Miercuri,
12.05.2021
Cer Senin
Acum
10°C

Martorii României Mari – 1918/1940

Sezonul de vară a adus din nou în discuție DRUMUL REGELUI, botezat de republicaniștii analfabeți în ale istoriei, Transalpina... Aș zice că respectivii sunt corigenți și la geografie, pentru că orice șosea care traversează munții se poate numi așa (mai ales în Munții Alpi) – la noi corect fiind „transcarpatina”...

Drumul ce leagă Mărginimea Sibiului și zona Sebeșului de Novaci și subcarpații Olteniei a fost amenajat ca rutier (ptr. vehicule militare) de către romani, dar traseul a fost bătătorit și lărgit timp de mii de ani de către traco-dacii autohtoni, pornind de la creșterea animalelor și ajungând la mișcările impuse de situațiile politice regionale – transhumanță, refugiu, solidaritate etnică.

În iureșul cotidian și sub-cultural pe care-l trăim, nu aflăm propuneri cu adevărat valoroase asupra istoriei românești, a modelelor și idealurilor firești, mai ales într-o lume a competiției marcat materialiste ! Tocmai legat de aceste urme realmente milenare, legat și de spiritualitatea creștină tipic europeană, ne mirăm de ce Școala, Academia, instituțiile de cultură ale statului, nu promovează asemenea modele, eroi și idealuri, care să-i mobilizeze și pe cei mai ușor de manipulat de către contextul strict materialist...

Pentru că adversarii naturalei dezvoltări economice și culturale a României se concentrează pe minimalizarea importanței perioadei interbelice a istoriei noastre (perioada dintre cele două războaie mondiale din sec. XX), mă voi referi tocmai la simbolurile atașate acestei epoci de glorie a Regatului României!

Ieșită cu curaj în fața istoriei, după jertfe de peste un milion de vieți omenești și complicate negocieri diplomatice (1914-1919), România condusă de Regele Ferdinand și Regina Maria a devenit un stat întregit cu majoritatea provinciilor adiacente, locuite majoritar de români, drept care i s-a și spus REGATUL ROMÂNIEI MARI!

Simbolul reîntregirii și coerenței naționale era atât de puternic încât se știe că a generat un entuziasm în toată țara, a fertilizat inițiativa economică, socială și culturală, ceea ce a dus la ridicarea rapidă a României pe treptele civilizației, exact pe algoritmii perioadei de renaștere generală provocată de conducerea înțeleaptă a Regelui Carol I. Cu toate frânele interne și externe, de toate tipurile, exact ca înainte de 1900, după 1918 Regatul a cunoscut un avânt care a reușit să atenueze chiar și marile discrepanțe dintre noile provincii sau criza economică mondială din anii 1929-1933.

Faptul că se vorbește atât de puțin despre succesele acelei perioade, că nu se propun filme, cărți, care să trateze onest marile teme naționale ce au generat acea dezvoltare, și mai ales faptul că acele simboluri (politice, culturale, antropologice) deranjează pe unii și astăzi, este un semn evident că România Mare a fost cel mai corect și potrivit drum al țării noastre, că REGATUL ROMÂNIEI MARI a fost, și rămâne până astăzi, SINGURUL PROIECT DE ȚARĂ VALABIL pentru neamul românesc !!!

Și totul ar putea începe cu suplimentarea programelor de învățământ (de la 5 la 25 de ani!) la materia istorie și tocmai cu ”martorii României Mari” – evenimentele, memorialele, construcțiile și artefactele specifice acelei perioade!! Iată exemplul de la care am plecat, și care trebuie dezvoltat din contextul Serbărilor Încoronării organizate în anul 1922: - Drumul Regelui, pornind de la Novaci și ajungând la Sebeș – parcurs de perechea regală Ferdinand și Maria pe calea către Alba Iulia. Pentru că în prealabil Regele a comandat refacerea structurii șoselei și pietruirea ei pe zeci de km., ceea ce a constituit și baza pe care s-a modernizat anii trecuți așa-zisa transalpină, cu multiple hiatusuri tehnice și refaceri-cârpeli... - Catedrala Reîntregirii și Încoronării din Alba Iulia, cu tot complexul arhitectural de stil neo-românesc. - Martorii din Sibiu – Stejarul Regelui – tăiat de comuniști tocmai pentru că era un simbol puternic, în zona actualei parcări a hotelului Hilton (atunci s-au putut număra cele 700 de inele ale buturugii, care n-avea probleme de bătrânețe...) - Izvorul Regelui – amenajat pe șosea, în defileul Oltului, la granița cu jud. Vâlcea. În fond există posibilitatea unei acțiuni de istorie orală, cu martorii care s-au născut înainte de 1930 și mai trăiesc încă, spre a antrena forțele tinere și pe universitarii de specialitate, în repertorierea martorilor – ființe și lucruri – legați de perioada României Mari. Apoi se pot stabili trasee turistice / economice / politice, care să resuscite interesul națiunii pentru perioada cea mai fertilă din istoria ei.

Traseele politice ar fi legate direct de ființa Regatului român interbelic, pentru că ar uni Transilvania –Moldova –Republica Moldova –Bucovina de Nord (azi în Ucraina) –Basarabia (județele de la Dunăre și Marea Neagră, azi în Ucraina), dar care trasee se pot activa și prin schimburi economice/turistice – peste interesele mafiote rusești și ucrainene și mai aproape de nevoile autohtonilor români!

Comentarii

6 comentarii

rosu

Acum 4 ani

In Sibiu s-ar putea trece si pe la Arhive (cadastru) pentru a vedea rezultatele reformei agrare din 1921.
Raspunde

Georg

Acum 4 ani

"[...]– Martorii din Sibiu – Stejarul Regelui – tăiat de comuniști tocmai pentru că era un simbol puternic, în zona actualei parcări a hotelului Hilton (atunci s-au putut număra cele 700 de inele ale buturugii, care n-avea probleme de bătrânețe…) – Izvorul Regelui – amenajat pe șosea, în defileul Oltului, la granița cu jud. Vâlcea.[...]" La amandoua greseli fatale: Stejarul IMPARATULUI 1.: 1852 in urma vizitei Imparatului Franz Josef in Hermannstadt. Placa comemorativa. Apoi, potrivit Emil Sigerus, o mana criminala a dat foc stejarului 1. Cetatenii au plantat Stejarul Imparatului 2. Fantana de pe Valea Oltului este Fantana Imparatului.. Nu stiu spre care Imparat se face legatura, dar clar este ca Drumul de pe Valea Oltului a fost in Partea Transilvana facut sub Imparatul Carl/Karl, tatal Mariei Theresia.
Raspunde

Georg

Acum 4 ani

Aici puteti vedea die Kaiser-Eiche/Stejarul Imparatului 1. 1852 (h+t+t+p+s://w+w+w.)facebook.com/photo.php?fbid=1048440888544245&set=o.312666005441702&type=3&theater
Raspunde

Georg

Acum 4 ani

Aici puteti vedea die Kaiser-Eiche 1./Stejarul Imparatului 1. la 1852 (h+t+t+p+s+:+//+w+w+w.)facebook.com/photo.php?fbid=1048440888544245&set=o.312666005441702&type=3&theater
Raspunde

Georg

Acum 4 ani

Fântâna împăratului În anul 1852, împărat al Austro-Ungariei, Francisc Iosef (1848-1916), vizitează Transilvania şi trece prin Boiţa ca să se întâlnescă în trecătoarea Turnu-Roşu la graniţa de la Râu Vadului cu domnul Ţării Româneşti, Barbu Ştirbei (1846-1854). În amintirea acestei vizite se construieşte o frumoasă fântână (şipote) numită până azi “Fântâna împăratului”. Monumentul se afla la 3km aval de Boita, pe DN7. http://photos.wikimapia.org/p/00/03/77/58/58_big.jpg http://wikimapia.org/29659499/ro/F%C3%A2nt%C3%A2na-%C3%AEmp%C4%83ratului
Raspunde

Georg

Acum 4 ani

Fântâna împăratului În anul 1852, împărat al Austro-Ungariei, Francisc Iosef (1848-1916), vizitează Transilvania şi trece prin Boiţa ca să se întâlnescă în trecătoarea Turnu-Roşu la graniţa de la Râu Vadului cu domnul Ţării Româneşti, Barbu Ştirbei (1846-1854). În amintirea acestei vizite se construieşte o frumoasă fântână (şipote) numită până azi “Fântâna împăratului”. Monumentul se afla la 3km aval de Boita, pe DN7. (h+:+t+t+p+:+//)photos.wikimapia.org/p/00/03/77/58/58_big.jpg (h+t+t+p+:+//)wikimapia.org/29659499/ro/F%C3%A2nt%C3%A2na-%C3%AEmp%C4%83ratului
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus