Joi,
01.12.2022
Parțial Noros
Acum
-1°C

De ce avem nevoie de legi cu cap. Cazul ridicării mașinilor

Cei mai mulți sibieni resimt de ceva timp absența mașinilor care ridicau automobilele parcate aiurea prin oraș. În Sibiu chiar se simțea prezența utilajului cu pricina. Mai multă ordine, trotuare libere, treceri pentru pietoni fără obstacole, piste de biciclete dedicate exclusiv bicicletelor. Chiar dacă de multe ori se făcea abuz, numai frica de a scoate din buzunar 500 de lei ca să-ți vezi din nou mașina făcea pe orice șofer să se uite de cinci ori înainte de a parca o dată.

Totul a durat până când un om s-a simțit dator să se adreseze instanței. ”Cu ce drept îmi ridică mașina o societate la ordinul unul polițist local?” Înalta Curte de Casație și Justiție i-a dat dreptate omului și totul s-a sistat.

De ceva vreme se lucrează la elaborarea unui nou proiect legislativ prin care poliția rutieră primește atribuții în acest sens și poate dispune ridicarea mașinilor care parchează în zona de acțiune a indicatorului “Staționarea interzisă”, însoțit de panoul adițional “Ridicare autovehicule parcate neregulamentar, precum și a vehiculelor care sunt lăsate în intersecții sau care blochează alte mașini sau accesul în curți sau instituții. De aici, ce va vrea Dumnezeu…

Un alt proiect, de data asta elaborat de Ministerul de Interne prevede ca notificarea și ridicarea mașinilor parcate ilegal trebuie să fie realizată de către administratorul drumului. O altă încurcătură. Noi avem chiar în interiorul municipiului și Drumuri Naționale și străzi administrate de municipalitate. Cum se va proceda?

Nu mi se pare în regulă niciuna din variante.

În primul rând, românului (cred că și la alte nații e la fel) dacă nu-i arăți bâta, nu e în stare să urmeze o regulă. De la aruncatul mucului de țigară pe jos, până la fraude economice. Fără convingerea că e văzut, omul va face ce-l duce capul. Motivul principal: lipsa de educație, dar asta e altă discuție. Probabil că nimeni din cei care au făcut primul proiect n-au întrebat câți agenți sunt pe teren într-un oraș. Și din aceștia câți mai pot prelua și atribuția asta. S-a văzut și în Sibiu că în momentul în care n-a mai funcționat al doilea rând, așa cum se întâmplă de obicei polițiștii locali au dat câteva amenzi. Semn că nu ei erau cei care făceau de fapt sesizările, ci cetățenii. Mă îndoiesc că vreo echipă de la rutieră va sta zi și noapte de veghe prin oraș să vadă cum se parchează și nici că vor fi extrem de dispuși să acționeze la semnalul cetățeanului de rând. El, organul…

În nicio situație, nici că ridicarea mașinilor o dictează poliția ori CNADNR-ul, nimeni nu întreabă ce se întâmplă mai departe. Și mă refer aici la administrația locală. Societatea care deținea utilajele de ridicat mașini a înregistrat din această afacere cifre de afaceri record. Și s-a dezvoltat unde nici nu te aștepți. A intrat în construcții, și-a făcut spălătorie auto… Nimeni nu s-a gândit ce se poate face cu banii făcuți pe seama nesimțirii șoferilor. Poate alte parcări… Deși nu de bani are lipsă Primăria.

În concluzie, nu cred că problema isteriei din traficul sibian și din orice alt oraș din țară se va opri foarte curând. Și asta pentru că în țara asta nu știe niciodată stânga ce face dreapta. Nici în Parlament, dar nici într-un oraș micuț și drăguț, precum Sibiul.

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

6 comentarii

...

Acum 6 ani

"Noi avem chiar în interiorul municipiului și Drumuri Naționale și străzi administrate de municipalitate." Nu este adevarat, toate drumurile din municipiu sunt in administrarea primariei, chiar daca au fost sau inca sunt(?) sectoare din drumuri nationale. CNADNR nu administreaza, intretine, deszapezeste etc. sau plateste primariei pentru niciun metru de drum din municipiu. Este un singur administrator, stanga este identica cu dreapta in cazul asta. "Decat" :D impresiile sunt diverse.
Raspunde

Micul Muci

Acum 6 ani

Din ridicarea autovehiculelor se face o regula.In opinia mea este total gresit!Ridicarea ar trebui sa fie exceptia(blocarea accesului pompierilor si salvarii,spre exemplu).Regula ar trebui sa fie amenda insotita de dovezi( foto/video) indubitable.
Raspunde

...

Acum 6 ani

Asa este. Din pacate cei pusi sa aplice legea au abuzat de ea si astfel antipatia populatiei a crescut. Daca ar fi aplicat totul cu bun simt si opinia publica ar fi fost mai favorabila ridicarilor. In perioada in care s-au putut ridica masini nu cred ca s-au mai dat amenzi. Pur si simplu au mai cumparat un utilaj de ridicari pentru ca ieseau bani seriosi. Personal am vazut 3 cazuri de ridicari abuzive (mie personal nu mi s-a ridicat niciodata masina). De doua ori pe Mitropoliei si odata pe Spartacus. Si cum strazile cu pricina nu au decat un fir, masina de ridicari a blocat traficul pentru 15-20 de minute in fiecare caz fara ca masina pe care o ridicau sa blocheze ceva vital.
Raspunde

radu dan

Acum 6 ani

Asta-i o prosteala. Ideea asta cretina cu ridicarea masinilor, nu s-a facut pentru civilizare ci pentru imbogatirea unor "favorizati" ai primarului. Daca se cauta bine o sa se gaseasca ca ceva nepot, var cumnat detine firma respectiva. Asta nu era o "lege" . Era o hotarare de consiliu local deci practic hotararea primarului. Bineinteles ca se pot gasi solutii de eliberarea onelor centrale si amenajarea de parcari dar de acolo nu procopseste nimeni. Ce mare lucru sa inchizi strazile pe care nu vrei masini. Ala care e de acord cu ridicarea sigur nu are masina, ca daca iti lasi masina 15 minute sa platesti o dare la stat sau ai alta nevoie, intr-un loc unde nu ai vrea sa o lasi dar nu exista parcare si te trezesti cu masina ridicata,( si ata de vre-o citeva ori..) poate si-ar schimba parerea. Accepta ca sunt si abuzuri. Pai cum sa fii de acord cu o hotarare care nu are nici o legitimitate si mai lasa si loc de abuzuri. Pai... domnul meu, asta numai o "lege" cu cap nu e!
Raspunde

jonyjon

Acum 6 ani

Ridicarea masinilor o facea SC Piete Cibin SA, aflata in proprietatea Primariei.
Raspunde

OAMENI

Acum 6 ani

http://www.romanialibera.ro/actualitate/eveniment/prin-ce-drame-trec-copiii-romanilor-plecati-la-munca-in-strainatate-si-apoi-divorteaza-421942
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus