Toți cei care au trecut astăzi prin fața Cercului Militar din Sibiu au putut să vadă o replică a avionului Vlaicu II, ce a fost construită de S.C. ROMAERO S.A, după proiectul original al pilotului inginer Aurel Vlaicu. Avionul original a zburat în perioada 17 iunie 1910-13 septembrie 1913 în România și diverse țări din Europa fiind pilotat de constructorul acestuia, inginerul Aurel Vlaicu.
În toamna anului 1909, Aurel Vlaicu sprijinit de Casa Regală și Armata Română, construiește în atelierele de la Arsenalul Armatei, avionul Vlaicu I, primul avion construit pe teritoriul românesc. Cu acest avion, Vlaicu a zburat prima dată pe 17 iunie 1910 deasupra Câmpului Cotroceni, iar prin actul său a situat România pe locul doi în lume, după Franța, în utilizarea avionului cu destinație militară. Un an mai târziu, inginerul Vlaicu construiește un al doilea avion , celebrul Vlaicu II, cu care zboară în mai multe orașe din regat, în cadrul unor turnee în care își face cunoscute invențiile.
În anul 1911 construiește un al doilea avion Vlaicu II, cu care, în 1912 a câștigat cinci premii memorabile (un premiu I și patru premii II) la mitingul de la Aspem, Austria. La 13 septembrie 1913, în timpul unei încercări de a traversa Munții Carpați cu avionul său Vlaicu II, s-a prăbușit în apropiere de Câmpina.
Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download
Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube
Tag-uri: Armată Română , Cercului Militar Sibiu , Silvana Armat , Arsenalul Armatei , Câmpului Cotroceni , Munţii Carpaţi , Despre Casa Regală , Piața Aurel Vlaicu
Vizualizari: 5603
Ultimele comentarii
Acum 4 ore
Emil
Acum 4 ore
Sibian SB
Acum 4 ore
@@@
Acum 4 ore
Kokos
Acum 4 ore
Bogdan