Joi,
28.03.2024
Cer Senin
Acum
11°C

Astrid Fodor: ”estimăm un sistem mai ordonat de intervenție în carosabil și trotuare”

Astrid Fodor: ”estimăm un sistem mai ordonat de intervenție în carosabil și trotuare”

Primarul Sibiului, Astrid Fodor, speră ca noile prevederi ale Regulamentului privind refacerea infrastructurii domeniului public și privat (lucrările de refacere a trotuarelor și carosabilului în urma intervențiilor la infrastructura subterană) să elimine din dâmburile sau gropile care au rămas, până acum, prin asfaltul orașului. Cu toate acestea rămân semne de întrebare asupra monitorizării acestor lucrări de refacere, chestiune în care noul regulament nu aduce modificări de substanță.

La finele lunii trecute, Consiliul Local Sibiu a adoptat noul regulament, supus inițial consultării publice. Principalele adăugiri adoptate vizează suprafețele care trebuie reabilitate în cazul intervențiilor pe străzile aflate în garanție, modul în care administrația va monitoriza refacerile, dar și posibilitatea ca intervențiile care afectează sub 40 de mp de infrastructură și ale căror beneficiari sunt persoane fizice să fie refăcute prin achitarea unor sume la Primăria Sibiu. Astrid Fodor, primarul orașului, speră ca acest nou regulament să contribuie serios la menținerea infrastructurii modernizate a orașului. “Prezentul document specifică mai clar procedurile pentru refacerea domeniului public, conține prevederi privind calitatea lucrărilor de refacere, dar și cu privire la execuția cât mai rapidă a acestora pentru a nu prelungi disconfortul cetățenilor. Regulamentul prevede atât amenzile, cât și sarcina Direcției Tehnice de a monitoriza lucrările de refacere. Rezultatul pe care îl estimăm este un sistem mai ordonat de intervenție în carosabil și trotuare, o refacere mai rapidă și de mai bună calitate a domeniului public și astfel scăderea disconfortului locuitorilor”, declară Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu, prin intermediul unui comunicat de presă.

Mai ușor pentru sibieni: taxă la Primărie

Acest nou regulament urmează a fi transmis societăților deținătoare de rețele de utilități (E.On, Apă-Canal, Telekom, RCS-RDS etc), dar și constructorilor cu care lucrează municipalitatea, anunță reprezentanții Primăriei. Însă pentru persoanele fizice și societățile mici și mijlocii, principala modificare adusă regulamentului este cea referitoare la intervențiile care afectează suprafețe mici. În cazul acestora, sibienii pot reface zona fie cu ajutorul unei societăți specializate, fie prin achitarea unei taxe la Primăria Sibiu, în grija căreia va rămâne astfel reabilitarea infrastructurii afectate. Această facilitate nu exista în vechiul Regulament, adoptat în mai 2014. ”În cazul în care lucrările al căror beneficiar este o persoană fizică afectează o suprafață mai mică de 40 mp, respectivul cetățean are două posibilități de a efectua refacerile. Fie încheie contract cu o firmă specializată și îl prezintă pentru emiterea avizului de săpătură, fie plătește municipalității o taxă de refacere, Primăria urmând să efectueze aceste refaceri. Taxa de refacere variază în funcție de tipul de carosabil: 13 lei/mp în cazul străzilor pavate cu piatră spartă, 80 lei/mp pentru refacerea carosabilului cu îmbrăcăminți asfaltice și 156 de lei/mp în cazul refacerii carosabilului din piatră cubică sau pavele. Această variantă permite Primăriei Sibiu monitorizarea mai îndeaproape a calității lucrărilor de refacere și tragerea la răspundere a constructorului în cazul execuției defectuoase a acestora”, se arată într-un comunicat al administrației locale.

Chestiunea monitorizării. Lucrurile sunt cam la fel

Una din principalele probleme legate de lucrările de refacere în urma lucrărilor la infrastructura subterană constă în calitatea refacerii străzilor și trotuarelor. Conducerea Primăriei consideră că noul Regulament va aduce îmbunătățiri în acest domeniu. Cu toate acestea, trebuie precizat că prevederile noului regulament pe tema monitorizării și recepției lucrărilor de refacere existau și în vechiul regulament. Adică tot Direcția Tehnică din cadrul Primăriei Sibiu este cea care ”predă amplasamentul lucrării reprezentantului beneficiarului, pe bază de proces verbal, cu indicarea tehnologiei de refacere, a suprafeței și a termenului de execuție”. La fel, atât în vechiul cât și în noul regulament este prevăzut faptul că ”Municipiul Sibiu, prin Direcția Tehnică, va urmări pe parcursul executării lucrărilor de refacere respectarea tehnologiei de lucru”. Iar recepția lucrărilor tot pe baza buletinului de analiză ”din care să rezulte că gradul de compactare este corespunzător” se face. Trebuie menționate și câteva ușoare diferențe: în vechiul regulament era specificat faptul că ”verificarea (gradului de compactare – n.r.) se face de către municipiul Sibiu în baza unui contract de prestări servicii cu un laborator independent”, iar noul regulament lasă această verificare la latitudinea angajaților Primăriei. ”Municipiul Sibiu poate efectua propria verificare în baza unui contract de prestări servicii cu un laborator independent”, se arată în noul Regulament.

Garanția lucrărilor: de un an sau doi

O modificare importantă adusă Regulamentului este cea referitoare la garanția solicitată pentru lucrările efectuate. Din acest an, această garanție este de 24 de luni. Dar nu pentru toate tipurile de lucrări, ci doar pentru cele de investiții și reparații (de genul lucrărilor pe care le execută E.On Gaz pentru schimbarea de rețele). În cazul intervențiilor de urgență, pentru lucrările de refacere a asfaltului afectat, garanția solicitată este de 12 luni.

Citește și

http://www.turnulsfatului.ro/2016/06/14/primaria-schimba-regulamentul-de-avizare-spargerii-strazilor-din-oras/

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

12 comentarii

Micul Muci

Acum 7 ani

Va invit,dna Fodor,sa faceti o vizita pe strada Stefan cel Mare,in zona Broscarie,sa admirati reparatia executata dupa un defect al Apa-Canal.Acolo,pentru orice om normal este clar ca eroziunea subterana continua.N-as vrea sa citesc pe TS,eventual la ''investigatii'' ca in data de...,un conducator auto a pierdut controlul volanului datorita rotii dreapta-fata care a ales deplasarea liniara,In urma incidentului,nu stiu cite persoane se afla in stare grava la spital.Poate aveti un pic de timp liber dl Deleanu sa vedeti cu ochii dvs daca maninc rahat.Nu va pot ajuta cu material foto/video pentru ca,de regula ''depasesc momentul'' pe contrasens.
Raspunde

Micul Muci

Acum 7 ani

Inca ceva:Inginerii care proiectau si executau poduri CF in UK,in sec IX,trebuiau sa stea sub pod la prima trecere a unei garnituri de tren.Propun un test de sec. XXI: Cei care admit receptia calitativa a unei reparatii in carosabil sa fie ''alimentati'' cu minim 2 litri de lichide,conform recomandarilor UE,opriti de la ''evacuare''cam 2 ceasuri din momentul inceperii ingalbenirii si tranzitati de mimim trei ori dus-intors pe zona receptionata cu un autoturism cu roti de maxim 15'',cu balon mic, umflate moderat(maxim 1,5 Bar),Obligatoriu,in autoturism sa se afle si laborantul si seful de lucrare ''pregatitii'' prealabil in aceleasi conditii.Ma ofer sofer voluntar!
Raspunde

gigi contra

Acum 7 ani

Speri mata, dar speri degeaba!
Raspunde

Panzaru Vasile

Acum 7 ani

Baba Astrid face contracte de asfaltare la o strada de 130m cu termen de executie de 2 ani. Pai tu esti normala Fodorito? Pe Principatele Unite nu se mai lucreaza nimic de o luna, probabil ca sunt in grafic...
Raspunde

Vizante

Acum 7 ani

Rusine doamna Fodor! Sibiul sub conducerea mutului a ramas mult in urma iar dumneata continui proasta administrare a lui. In timp ce multe orase actioneaza fonduri si construiesc stadioane, sali polivalente, scoli, noi, de la bugetul local alocam anual milioane de euro unui mascarici arogant pe nume Chiriac, ca sa aduca 10 zile, pseudo-spectacole de strada.
Raspunde

joseph

Acum 7 ani

Corect VizANTE! JOS mafia FDGR-ISTA a lui chiolhannis-babaciunea fodor...niste sifonari ordinari!
Raspunde

Dianna

Acum 7 ani

Serios??? Verificări??? Dvs ați văzut in ce bătaie de joc au asfaltat șanțurile de pe Alba iulia din sensurile giratorii? Sau ați auzit de accidentul de dimineața pentru ca dorel a săpat un șanț in vârful rampei și nu a semnalizat?? tot pe alba iulia, in apropiere de metro?
Raspunde

jean

Acum 7 ani

Cine raspunde pt castanu de pe coposu l taiat pt romaniacs?
Raspunde

nicolae

Acum 7 ani

Avem si noi o doamna primar aleasa din noua generatie si tot sunteti nemultumiti. Lasati tineretul sa lucreze.
Raspunde

Adi

Acum 7 ani

Ați promis în campanie ca veți asfaltate str. Fagului. În răspunsul primit nr de la primărie și semnat de dumneavoastră (nr44227/10.06.2016) ai spus că în lulie încep lucrările. Dar surpriza ,va trebui sa ne mulțumim doar cu un strat de piatră spartă în loc de asfalt. Ați mințit . Sa va fie rusine.
Raspunde

Sibian

Acum 7 ani

Strazile si trotuarele din Sibiu sunt intr-o state groaznica.
Raspunde

lut

Acum 7 ani

La fel si bugetul tarii sifonat de pontac si gasca lui de suflet.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus