul cu crăpătura și pe urma celălalt. Dar suntem toți specialiști. Mai bine tac din gura☺
Raspunde

Vasile V. Vasile

Acum 7 ani

Mai bine taci...
Raspunde

un sibian

Acum 7 ani

un mare pacalici ministrul asta!!! mare mare!!!
Raspunde

gabi

Acum 7 ani

Ma umfla rasul. Auzi ca lucrare in regie proprie. CINE? CNADNR? GLUMITI, ASTIA NU SUNT IN STARE SA INTRETINA DRUMURILE NATIONALE. SA DECOLMATEZE SANTURILE SI SA TUNDA BALARIILE DE PE MARGINEA DRUMULUI. EXEMPLU DN 7 DN 14 DN 14 B, DARAMITE SA CONSTRUIASCA AUTOSTRADA. VISE. TOCMAI OBSERVAM CA AUTOSTRADA ASTA NU VA FI GATA NICI ANUL ASTA SI PUN PARIU CU VOI CA PESTE CATEVA LUNI CNADNR VA APELA LA O FIRMA SA TERMINE LUCRAREA SI RESTUL DEFICIENTELOR. SUNTEM O TARA DE NEBUNI CU OAMENI NEBUNI. NIMIC NU SUNTEM IN STARE SA FACEM. MI-E SCARBA DE TOT. AM INCERCAT SI CU TEHNOCRATI SI NICI O SCHIMBARE.
Raspunde

ro

Acum 7 ani

care ''tehnocrati'' ? ca doar nu i-am ales eu sau tu ...sau toti ... totul este un joc murdar ...ca doar nu or fi asasinat un presedinte in mijlocul Craciunului cu mesajul : avis pentru toti care se baga in treburile mafiei noastre sa fie clar ce puteti pati cand vrem noi .... asa si cu autostrazile si nu numai ...cam tot in acesta tara , cand vrem noi le construim , le demolam , le refacem cand vrem cum vrem , ca doar voi nu aveti reprezentanti in guvern , presedintie, CNADNR , justitie samd ... Concluzie : tara este o colonie , condusa de sclavii papusarilor....nici macar nu sunt tradatori ei fiind de alta etnie Iliescu tigan , Basescu evereu samd
Raspunde

dt1961

Acum 7 ani

Bai dar sunteti culmea culmilor si fara vindecare voi reporterii lui peste. Unde dreaqu vedeti voi atatea autostrazi peste tot? In Romania in anul de gratie 2016 din sec XXI inca nu exista nici o autostrada ci doar segmente de autostrada. Cand va fi vreodata definitivata autostrada A1 care ar trebui sa faca legatura intre capitala si granita de vest a tarii puteti scrie „...inchis un tronson de 22 km din autostrada A1....etc, dar sa tot scrii toata ziua de autostrazi gen Saliste - Cunta, Deva - Lugoj, etc, denota ca si voi sunteti la fel de „avionari” precum si sleahta de parveniti imbecili care conduc prin cele mai josnice metode de excrocherie aceasta tara de masochisti. Zic masochisti deoarece vad ca ne complacem la infinit sa ne creăm singuri suferinta, votand in nestire numai si numai lichele.
Raspunde

Votantul autosuspendat

Acum 7 ani

Pentru toti specialistii de aici! O placa de beton carosabila oriunde, trebuie de la turnare sa se intareasca cel putin 21 de zile! Timpii tehnologici recomandati de orice inginer constructor! Voi desteptilor nu v-ati prins ca e vorba de o autostrada aici cu o fundatie de cel putin 8m! si aici nu avem beton, ci niste materiale care dupa tasarea mecanica trebuie asteptat un anumit timp de tasare naturala, asa se face in toata lumea, dar voi sunteti mai meseriasi decat toti! autostrada, fie ea si o portiune de 200 m are ca timpi tehnologici nevoie de cel putin 3 luni pentru a putea fi executata cum trebuie! Daca v-ati informa ati afla ca dobitocul de pontachino, in excesul sau de putere a fortat deschiderea lotului, cand exact aceasta sectiune nu era inca gata la final de septembrie 2014! asa ca au grabit-o pana la deschidere in 14 noiembrie! 6 saptamani in loc de cel putin 12! Rezultatul il resimtim si acum! Mai multa lectura si mai putina gargara va rog!
Raspunde

Mircea Sauca

Acum 7 ani

Cum sa coste 200m de autostrada 70 milioane de lei ?!
Raspunde

Votantul autosuspendat

Acum 7 ani

Nu sunt doar cei 200m de autostrada. Eu cred ca e vorba de reparatii ample, care cuprind si realizarea sistemului de drenaj lipsa, cand imbecillo au fost lasati mai bine de un an fara supervizare, dupa ce a expirat contractul consultantului consitrans. S-au facut enorm de multe greseli, majoritatea cu concursul politicienilor care s-au perindat pe la putere, si noi tragem ponoasele! :( apoi mai sunt cateva zone cu fisuri, si acelea trebuie remediate. Deci cele 70 de milioane ron se refera la toata lucrarile de refacere si reparare!
Raspunde

Mircea Sauca

Acum 7 ani

Chiar si așa, de cumpărat teren pentru autostrada nu poate fi vorba. De făcut lucrări scumpe ca poduri, traversări nu poate fi vorba. Cat costa 30 muncitori 3 luni + 2 excavatoare si un buldozer pe 3 luni si un utilaj de turnat asfalt câteva zile ? Nu sunt de specialitate dar nu vad justificarea sumei de 16 milioane de euro ...
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus